Bekijk volle/desktop versie : Webshop, is dat het nieuwe ondernemen?



13-05-2012, 16:56
Webshops is dat het nieuwe ondernemen?

In Het Financieel Dagblad van vrijdag 30 maart 2012 stond een column van Annemarie van Gaal, genaamd "Winkelleed"'. Daarin gaf zij aan dat investeringsverzoeken gericht op fysieke winkels voor haar in elk geval niet meer interessant zijn. "' De enige winkels die het nog winnen van internet én bestaansrecht hebben, zijn winkels van ondernemers met een uitzonderlijke gevoel voor service, productkennis en een geweldige smaak." Dat zijn er volgens haar tegenwoordig nog maar weinig.

Wat denk jij?

Heb je een (idee)product die goed zou passen als webshop-concept. Ben je bereidt om de voorraad en de logistieke afhandeling te doen. Dan zijn wij misschien geïnteresseerd in een joint venture.

Dit houdt wat ons betreft kort gezegd in: 50/50. Wij leveren de huisstijl, de technische know-how en de internet-campagne. Wij zorgen voor de technisch professionele functionerende krachtige webshop en doen daarvan het beheer.. Wij bouwen voor deze joint ventures alleen Magento-webshops (commerciële waarde tussen €10.000-€50.000). Jij zorgt , zoals gezegd, voor het product en de logistieke afhandeling daarvan. Onze voorkeur gaat uit naar ondernemers die al verkoop-ervaring hebben met een bepaald product.

En voor de criticaster. Ja, wij presenteren binnenkort inscha3allah ons eerste joint venture webshop-project..

Ben erg benieuwd naar reacties..

Je kunt ook alleen reageren of je bovengenoemde stelling deelt of niet. En/of hoe jij er tegen aankijkt,.
Het gaat mij dus niet alleen om reactie op het geformuleerde voorstel.. Nou, laat maar wat horen..

16-05-2012, 22:12


Ik zeg ja. Dit omdat ik persoonlijk en de mensen in mijn omgeving druk zijn met het dagelijkse leven. Waardoor ze niet aan toe komen om de tijd te nemen om winkels te bezoeken.

Vandaar dat ik alles ook online regel/koop. Heel af en toe als ik niks te doen heb ga ik shoppen, eerder niet.

17-05-2012, 13:25

Citaat door chaima14:
Ik zeg ja. Dit omdat ik persoonlijk en de mensen in mijn omgeving druk zijn met het dagelijkse leven. Waardoor ze niet aan toe komen om de tijd te nemen om winkels te bezoeken.

Vandaar dat ik alles ook online regel/koop. Heel af en toe als ik niks te doen heb ga ik shoppen, eerder niet.


Vind je het niet eng om on online te bestellen?

17-05-2012, 13:26

Citaat door Dep:
Vind je het niet eng om on online te bestellen?
Nee, waarom zou ik?

17-05-2012, 15:01


Natuurlijk webshops het nieuwe ondernemen,

Waarom:
A-Het is makkelijk om zo een website aan te maken
B- Het kost niet veel geld zoals een normale onderneming.
C- je kan het overal ondernemen dus ook tijdens je vakantie kan je snel inloggen.

Ik zie zelf mensen om mij heen die zelf ook zijn gestart met een eigen website. Ik zelf twijfel er nog over omdat ik echt iets wil openen dat echt gelijk gaat lopen. En tegenwoordig kopen heel veel mensen online volgens de CBS is dat wel ruim 50% en het blijft stijgen. Er zijn gewoon dingen die je beter online kan kopen. dus JA Webshops is het nieuwe ondernemen.

18-05-2012, 18:46
Ja eens. Voor de ondernemer is het kostenbesparend je hebt namelijk geen pand en geen personeel nodig. Voor de klant is het simpel, eenvoudig en gemakkelijk en je mag je producten altijd zonder opgaaf van redenen binnen 7 dagen retourneren, terwijl sommige winkels alleen tegoed bonnen geven.