Bekijk volle/desktop versie : Paradijs ligt onder de voeten van jouw moeder..



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-05-2012, 22:27
Iemand ff bewijs voor mij? Dan kan ik de hadith ff snel opzoeken.
Had vernomen dat het een zwakke overlevering is; maybe dat iemand mij hier meer over kan vertellen?

T wordt altijd maar gezegd zonder de bronnen te plaatsen namelijk.

13-05-2012, 22:30


Zwak als in da3ief.

Ooo bronnetje waar blijf je nou...

13-05-2012, 22:31
ik lees ff mee

13-05-2012, 22:32

Citaat:
De Profeet heeft gezegt: ''Het Paradijs ligt onder de voeten van je Moeder'' [Overgeleverd door Tirmidh ,Ahmad, Ibn Majah, Nasa'i, Bukharie en Al Tabarani, sahih verklaard door al-Hakim, al-Dhahabi & al-Mundhiri. Zie ook Kashf al-Khafa', no. 1078; Al-Da'ifah, no. 593. Door veel metgezellen overgeleverd, maar met andere verwoordingen]
.

13-05-2012, 22:32


er wordt veel misbruik gemaakt van deze uitspraak{moeders).
ik ben ook moeder maar het paradijs hoef niet onder mijn voeten te liggen. als mijn kinderen verder Allah gehoorzamen.....ben ik heel blij
voor ze

13-05-2012, 22:33
agg meid er zijn zoveel zulke verhalen paradijs ligt onder voeten van je moeder, paradijs ligt onder voeten van je man paradijs ligt onder dit paradijs ligt onder een steen

als je dit doet krijg je toegang tot de hemel was het maar zo simpel

13-05-2012, 22:33
Ja, hij is zwak. Ik had er een keer een stuk erover gelezen op Ahlul-Hadeeth forum. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Wat daarin stond was dat deze versie zwak was maar dat de betekenis wel klopt maar... en dit was wel interessant, dat dat kwam omdat er wel ander bewijs was maar in die Ahaadeeth had de Profeet, salla Allaahu ´alayhi wa sallam, zowel de moeder als de vader vermeld en dat het Paradijs onder hun beider voeten lag, subhaan Allaah. Als ik het me goed herinner tenminste.. Was alweer een tijd geleden namelijk..

Ik zal kijken of ik het terug kan vinden en dan plaats ik het hier.

13-05-2012, 22:33
Notificatie.


Is dat een hadith da3ief. : o

13-05-2012, 22:33
Dit hoor ik ook vaak. Maar stel je moeder is slecht voor je. Ze slaat je helemaal in elkaar en geeft je niet te eten. Zn moeder heeft toch niet de hemel onder haar voeten? Of zn moeder van dat filnpje dat haar baby van 8 maanden mishandeld. Zn moeder kan toch niet de hemel onder haar voeten hebben?

13-05-2012, 22:33
Ja, die versie is dus zwak.


Citaat door Nuwayra.:
.

13-05-2012, 22:34

Citaat door Sabrun_Jameel:
Ja, hij is zwak. Ik had er een keer een stuk erover gelezen op Ahlul-Hadeeth forum. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Wat daarin stond was dat deze versie zwak was maar dat de betekenis wel klopt maar... en dit was wel interessant, dat dat kwam omdat er wel ander bewijs was maar in die Ahaadeeth had de Profeet, salla Allaahu ´alayhi wa sallam, zowel de moeder als de vader vermeld en dat het Paradijs onder hun beider voeten lag, subhaan Allaah. Als ik het me goed herinner tenminste.. Was alweer een tijd geleden namelijk..

Ik zal kijken of ik het terug kan vinden en dan plaats ik het hier.
jij ook altijd met je copy pasten hou toch op joh...

13-05-2012, 22:35
Allaahul-Musta´aan. Als de Profeet, salla Allaahu ´alayhi wa sallam, iets heeft gezegd, dan is dat zo! En ja, als je ouders ontevreden over je waren ten tijde van hun of jouw dood, dan kan dat wel degelijk gevolgen hebben voor jouw Hiernamaals en dat geldt ook als jouw echtgenoot niet tevreden over jou was. Hoe bedoel je, Paradijs onder een steen? Hoe kun je zoiets zeggen?



Citaat door nisrineke2:
agg meid er zijn zoveel zulke verhalen paradijs ligt onder voeten van je moeder, paradijs ligt onder voeten van je man paradijs ligt onder dit paradijs ligt onder een steen

als je dit doet krijg je toegang tot de hemel was het maar zo simpel

13-05-2012, 22:37



Citaat door nisrineke2:
jij ook altijd met je copy pasten hou toch op joh...
Hoe wil je het dan? Fototje van het boek? Postduif?
Dit is toch internet?

13-05-2012, 22:37
Ik denk dat jij ook wel begrijpt dat de Hadeeth zo niet bedoeld is he... Zoals jij de plicht hebt om goed te zijn voor jouw moeder, heeft jouw moeder de plicht om goed te zijn voor jou. Als zij echter niet goed voor jou is, dan betekent dat nog niet dat je dat mag vergelden. Ze is nog wel jouw moeder. Pas als zij een gevaar is voor jouw leven of jouw Deen, kun je overwegen om die goedheid van een afstand voort te zetten.


Citaat door Sabrina001:
Dit hoor ik ook vaak. Maar stel je moeder is slecht voor je. Ze slaat je helemaal in elkaar en geeft je niet te eten. Zn moeder heeft toch niet de hemel onder haar voeten? Of zn moeder van dat filnpje dat haar baby van 8 maanden mishandeld. Zn moeder kan toch niet de hemel onder haar voeten hebben?

13-05-2012, 22:38

Citaat door Sabrun_Jameel:
Ja, hij is zwak. Ik had er een keer een stuk erover gelezen op Ahlul-Hadeeth forum. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Wat daarin stond was dat deze versie zwak was maar dat de betekenis wel klopt maar... en dit was wel interessant, dat dat kwam omdat er wel ander bewijs was maar in die Ahaadeeth had de Profeet, salla Allaahu ´alayhi wa sallam, zowel de moeder als de vader vermeld en dat het Paradijs onder hun beider voeten lag, subhaan Allaah. Als ik het me goed herinner tenminste.. Was alweer een tijd geleden namelijk..

Ik zal kijken of ik het terug kan vinden en dan plaats ik het hier.
Ja is goed insha Allaah, had het ook tijdje terug gelezen maar is zo lang geleden dat ik bijna niet durf te roepen dat ie da3ief is

Pagina's : [1] 2 3 4 5