Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Epileren.



13-05-2012, 19:48
Ik had een vraagje.

Het is nou wel vanzelfsprekend dat als je, je wenkbrauwen epileert met een pincet dat er dus meer aaangroeit en dikker word dan van te voren. Maar is dat ook zo als je touw gebruikt?
Ik wil graag epileren maar ben bang dat als ik er later mee stop dat ik veel meer haartjes krijg dan nu.


Groetjes.

13-05-2012, 20:04


Hoorde zo veel positiefs over epileren met touw.. En begon bij me zelf uit te proberen maar alleen waar het groeide..
Maar ik zag gewoon dat bij de Turkse meiden het super mooi uit zag, Wij epileren alleen wat onder en de hoekje en tussen de twee wenkbrauwen alleen dan zie je zelf nog dat de wenkbrauw best veel haar heeft ondanks dat het weer netjes in vorm was.. En de turken hebben het gewoon strak!..

Ben vorige week naar een Turkse kapper gegaan.. Het ging zo snel , Hij vertelde zo easy "Ja ik doe boven even strak lijn en onder en dit en dat".. Huppa stuk touw en binnen 1min was boven echt strak lijn en onder en hij begon me wenkbrauwen die haartjes kort te knippen.. Resultaat was strak! En dat voor 5,-.. Voortaam lekker bij de Turk..

[ Je ziet echt verschil tussen pincet en touw en hoe wij zelf doen en hoe het mooi het bij een Turkse kapper word gedaan! ]

13-05-2012, 20:23
meestal als je niet goed trekt met een pincet dan knip je de haartjes inplaats van eruit trekken..
dat verklaard de dikke haartjes!

14-05-2012, 11:44

Citaat door FRISNFRUITIG.:
Hoorde zo veel positiefs over epileren met touw.. En begon bij me zelf uit te proberen maar alleen waar het groeide..
Maar ik zag gewoon dat bij de Turkse meiden het super mooi uit zag, Wij epileren alleen wat onder en de hoekje en tussen de twee wenkbrauwen alleen dan zie je zelf nog dat de wenkbrauw best veel haar heeft ondanks dat het weer netjes in vorm was.. En de turken hebben het gewoon strak!..

Ben vorige week naar een Turkse kapper gegaan.. Het ging zo snel , Hij vertelde zo easy "Ja ik doe boven even strak lijn en onder en dit en dat".. Huppa stuk touw en binnen 1min was boven echt strak lijn en onder en hij begon me wenkbrauwen die haartjes kort te knippen.. Resultaat was strak! En dat voor 5,-.. Voortaam lekker bij de Turk..

[ Je ziet echt verschil tussen pincet en touw en hoe wij zelf doen en hoe het mooi het bij een Turkse kapper word gedaan! ]
Ja het verschil zie je wel soms! En die turken kunnen het ook geweldig! De meeste turkse meiden hebben prachtige wenkbrauwen.
Ik wil er wel mee beginnen maar ben echt bang dat het later veel meer word, als ik er niet meer aan zit.

Don't know what to do!

14-05-2012, 11:45



Citaat door Lela_B:
meestal als je niet goed trekt met een pincet dan knip je de haartjes inplaats van eruit trekken..
dat verklaard de dikke haartjes!
Dus als ik het met touw doe, blijft het gewoon hetzelfde?

14-05-2012, 12:50

Citaat door Ze3marina:
Dus als ik het met touw doe, blijft het gewoon hetzelfde?
de werking van touw en pincet is precies hetzelfde alleen met touw trek je meerdere haartjes tegelijk en met een pincet niet. met een pincet heb je alleen wel weer gauw de neiging als je niet goed trekt je het haartje knipt inplaats van eruit trekt waardoor je haartje dik terug groeit net als scheren zelfde werking en bij touw heb je dat weer niet omdat het gwn niet fout kan gaan!

14-05-2012, 21:16
hey verschil met touw is dat je idd strakkere lijn krijgt..
en de haren komen minderdik terug..
ik weet niet waar je woont maar ik kom uit vlaardingen en wil echt niet opscheppen maar doe dit werk al 10jaar en ben echt goed in epileren met touw.. ik heb heelveel marokkaanse klanten. als je uit de buurt komt dan kan je n keertje langs komen..
groetjes

14-05-2012, 22:31
Meid, als je nooit aan je wenkbrauwen hebt gezeten, zou k niet epileren want dan kan je er niet meer vanaf blijven.

30-05-2012, 01:38
Niet aan beginnen meid.

De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah.” (al-Boechari en Moeslim)

Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).” (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van: “En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.” (Soerat al-Hashr: 7) Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” (al-Boechari en Moeslim)

30-05-2012, 08:22
Niet epileren meid is zonde. Je wenkbrauwen zijn mooi en goed zoals ze zijn..

30-05-2012, 08:40
Wij zijn gevetsigd in Amsterdam west. ( Turks) Je kan met een gerust hart bij terecht meid.
ennnuh je krijgt er niet meer haartjes van maak je geen zorgen en wees nie bang
gr aliya.
0207726445