Bekijk volle/desktop versie : Schoonzussen in het 'zonnetje' zetten..



15-05-2012, 10:55
Dames,

Ik lees hier vaak minder positieve uitlatingen over schoonzussen. Ik dacht laten we eens de positieve verhalen naar voren brengen!!

Ik ben dan wel nog niet getrouwd maar heb wel schoonzussen, namelijk de vrouwen van mijn broers.
Ik ben werkelijk dol op ze. Het zijn zulke lieve meiden met een hart van goud. Ze maken mijn broers erg gelukkig en dat bezorgd me ook enorm veel vreugde.
Daarnaast kan ik erg goed met ze overweg. ze zijn respectvol, aardig, zijn goed voor hun schoonfamilie, kennen schaamte en ze waarderen mijn familie ook. MashAllah!!

Ik kan overigens ook enorm goed met ze lachen en ze weten ook een geheim te bewaren. Nooit heb ik ze iets vertelt dat bij mijn broers terecht is gekomen. Althans, mijjn broers hebben me in ieder geval nooit ergens mee geconfronteerd en ik zie mijn schoonzussen er niet voor aan om me opzettelijk in een slecht daglicht te zetten. Sterker nog, ze durven wel vaker voor me op te komen t.o.v. mijn broers. Prachtig om te zien..

Al bij al.. Ik hou van ze. Moge Allah onze banden voor eeuwig vrede-en liefdevol behouden! En moge ik (als ik ooit aan de man raak :P) net zozeer als een voorbeeldige schoonzus fungeren als mijn eigen schoonzussen doen voor onze familie. Amin!

En nu jullie POSITIEVE verhalen!!

15-05-2012, 10:59


Aah, ameen op jouw ad3iyaa!

15-05-2012, 11:05
Goed om te lezen! Jullie dragen uiteraard samen bij aan de goede band. Daarom werkt het ook zo goed!

15-05-2012, 11:12
Hamdulah zeker goed om te lezen! ik heb ook hamdulah super leuke schoonzussen! de zussen en zusje van me man zie ik als eigen zussen ze zijn super lief en eerlijk, je kunt met ze lachen, praten gek doen alsof ik met mijn eigen zussen ben, overigens staan ze ook echt voor je klaar en helpen ons ook echt met heel veel dingen!

ik ben super blij met mijn schoonfam. mijn schoonmoeder is ook een sschat van een vrouw en zie haar als een 2e moeder voor mij! hamdulilah mag zeker niet klagen!
jammer dat niet elke marokaanse vrouwen dit ook hebben

15-05-2012, 11:15


Vrouwen van mijn broers zijn al zo lang in de familie dat ik ze al mijn surrogaatmoeders beschouw. Ze horen er gewoon bij. Als kind vaak genoeg bij ze gelogeerd terwijl mijn ouders maandenlang naar Marokko gingen. We wonen ook allemaal bij elkaar in de buurt en we lopen allemaal in en uit bij elkaar. Ik kan ongevraagd binnenwandelen en blijven eten, soms koken ze zelfs nog apart voor me als ze iets gemaakt hebben wat ik niet eet.

Zussen en schoonzussen van mijn lief (zes stuks), moet ik nog zien te leren kennen. Tot dusver een aantal keren gezien. Drie van hen zijn een beetje van mijn eigen leeftijd, dat vind ik wel leuk. Dat ben ik niet gewend namelijk. Iedereen bij ons is flink ouder of flink jonger.

15-05-2012, 11:16
Hier nog een succesverhaal. Drie schoonzussen die alle drie leuk zijn op hun eigenzinnige, attente, lieve, grappige, behulpzame en gulle manier.

En de oudste, ja de oudste is een toppertje op alle mogelijke manieren. Zij is zo bijzonder .

15-05-2012, 11:28

Citaat door Maneschijn22:
Goed om te lezen! Jullie dragen uiteraard samen bij aan de goede band. Daarom werkt het ook zo goed!
Jawel, uiteraard. Als het neit van twee kanten komt loop het spaak. Mar goed. wanneer ze uit nodigend daarvoor zijn voor liefde, dan zal die ook sneller gegeven worden! Elhamdoulillah..

15-05-2012, 11:32

Citaat door SarahMeknesia:
Hamdulah zeker goed om te lezen! ik heb ook hamdulah super leuke schoonzussen! de zussen en zusje van me man zie ik als eigen zussen ze zijn super lief en eerlijk, je kunt met ze lachen, praten gek doen alsof ik met mijn eigen zussen ben, overigens staan ze ook echt voor je klaar en helpen ons ook echt met heel veel dingen!

ik ben super blij met mijn schoonfam. mijn schoonmoeder is ook een sschat van een vrouw en zie haar als een 2e moeder voor mij! hamdulilah mag zeker niet klagen!
jammer dat niet elke marokaanse vrouwen dit ook hebben
heerlijk om dit terug te lezen. Ik zie een reflectie van onze band terug.

Mijn schoonzus zegt altijd over mijn moeder: ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo vredelievend, gelovig, intelligent en goedhartig is als mijn schoonmoeder.

Het is zo prachtig om dat te horen MashAllah. iedereen vindt zijn/haar eigen moeder het einde en terecht! Maar ik wist altijd al dat ik een hele speciale meoder had. Zo mooi om die bevestiging te horen van een ander.

15-05-2012, 11:33

Citaat door .Slaapkopje.:
Vrouwen van mijn broers zijn al zo lang in de familie dat ik ze al mijn surrogaatmoeders beschouw. Ze horen er gewoon bij. Als kind vaak genoeg bij ze gelogeerd terwijl mijn ouders maandenlang naar Marokko gingen. We wonen ook allemaal bij elkaar in de buurt en we lopen allemaal in en uit bij elkaar. Ik kan ongevraagd binnenwandelen en blijven eten, soms koken ze zelfs nog apart voor me als ze iets gemaakt hebben wat ik niet eet.

Zussen en schoonzussen van mijn lief (zes stuks), moet ik nog zien te leren kennen. Tot dusver een aantal keren gezien. Drie van hen zijn een beetje van mijn eigen leeftijd, dat vind ik wel leuk. Dat ben ik niet gewend namelijk. Iedereen bij ons is flink ouder of flink jonger.
Echt heerlijk om dit te horen!!

Allah kemel bighir!!. Ik hoop dat het enorm goed zal klikken tussen jullie!! Good luck!

15-05-2012, 11:34

Citaat door Op_de_fiets:
Hier nog een succesverhaal. Drie schoonzussen die alle drie leuk zijn op hun eigenzinnige, attente, lieve, grappige, behulpzame en gulle manier.

En de oudste, ja de oudste is een toppertje op alle mogelijke manieren. Zij is zo bijzonder .
Lovin it!!! Deze leuke en lovende verhalen! Is een teken dat het wel degelijk dramaloos en GOED kan gaan!!

15-05-2012, 11:45
Ik kan me geen betere schoonzussen wensen. Allebei hebben ze wel wat mindere kanten, maar die heb ik ongetwijfeld ook.... Verder super lieve meiden.

15-05-2012, 11:47
Ik moet ze nog beter leren kennen maar op dit moment zijn ze superleuk! Gewoon vergelijkbaar met mij.

15-05-2012, 13:13



Citaat door Zina_TangaOuiia:
Ik kan me geen betere schoonzussen wensen. Allebei hebben ze wel wat mindere kanten, maar die heb ik ongetwijfeld ook.... Verder super lieve meiden.
Je zegt het heel goed!!! We hebben allemaal onze mindere kanten. Het is inderdaad een kwestie van elkaar leren accepteren en geen 'perfect' gedrag te verwachten omdat iemand een bepaalde 'titel' krijgt.