Bekijk volle/desktop versie : nador stinkt

Pagina's : [1] 2 3

16-05-2012, 09:36
[
veolia medewerkers nador staken.
in nador is al geruime tijd een staking van de vuilnis ophalers aan de gang. het vuil wordt niet meer opgehaald maar over straten en wegen verspreid. door de stank kan je bijna niet meer over straat lopen en de petit taxi chauffeurs rijden met een kapje over hun neus/ mond om toch hun werk te kunnen verrichten. de hittegolf van de afgelopen heeft dagen heeft meegeholpen aan de verschrikkelijke stank daar.
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de medewerkers al 2 maanden geen salaris meer hebben gehad.

wie meer wil weten moet de link beneden maar aanklikken.
]

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=ar&tl=nl&u=http://www.nadorcity.com

16-05-2012, 09:37

Mohammed Alali | Noureddine Jalloul

عقد عمال شركة فيوليا المشرفة على تدبير النفايات بمدينة الناظور بمقر نقابة الإتحاد المغربي للشغل مساء يومه الإثنين 14 ماي الجاري، جمعا عاما حضره الأمين الجهوي للقنابة المذكورة السيد محمد بوجيدة ومجموعة من أعضاء الأمانة الجهوية و جمال منصور الكاتب العام للمكتب النقابي لعمال فيوليا المنظوين تحت لواء نقابة الإتحاد المغربي للشغل، حيث خصص الجمع العام لدراسة أزمة العمال الذين قرروا قبل حوالي ستة أيام الدخول في إضراب مفتوح إلى غاية تسوية وضعيتهم المالية بعد عدم توصلهم برواتبهم الشهرية من طرف الشركة للشهر الثاني على التوالي، وهو ما جعل مختلف أحياء مدينة الناظور وشوارعها الرئيسية تتحول إلى مزابل متراكمة تزكم الأنوف أضحت على إثرها صحة الساكنة مهددة بشتى الأمراض و الأوبئة. Werknemers met een contract Veolia het toezicht op het beheer van afval in Nador op de Unie van Marokkaanse Unie van de Arbeid uur dag van maandag 14 mei de huidige, het samenbrengen van jaar bijgewoond door de secretaris Regionaal Guenabh genoemde heer Mohammed Buggidh en een groep van leden van het secretariaat van de regionale en Jamal Mansour, secretaris-generaal van het Bureau van de vakbond van arbeiders Veolia Almnzawan onder de vlag van de Vereniging Marokkaanse Federatie van de Arbeid, die werd toegewezen waarmee het jaar op de crisis werknemers die ongeveer zes dagen besloten in de staking te bestuderen is open tot de afwikkeling van hun status als de financiële na een mislukte poging om te komen tot hun salaris maandelijks door het bedrijf voor de tweede maand op rij waarin de verschillende buurten van de stad Nador en de belangrijkste straten gemaakt in Mzabl geaccumuleerde de hartverscheurende te worden statische waarna bedreigde de gezondheid van de verschillende ziekten en epidemieën.

وقد قرر أغلبية عمال شركة فيوليا للنظافة بمدينة الناظور الذين يقدر عددهم ب 351 عاملا، على تمسكهم بالإستمرار في الإضراب عن العمل إلى غاية الإستجابة لمطلبهم المتمثل في توسية وضعيتهم المالية، محملين المسؤولية إلى مسؤولي الشركة والمجلس البلدي للناظور، مؤكدين أن مصاريف الحاجيات اليومية للعمال وأفراد أسرهم لاتتحمل الإنتظار أو مبررات من قبيل عدم التوصل بالميزانية من طرف وزارة الداخلية، حيث أكدت جل مداخلات العمال أن المجلس البلدي والشركة مطالبين بتدبير القطاع على النحو الجيد وتفادي إغراق المدينة في الأزبال بواسطة مجموعة من الحلول الممكنة، معربين في ذات الآن أن العمال الغيورين على مدينة الناظور مستعدين للتطوع بدون زي الشركة التي يشتغلون معها بغية التدخل لوضع حد لكارثة الأزبال المتراكمة بالناظور. Gezien het besluit van de meerderheid van de werknemers Veolia schonere stad van naar schatting van Nador de 351 werknemers, op hun naleving van de werkonderbreking voort te zetten tot het antwoord op hun vraag van aanbeveling voor hun status als financiële, beladen met de verantwoordelijkheid om de functionarissen van het bedrijf en de gemeenteraad van de ogen, te beweren dat de kosten van de dagelijkse levensbehoeften voor de werknemers en hun gezinnen kon nauwelijks wachten of motiveringen, zoals het ontbreken van een begroting door het ministerie van Binnenlandse Zaken, die het grootste deel van de interventies van de werknemers die de gemeenteraad en het bedrijf nodig is om de sector zo goed te meten en om nu te voorkomen overstromingen de stad in de vuilnisbak door een reeks van mogelijke oplossingen, te drukken op dezelfde bevestigd dat de werknemers die echt geven om de stad Nador bereid zijn om vrijwilligerswerk te doen zonder een kostuum bedrijf dat werkt met hen op te treden om een ​​einde te maken aan de verzamelde afval Bnazawr ramp.

وبدوره حمل الأمين الجهوي لنقابة الإتحاد المغربي للشغل المسؤولية للشركة المذكورة، مؤكدا أن للشركة من الإمكانيات التي باستطاعتها أن تجنب كارثة بيئية للمدينة وتداعيات صحية لساكنتها، مضيفا أن للشركة إشعاع دولي لا يبرر عجزها أن أداء ديون بسيطة للعمال الذين يزاولون عملهم بمدينة الناظور مع الشركة ذاتها، وفي ختام الجمع العام تم الإتفاق من طرف أغلبية عمال الشركة على عدم تعليق الإضراب إلى غاية تسوية الوضعية المالية للعمال، وهو ما سيجعل المشاهد الكارثية لتراكم الأزبال بالمدينة يستمر إلى غاية تحقيق مطالب العمال، لتتكبد المدينة ومعها الساكنة عواقب لايحمد عقباها. Op hun beurt dragen de secretaris Regionale Vereniging Unie Marokkaanse Labour verantwoordelijkheid van de betrokken onderneming, waarin wordt bevestigd dat potentieel van de onderneming dat zij kan een milieu-ramp voor de stad en de implicaties van de gezondheid van haar bevolking te vermijden, eraan toevoegend dat het bedrijf straling internationale niet aan zijn onvermogen om te rechtvaardigen, de prestaties van de schuld is eenvoudig voor de werknemers die op hun werk in Nador te gaan met het bedrijf zelf, Aan het einde van het jaar combinatie is goedgekeurd door de meerderheid van de werknemers van het bedrijf niet om de staking te schorten totdat de afwikkeling van de financiële situatie van de arbeiders, waardoor de kijker katastrofisch ophoping van vuilnis in de stad nog steeds de zeer eisen van de arbeiders, om de stad te maken en daarmee de gevolgen van de statische Aihamd gevolgen te bereiken.

16-05-2012, 09:38

16-05-2012, 11:06
Ik zag het op tv, erg voor de mensen daar.

16-05-2012, 11:26

Dat ziet er niet fris uit. Zomervakantie komt er aan. Hoop voor s7ab Nador dat alles dan netjes is opgeruimt en het wat frisser ruikt tegen de tijd dat ze op vakantie gaan.

16-05-2012, 11:30
dus ipv lege grijze plastic tasjes op straat..
nu volle....

Citaat door Veerzara:
Dat ziet er niet fris uit. Zomervakantie komt er aan. Hoop voor s7ab Nador dat alles dan netjes is opgeruimt en het wat frisser ruikt tegen de tijd dat ze op vakantie gaan.
dus je hoopt het voor de vakantiegangers
en als de vakantie weer om is mag het vuil weer op straat?

ik zeg schijt aan de shab nador hier in nl (waar ik er ook 1 van ben)
ik heb medelijden met de mensen die daar elke dag leven. en geen andere keus hebben.

Citaat door Tunes27:
dus ipv lege grijze plastic tasjes op straat..
nu volle....
zwarte

16-05-2012, 11:33
wat je op die foto s ziet dat hebben demonstranten gedaan al die afval op de weg gegooid dat is 7 maanden geleden gebeurt

16-05-2012, 11:35

Citaat door Mida_:
wat je op die foto s ziet dat hebben demonstranten gedaan al die afval op de weg gegooid dat is 7 maanden geleden gebeurt
dit is nu aan de gang

ik bel regelmatig met familie daar.

16-05-2012, 11:36

Citaat door massin_:
dit is nu aan de gang

ik bel regelmatig met familie daar.
dit speelt al jaren , alleen die foto s zijn niet nieuw maar maanden oud van afgelopen ramadan volgens mij

16-05-2012, 11:37

Citaat door massin_:
zwarte
donker grijs

16-05-2012, 11:40

Citaat door massin_:
dus je hoopt het voor de vakantiegangers
en als de vakantie weer om is mag het vuil weer op straat?

ik zeg schijt aan de shab nador hier in nl (waar ik er ook 1 van ben)
ik heb medelijden met de mensen die daar elke dag leven. en geen andere keus hebben.
Zo bedoelde ik het nou ook weer niet Massin!
Tuurlijk vind ik het ook heel erg voor s7ab Nador die daar wonen..like duh!

Ik moest alleen gelijk denken aan s7ab nador uit NL die het hele jaar hard hebben gespaard om op vakantie te gaan. snap je?

16-05-2012, 11:40

Citaat door Mida_:
dit speelt al jaren , alleen die foto s zijn niet nieuw maar maanden oud van afgelopen ramadan volgens mij
fotos komen van Nador city.

dat zegt niets natuurlijk maar dit is wel aan de gang. of de fotos nou oud zijn of nieuw.
ik heb gister nog familie daar gesproken en die zeggen dat de straten bezaaid zijn met afval en de taxi chauffeurs zelfs met een doek voor zijn mond/ neus rijden. zo erg is de stank...

16-05-2012, 11:42

Citaat door Veerzara:
Zo bedoelde ik het nou ook weer niet Massin!
Tuurlijk vind ik het ook heel erg voor s7ab Nador die daar wonen..like duh!

Ik moest alleen gelijk denken aan s7ab nador uit NL die het hele jaar hard hebben gespaard om op vakantie te gaan. snap je?
zo bracht je het wel a veezera.

maar daar gaat op de laatste plaats mijn zorg naar uit eerlijk gezegd

Pagina's : [1] 2 3