Bekijk volle/desktop versie : resten van de markt verzamelen



Pagina's : [1] 2

12-05-2012, 20:17
Onderweg naar huis waren we langs de markt gereden . Toen was de markt bijna opgeruimd.
Je zag daar mensen van de roteb opruimen en een paar marokaanse dames die in dozen zaten te friemelen.
Ik dacht , die zullen vndaag vast en zeker achter de kraam hebben gestaan om te verkopen en zijn nu aan het opruimen.
Maar nee, zij waren overgebleven restanten aan het uitzoeken die ze vervolgens meenamen.
Je zag ze heel blij en trots weglopen met hun bakken groenten en fruit.

12-05-2012, 20:19


Old news.....

12-05-2012, 20:19
Crisis hé.. misschien hebben ze het wel kei slecht, en hebben ze geen andere keus? Dat jij het goed hebt, alhamdoelilah.. wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

12-05-2012, 20:20
Ik zie dit voor het eerst

12-05-2012, 20:22



Citaat door elhobje:
Crisis hé.. misschien hebben ze het wel kei slecht, en hebben ze geen andere keus? Dat jij het goed hebt, alhamdoelilah.. wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
Alhmdlh.

Ze zagen er anders wel goed uit.

12-05-2012, 20:24
iwa Allah ie3awen ze

12-05-2012, 20:25
Bsahthoem!!!!!!!!!

Het wordt anders toch weggegooid volgens mij, nu kunnen zij er tajien van maken, lekker toch.

12-05-2012, 20:28

Citaat door Luv:
Bsahthoem!!!!!!!!!

Het wordt anders toch weggegooid volgens mij, nu kunnen zij er tajien van maken, lekker toch.
Ja dat wel ,maar hoop niet dat ze straks een bacterieel infectie oplopen.
Die verkopers gooien het niet voor niets weg.

12-05-2012, 20:29
Bij ons in de buurt woonde vroeger ook zo'n vrouw die dat ook deed...en nee, arm was deze vrouw niet, want haar man werkte gewoon.....

12-05-2012, 20:31
Gebeurd wel vaker.. Ken iemand die dat doet.. hij is niet arm ofzo, maar hij ergert zich aan het feit dat er jaarlijks zo veel voedsel word weggegooid in NL.. Hij hoort ook bij zo'n groep waar ze dagelijks met mekaar op stap gaan.. Hij eet zelf gevarieerd en scoort ook veel dingen..

Was ook laatst een programma over hoeveel eten er word weggegooid.. Vele grote supermarktketen doen..

12-05-2012, 20:33

Citaat door mele3youn:
Ja dat wel ,maar hoop niet dat ze straks een bacterieel infectie oplopen.
Die verkopers gooien het niet voor niets weg.
Was het verrot dan, lijkt me sterk? Dan is het een ander verhaal en dan nog moeten ze het zelf weten. Blijkbaar doen ze dit vaker en is hen nooit wat overkomen. En het is gewoon extra rijp dat het binnen een paar dagen niet te eten is, lijkt me sterk dat zij verrot beschimmeld fruit en groente meenemen. Het is nog goed voedsel, en zij kunnen het blijkbaar goed gebruiken, beter dan weggooien denk zij.

12-05-2012, 20:38
Bij ons hier in het dorp zie ik vaak hollanders dat doen.

12-05-2012, 20:41


Gaat nog erger worden, binnenkort staan we met zn allen in vuilnisbakken te graaien

12-05-2012, 20:43

Citaat door Cleophea:
Gebeurd wel vaker.. Ken iemand die dat doet.. hij is niet arm ofzo, maar hij ergert zich aan het feit dat er jaarlijks zo veel voedsel word weggegooid in NL.. Hij hoort ook bij zo'n groep waar ze dagelijks met mekaar op stap gaan.. Hij eet zelf gevarieerd en scoort ook veel dingen..

Was ook laatst een programma over hoeveel eten er word weggegooid.. Vele grote supermarktketen doen..
hahah wou dit idd ook vertellen.
genoeg blogs/ twitteraars/forums waarin mensen elkaar stimuleren ' resten' te kopen/halen, er is genoeg goed voedsel dat weggegooid wordt.

bsahthoum!

12-05-2012, 20:53

Citaat door Luv:
Was het verrot dan, lijkt me sterk? Dan is het een ander verhaal en dan nog moeten ze het zelf weten. Blijkbaar doen ze dit vaker en is hen nooit wat overkomen. En het is gewoon extra rijp dat het binnen een paar dagen niet te eten is, lijkt me sterk dat zij verrot beschimmeld fruit en groente meenemen. Het is nog goed voedsel, en zij kunnen het blijkbaar goed gebruiken, beter dan weggooien denk zij.
Heel goed mogelijk.

Pagina's : [1] 2