Bekijk volle/desktop versie : Zusters die ghimaar dragen. Ik heb een vraagje



Pagina's : [1] 2

14-05-2012, 15:20
Salammalikom.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat?
Ik had een vraagje. Ik draag al ander half jaar abaya. En nu wil ik zo graag ghimaar dragen. Ik wil het echt graag! ik vraag mij af hoe jullie zijn begonnen met het dragen van ghimaar.

14-05-2012, 15:27


Wat goed van je! MashaAllah! Moge Allah je belonen!
Moge Allah je daarbij steunen en het voor je vergemakkelijken. Ameen

14-05-2012, 15:27
Aleykoem salaam zuster.
Ik draag niqab nu alhamdulilah, maar ik heb een lange tijd de khimar gedragen.
Het is een kwestie van keuzes maken. Als je jezelf niet meer goed voelt met alleen een abaya, dan kun je overstappen naar de khimar.
Khimar is echt mooi en zit ook lekker. En gewoon op en top.

Allahoemma yassir.

14-05-2012, 15:30

Citaat door sweety_100:
Wat goed van je! MashaAllah! Moge Allah je belonen!
Moge Allah je daarbij steunen en het voor je vergemakkelijken. Ameen
Amien dankjewel lieverd. Ja ik wil het echt graag.

14-05-2012, 15:35



Citaat door Da3wahLilah:
Aleykoem salaam zuster.
Ik draag niqab nu alhamdulilah, maar ik heb een lange tijd de khimar gedragen.
Het is een kwestie van keuzes maken. Als je jezelf niet meer goed voelt met alleen een abaya, dan kun je overstappen naar de khimar.
Khimar is echt mooi en zit ook lekker. En gewoon op en top.

Allahoemma yassir.
Ouilikom salam.

Mashallah echt knap van je. Ja, ik voelde mij eerste met abaya goed maar sinds ik de ghimaar van mij nichje heb geprobeerd zit ik er met mijn hoofd steeds om dat te dragen.
Amien
Moge allah subhnallah wat3allah jou belonen. Ik wil het graag dragen maar ben niet echt gepraktiseerd ben bang dat mensen mij gaan beoordelen. Wel doe ik mijn best niet daarvan

14-05-2012, 15:37
Ziet het er zo uit:

-Hijaab: (wat de mensen eronder verstaan) Simpele hoofddoekje.
-Khimar: Hoofddoek die ALLEEN geizcht laat zien, en langzaam overgaat "" over"" de rest van je kleding.
-Niqab: Als hierboven, maar alleen de ogen zichtbaar.
-Boerka Als hierboven, maar met een gaas voor de ogen.

Klopt dit?

14-05-2012, 16:02

Citaat door MissBentayeb19:
Ouilikom salam.

Mashallah echt knap van je. Ja, ik voelde mij eerste met abaya goed maar sinds ik de ghimaar van mij nichje heb geprobeerd zit ik er met mijn hoofd steeds om dat te dragen.
Amien
Moge allah subhnallah wat3allah jou belonen. Ik wil het graag dragen maar ben niet echt gepraktiseerd ben bang dat mensen mij gaan beoordelen. Wel doe ik mijn best niet daarvan
Ameen moge Allah ta3alla ook jou belonen met de intentie dat je de khimar wilt dragen, ameen. Inshaa Allah zul je het ook dragen, het is een heerlijk gevoel om zo bedekt te gaan. Je voelt je echt dan vereerd. En de khimar valt echt reuze mee, is net als gewoon hijab, maar dan ietjes groter. Mensen zullen altijd commentaar leveren, het gaat erom of Allah ta3alla tevreden met jou is. Laat die mensen lekker praten en doen en alles, het gaat om jou en Allah en hoe jij Hem aanbidt.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je de khimar draagt, wil je ondersteuning of wat dan ook, mag je me gerust pmen.

7ayyaakoumAllaahou Wa Biyyaakoum Fie El-Ghayra Wa As-Salaama.

14-05-2012, 16:05

Citaat door MUAWlYA:
Ziet het er zo uit:

-Hijaab: (wat de mensen eronder verstaan) Simpele hoofddoekje.
-Khimar: Hoofddoek die ALLEEN geizcht laat zien, en langzaam overgaat "" over"" de rest van je kleding.
-Niqab: Als hierboven, maar alleen de ogen zichtbaar.
-Boerka Als hierboven, maar met een gaas voor de ogen.

Klopt dit?
Ja klopt haha, maar boerka is eigenlijk gewoon niqab. Want niqab kun je in verschillende lagen kopen, de niqab kan ook helemaal dicht gedragen worden zonder dat de ogen te zien is. De term 'boerka' is eigenlijk een verzonnen naam.

14-05-2012, 17:33
Toen ik begon met een abaya te dragen, toen droeg ik een tijdje een kleine hoofddoek(een sjaal). Maar daar voelde ik mij niet meer goed in op een gegeven moment, toen ben ik over gestapt naar een grote hijaab zo'n ronde. Die zaten heerlijk, en toen droeg ik af en toe een khimaar. En zo ben ik ernaartoe gegroeid. De khimaar bedekt alles en het zit zo fijn!
Je draagt je khimaar voor Allah subhanAllah wa ta3ala, je hebt de stap gemaakt om een abaya te dragen mashaAllah.
Ik en da3wahlilah kunnen je steunen daarin.
Het draait niet alleen om de kleding natuurlijk ook om gedrag etc.
Maar wat er in je hart zit, dat komt tot uiting in je innerlijk en je uiterlijke vertoning.

14-05-2012, 18:26

Citaat door MissBentayeb19:
Salammalikom.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat?
Ik had een vraagje. Ik draag al ander half jaar abaya. En nu wil ik zo graag ghimaar dragen. Ik wil het echt graag! ik vraag mij af hoe jullie zijn begonnen met het dragen van ghimaar.
Assalaam ou Alaykoum beste zuster,

Allereerst, Maa Shaa Allah, moge Allah subhana wata'ala je standvastiger maken.
Toen ik ghimaar begon te dragen, dacht ik er niet bij na, gewoon doen en niet wachten, je weet niet wanneer de dood voor je deur staat. Nu Walhamdoeli'Allah een jaar later draag ik hem nog steeds en wilniets liever. Ik weet niet hoelang het bij jou al speelt, maar ik was er dik drie jaar mee bezig tot Allah subhana wata'Alla de deur voor mij openmaakte om een Hidjaab tedragen, zoals het hoort, dus een ghimaar en de bijbehorende kledings voorschriften. Walhamdoeli'Allah.

14-05-2012, 20:59

Citaat door J_moi:
Toen ik begon met een abaya te dragen, toen droeg ik een tijdje een kleine hoofddoek(een sjaal). Maar daar voelde ik mij niet meer goed in op een gegeven moment, toen ben ik over gestapt naar een grote hijaab zo'n ronde. Die zaten heerlijk, en toen droeg ik af en toe een khimaar. En zo ben ik ernaartoe gegroeid. De khimaar bedekt alles en het zit zo fijn!
Je draagt je khimaar voor Allah subhanAllah wa ta3ala, je hebt de stap gemaakt om een abaya te dragen mashaAllah.
Ik en da3wahlilah kunnen je steunen daarin.
Het draait niet alleen om de kleding natuurlijk ook om gedrag etc.
Maar wat er in je hart zit, dat komt tot uiting in je innerlijk en je uiterlijke vertoning.
salam ja ik draag nu ander half jaar abaya, en ja ik wil het echt graaag. ja klopt gedrag is ook belangerijk maar ik ben een dame ik weet hoe ik me moet gedragen,
ja zou het fijn vinden om gesteund te worden door jullie,

14-05-2012, 21:03

Citaat door Selefiy:
Assalaam ou Alaykoum beste zuster,

Allereerst, Maa Shaa Allah, moge Allah subhana wata'ala je standvastiger maken.
Toen ik ghimaar begon te dragen, dacht ik er niet bij na, gewoon doen en niet wachten, je weet niet wanneer de dood voor je deur staat. Nu Walhamdoeli'Allah een jaar later draag ik hem nog steeds en wilniets liever. Ik weet niet hoelang het bij jou al speelt, maar ik was er dik drie jaar mee bezig tot Allah subhana wata'Alla de deur voor mij openmaakte om een Hidjaab tedragen, zoals het hoort, dus een ghimaar en de bijbehorende kledings voorschriften. Walhamdoeli'Allah.
amien dankjewel lieve zuster
ja bij mij al 2 jaren ik dacht als ik ga trouwen draag ik ghimaar maar je weet maar nooit wanneer we dood gaan. mashallah inshallah word je ervoor beloond later. ik vind dat echt mooi zusters met hijaab met ghimaar, inshallah ga ik morgen een ghimaar kopen,

14-05-2012, 21:43



Citaat door Da3wahLilah:
Ameen moge Allah ta3alla ook jou belonen met de intentie dat je de khimar wilt dragen, ameen. Inshaa Allah zul je het ook dragen, het is een heerlijk gevoel om zo bedekt te gaan. Je voelt je echt dan vereerd. En de khimar valt echt reuze mee, is net als gewoon hijab, maar dan ietjes groter. Mensen zullen altijd commentaar leveren, het gaat erom of Allah ta3alla tevreden met jou is. Laat die mensen lekker praten en doen en alles, het gaat om jou en Allah en hoe jij Hem aanbidt.

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je de khimar draagt, wil je ondersteuning of wat dan ook, mag je me gerust pmen.

7ayyaakoumAllaahou Wa Biyyaakoum Fie El-Ghayra Wa As-Salaama.
aah amien dankjewel moge allah jou belonen en de andere zzusters natuurlijk ook. ik ga morgen alvast eerste zwarte ghimaar kopen inshallah. Ik zou het heel erg fijn vinden om gesteund te worden door zusters. zullen we msn uitdelen via pm of ping mag ook.

ben trots op jullie ik hou van jullie omwille van allah

14-05-2012, 21:55

Citaat door MissBentayeb19:
Salammalikom.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat?
Ik had een vraagje. Ik draag al ander half jaar abaya. En nu wil ik zo graag ghimaar dragen. Ik wil het echt graag! ik vraag mij af hoe jullie zijn begonnen met het dragen van ghimaar.
Wa'Aleeykoem asSalaam wa Ra7matulLaahi wa Barakatoe,

Ma sha Alllaah.. Wallaahi zuster, ik zeg doen!
Walaahi zuster.. Je zult nooit spijt krijgen. De zoetheid die je proeft is TE geweldig, Soubhana Allaah.
De shaytaan zal je proberen doen te overhalen om het niet te doen.. Maar wallaahi ik zeg gewoon doen. Twijfel niet. En weet dat abaya met colbertjes heel mooi is, maar dat het NIET de juiste kledingscoorschriften zijn die Allaah Ta3ala voor ons heeft doen voorgeschreven. Dit omdat het toch de bepaalde vormen van de vrouw accentueert.

Moge Allaah je bijstaan en standvastig maken. Wallaahi oughti, het is een schone, zoete zaak.. Als je het een maal een aantal maanden draagt, dan zal je het voor niets en niemand doen verkopen.

Ik was zelf begonnen met de middle ghimaarm; die over mijn dijen komt zeg maar.. Maar nui draag ik die onder mijn knieen. Zo zoet. Soubhana Allaah.

Hoe ik het heb gedaan was; ik stond werkelijk voor de spiegel en zei: Wie hou ik voor de gek? Allaah de Verhevene, de Sublieme heeft voor mij voorgeschreven hoe ik me moet gedragen ( incl. kleding) Dus ik doe het gewoon. Allaah leidt wie Hij leiden wilt, lakin INDIEN diegene geleid wilt worden. En dus veel du3a gedaan om niet te vervallen en gevraagd voor standvastigheid.

Alle lof zij Allaah. Het is een zoete zaak, vergeet dat niet. Het is tevens ook een vorm van 'Ibada. Kan je nagaan.. Elke stap die je buiten zet met de kleding die wij dienen te dragen volgens onze deen, krijg je hassanaats voor. Ma sha Allaah.

En vervloekt zijn de zondes. En aan de wereldse voorzieningen, vermaak, schoonheid heb je ECHT niets.

In sha Allaah heb ik je hiermee voldoende geholpen, zo niet, dan kunnen we ook een privé gesprek aan bi ithni Allaah.
Ik wil je graag helpen en zal er altijd zijn voor ELKE zuster in sha Allaah.

Ma3a asSalamaa.

15-05-2012, 10:44

Citaat door Diienares:
Wa'Aleeykoem asSalaam wa Ra7matulLaahi wa Barakatoe,

Ma sha Alllaah.. Wallaahi zuster, ik zeg doen!
Walaahi zuster.. Je zult nooit spijt krijgen. De zoetheid die je proeft is TE geweldig, Soubhana Allaah.
De shaytaan zal je proberen doen te overhalen om het niet te doen.. Maar wallaahi ik zeg gewoon doen. Twijfel niet. En weet dat abaya met colbertjes heel mooi is, maar dat het NIET de juiste kledingscoorschriften zijn die Allaah Ta3ala voor ons heeft doen voorgeschreven. Dit omdat het toch de bepaalde vormen van de vrouw accentueert.

Moge Allaah je bijstaan en standvastig maken. Wallaahi oughti, het is een schone, zoete zaak.. Als je het een maal een aantal maanden draagt, dan zal je het voor niets en niemand doen verkopen.

Ik was zelf begonnen met de middle ghimaarm; die over mijn dijen komt zeg maar.. Maar nui draag ik die onder mijn knieen. Zo zoet. Soubhana Allaah.

Hoe ik het heb gedaan was; ik stond werkelijk voor de spiegel en zei: Wie hou ik voor de gek? Allaah de Verhevene, de Sublieme heeft voor mij voorgeschreven hoe ik me moet gedragen ( incl. kleding) Dus ik doe het gewoon. Allaah leidt wie Hij leiden wilt, lakin INDIEN diegene geleid wilt worden. En dus veel du3a gedaan om niet te vervallen en gevraagd voor standvastigheid.

Alle lof zij Allaah. Het is een zoete zaak, vergeet dat niet. Het is tevens ook een vorm van 'Ibada. Kan je nagaan.. Elke stap die je buiten zet met de kleding die wij dienen te dragen volgens onze deen, krijg je hassanaats voor. Ma sha Allaah.

En vervloekt zijn de zondes. En aan de wereldse voorzieningen, vermaak, schoonheid heb je ECHT niets.

In sha Allaah heb ik je hiermee voldoende geholpen, zo niet, dan kunnen we ook een privé gesprek aan bi ithni Allaah.
Ik wil je graag helpen en zal er altijd zijn voor ELKE zuster in sha Allaah.

Ma3a asSalamaa.
Salammalikom zuster.

Ten eerste mashallah echt prachtig,kreeg er gewoon tranen van door dit te lezen. Gisteren heb ik het mijn moeder besproken dat ik vandaag de ghimaar ga kopen en meteen dragen inshallah. Mijn broer heeft mij er ook gesteund hij heeft mij zelf geld gegeven. Ik vind die hijaab echt mooi, je hoeft het ook niet elke keer te maken net zoals een gewoon sjaal die door de wind waait.

Fi aminallah ben trots op je zuster.

Pagina's : [1] 2