Bekijk volle/desktop versie : ♥ My life as a housewife ♥



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

12-05-2012, 14:26
Hallo dames,
Leuke topic!
Ik ben huisvrouw/studente,haha.
Ik ben sinds ik getrouwd ben verhuisd naar een andere land ivm de studie van mijn man.
We hopen ooit weer terug te gaan,naar het land met onze ouders en familie.
Ik zit op school en loop stage. En vindt het echt zwaar met een huishouden erbij.
Heb gelukkig een man die me begrijpt en die zelf dan ook weleens kookt/opruimt enso.
Ik zou wel graag een kindje willen,ben echt een kinderenliefhebber. Mij opleiding is dan ook pedagogische werk.
Maar omdat ik met mijn studie zit,doen we nog even rustig aan.
Als mijn moeder in de buurt woonden dan had ik het denk ik wel gedaan,dan kon zij oppassen ofzo.
Maar om mijn kind naar de creche te brengen of kinderopvang? nee dankje.

Leuke topic!
Ik houd het niet allemaal zo bij zoals jullie doen.
Tijdens het boodschappen doen,kijk ik gewoon wat ik nodig heb.
Als ik opsta kijk ik wat er allemaal gedaan moet worden.
Zwaar hoor,studie en huishouden.. pff.

Xx.

12-05-2012, 14:28


Up voor deze leuke en handige topic

12-05-2012, 14:28
wat een leuke topic!![B][/B]

12-05-2012, 14:33
leuke topic!
ik meld me ook aan ik ben pas getrouwd en ben nu gewoon huisvrouwtje.

ik heb niet echt een schema ofzo voor mijn huishouden ik maak alleen lijstjes voor boodschappen
en verder is het best heeeel saaai als ik alleen thuis ben.

12-05-2012, 15:49


leuke topic.
sinds ik ben getrouwd zit ik al thuis moet zeggen dat ik ook zo mijn dagen had ik woonde hier voor in Zwolle mijn hemeltje wat een stad NOOIT meer voelde me zo buiten gesloten geen familie geen vriendinnen om me heen. we zijn daarna naar Belgie gegaan naar Antwerpen want me man komt uit Belgie maar dat was ook 10x niks we hadden toen besloten om naar Amsterdam te gaan en daar zitten we nu nog steeds ik heb mijn draai hier gevonden gelukkig ookal kom ik zelf uit brabant mis ik het daar nog steeds. sinds kort heb ik weer mijn studie opgepakt daarnaast het huishouden, mijn zoontje, mijn man. Weekenden naar Antwerpen naar mijn schoonfamilie en weer naar mijn vader en broers ik moet zeggen dat ik nu pas echt lekker in me vel zit me leven rolt nu van zelf alhamdoulillah.

12-05-2012, 15:55
Wat eeen leuke topic

12-05-2012, 16:33
wat een leuke reacties zeg allemaal! en sommige helaas wat triestig maar ghair inshallah blijf de hoop erin houden alles kan goedkomen.

ik ga vanavond op iedereen reageren, ik heb een mega drukke dag achter de rug en ben nog altijd niet klaar ! !
zal beetje mn schema voor vandaag opschrijven heb dat veel langs horen komen en vanavond zal ik mijn volledige schema's uitleggen. meestal is het zaterdag familiedag maar ben dit weekend alleen met mn zoontje.

7:00 wakker : een uur gesport en erna gedoucht.

8:00 zoontje wakker, samen ontbeten erna met samen met hem met klei gespeeld, erna mezelf en kind aangekleed en beddengoed laten luchten en alvast de lakens eruit gehaald omdat ik mijn bed wou verschonen, was in de wasmachine gedaan en laten draaien en alle ramen in de kamers opgezet..

10:30 huis verder gelaten voor hoe het was en naar buiten gegaan.
we hebben een flink end gewandeld en erna boodschappen gedaan, erna terug richting huis, met de kleine en naar speeltuin geweest daar was hij een tijdje zoet mee.

12:00 weer thuis en samen gaan lunchen aan tafel en ondertussen kleuren.
12:30 de kleine slaap niet echt meer overdag hij heeft een eigen speelkamer en daar is hij gaan spelen en ik ben in huis begonnen.
heb de grote slaapkamer opgeruimd, afgestoft, stofzuiger erdoorheen en bedverschoond, kleding die ik niet strijk en nog in de wasmand lagen opgevouwen en de kasten in.
erna de gang opgeruimd en stofzuiger erdoorheen, toillet een grote schoonmaak gegeven met sop, bleek enz de tegels volledig geboend en toillet enz. (dit doe ik 2 keer in de week en het toillet alleen schoonmaken doe ik iedere dag 2keer).
wasje opgehangen en slaapkamer van mn zoontje was al erg schoon aangezien hij vannacht bij mij sliep en heb daar alleen de stofzuiger doorheen gehaald.

14:00: mn nichtje was er al rond 13:00uur ongeveer om met mn zoontje te spelen en ik zou haar om 14:00 gaan opmaken enz. ze heeft vandaag een bruiloft dus heb haar opgemaakt en haar haren gedaan. was om 15:30 klaar en ze ging tevreden naar huis hamdoulah.

15:30: Gelijk mn zoontje in de douche gestopt want hij wou blue clues kijken in het grote bed zoals hij het noemt en aangezien hij grote boodschap had gedaan en met mijn makeup had gespeeld zag hij er niet zo fris uit en heb ik hem maar gelijk helemaal gedoucht. erna water in pan en laten koken en groente gesneden en in de pan gedaan.

16:15: aan tafel gaan zitten en op m.nl en ondertussen ff mn eten checken. hoor mn zoontje lachen in de slaapkamer dus die vermaakt zich ook

ik ga zo weer opstaan en zijn speelgoed enz. opruimen ben ik nog niet aan toe gekomen en ff door het huis de boel opruimen.

morgen komen de badkamer en keuken aan de beurt en de speelgoedkamer ga ik ook nog wat mee doen maar weet nog niet wat..
ben dus nog altijd niet klaar. straks nog douchen en even met de kleine spelen en hem dan naar bed brengen en dan is het

mama rust time!!!!!!

12-05-2012, 18:24

Citaat door Tayibah:
hihi hey schat,jah Subhana Allah had een week geen internet,ben daarna een week op vakantie geweest,en deze week .... koffers uitpakken blablabla hihi. Maar ben er weer,dus Insha Allah snel een kijkie nemen.

Nou ik ben benieuwd hoor,wat dat draaiboek betreft. Ik had een maand geleden op internet dus dingen zitten zitten opzoeken,over een kant en klare huishoudschema/organizer,en op deze site
http://printables.yourway.net/browse-all-printables/ kon ik best veel vinden. Je kan het ook uitprinten,maar ik vond het echt veel,en wil het toch wel zo houden dat ik er echt gebruik van maak.

DUs ik wacht met smart af ...


hihi oke, nou wekom terug ik ben ook erg afwezig geweest afgelopen tijd op internet erg druk gehad maar ben er weer tenminste wat vaker als afgelopen tijd.

bedankt voor de website ik ga er zo eens rustig naar kijken ben wel heel benieuwd!
ik ga het strakjes uittikken hihi.


Citaat door altijd_hoopvol:
wat een fatastische topic, heb dit nu echt nodig!!


Citaat door Hakima__:
Wat een superleuke topic
Ook nog geen huismoeder, maar lees wel leuk mee !


welkom dames gezellig!

Citaat door vrouw1986:
Salaam je mag deze band niet te vaak dragen uw spieren zullen verzwakken.
Mijn dokter had dit afgeraden.


oh echt? ik ga zo eens googlen dan! bedankt voor de tipp!


Citaat door juno:
Je moet doen wat voor je werk, maar ik zou een lijst moeten hebben van welke lijsten ik moet bijhouden. Ik heb een klein agendaatje die in mn tas kan en in de keuken hangt een kalender met afspraken. Verder heb ik wat het huishouden betreft gewoon een wekelijkse routine. Met de kleine ook een routine en voor de rest gaan de dingen zoals ze gaan. Nieuws ben k aan verslaafd, dus dat hou bij op nu.nl, volkskrant.nl en teletekst.
Voor persoonlijke groei heb ik ook boeken en eventueel sites. Zelfde geldt voor religie.
Ben naar verhuisd toen ik ging trouwen en ken nog steeds niemand hier met wie ik zou willen omgaan. VInd dat ook prima. Na drukke jaren wil ik me op mezelf en gezin richten. Sociale contacten oppikken komt vanzelf wel weer als ik er aan toe ben.

MAryam, ik moest eerst erg wennen aan het huisvrouwenleven. Na anderhalf jaar kon ik een beetje de rust er in vinden.

Mag ik vragen of iemand ook tuintips heeft?
wat goed zeg! je hebt alles heel goed onder controle.. en voor je thuintips up!

12-05-2012, 18:27

Citaat door vrouw1986:
Ik maak ook altijd een dagplanning of een weekplanning maar schrijf het niet op ik onthoud het wel .


zo goed van je mashallah! oh nee bij mij niet ik doe zoveel dingen tegelijk altijd en zoveel gaat er door mn hoofd heen dat ik echt systemen moest gaan toepassen.

12-05-2012, 18:33

Citaat door Classylady:
Salaam huismama's


Hier nog ééntje dat tijdelijk deze baan aangenomen heeft omwille van mijn dochtertjes. Geen haar op mijn hoofd dacht eraan om ze in een crèche te gaan steken zodat ik kan blijven werken. Maar hmdl heb een vaste baan en kan zeker twee jaar zonder problemen thuis voor mijn kindjes zorgen. Ben nu 9 maanden thuis en moet zeggen heb het gevoel dat het veel te snel gaat.

Ik ben ook een geordend type, heb graag alles netjes om me heen. Ik geniet van de kleine dingen... Ik besteed elke dag een twee uurtjes aan het huishouden zodat ik het kan bijhouden en hmdl het werkt prima. Ben geen luie type of iemand die graag dingen uitstelt, dat scheelt denk ik veel want dan kan veel meer uit men dag halen.

Elke morgend lees ik de krant naast men ontbijt, zo begin ik rustig aan men dagje. Mijn grote hobby is op dit moment bakken en dingen uitproberen, kan er zo van genieten. Mijn kookkunsten zijn erop vooruitgegaan moet ik zeggen

Daarnaast spendeer ik veel tijd met men dochtertjes, samen spelen, gaan wandelen ...

Ben nu bezig met de 99 namen van Allah, wil ze inchaAllah zo snel mogelijk uit men hoofd kennen.
Ik wil nu ook elke dag een stukje van de Koran lezen, en mij nog meer verdiepen in het geloof.

Ik ben heel blij dat ik nu thuis ben, kan lekker mijn dagje inplannen zoals ik wil. Ben van niemand afhankelijk, hoef de klok niet in de gaten te houden, moet niet alles in een speedy tempo doen .... Dus voor mij is dit nu de ideale job


klinkt super goed mashallah en wat fijn dat jij je draai er zogoed in gevonden hebt echt toppieee!
kun je een beetje jou dagplanning vertellen? ben ik wel echt benieuwd naar aangezien je ook 2kleintjes hebt enz.

heerlijk he dat je je eigen tijd kunt indelen!

Citaat door oemmieF:
Super topic! Kan t goed gebruiken!


hoop dat we van mekaar kunnen leren hier

Citaat door vrouw1986:
Als ik in de namiddag niets heb te doen kijk ik online naar koreaanse drama, anime of lees een boek of studeer online engels en/of arabisch.

je hebt zeker geen kids dat je rustig een filmpje kunt kijken. maar wel heerlijk hoor!

Citaat door Astu:
Hier meld Zich een toekomstige huisvrouw...


wees welkom, wanneer ga je een huisvrouw worden?

Citaat door Desktop:
Ik vind dit een goeie topic. Ik heb nog niet alles gelezen maart dat doe ik insha Allaah straks op mijn gemak.

Om eerlijk te zijn heb ik niet echt een structuur in mijn huishouden, ik kijk elke dag gewoon wat er gedaan moet worden. Maar het lijkt me wel fijn een dagplanning/weekplanning te hebben want inderdaad je vergeet dingen ..

En soms is het zoo chaoitisch in mijn hoofd, als ik nou een gestructureerd planning had, zou ik daarop kunnen terug vallen.

Ps: Spijtig om te lezen dat er vele zijn met rugklachten, ik hoor daar helaas ook bij! Dus die rugband is een goed idee, baraka Allaahou feeki
wa iyaaki ja echt jammer die rugklachten bij de leden en bij mij maarja hamdoulah zo is het leven.
ik denk dat zn planning jou ook erg goed zou doen het heeft mijn hoofd echt kunnen ordenen en mn huishouden enz.
zal straks mijn manier opschrijven misschien dat je er wat dingen uit kunt halen wat voor jou ook kan werken.

12-05-2012, 18:38
Dames even een vraagje, mijn zoontje heeft lopen kleuren op mijn witte salontafel met zn stift die e gebruikt op zn wit memobord.
nu heb ik het een beetje eruit gekregen door toen ik het zag en het net gebeurde een doek overheen te halen alleen nu krijg ik wat ik ok probeer het er niet meer uit!
daar gaat mn mooie tafel
vroeg me af of iemand zelfde mee heeft gemaakt en of iemand wel die stift kleuren eruit heeft gekregen en hoe?




ik baal ervan echt!

12-05-2012, 18:41

Citaat door Desktop:
Ik vind dit een goeie topic. Ik heb nog niet alles gelezen maart dat doe ik insha Allaah straks op mijn gemak.

Om eerlijk te zijn heb ik niet echt een structuur in mijn huishouden, ik kijk elke dag gewoon wat er gedaan moet worden. Maar het lijkt me wel fijn een dagplanning/weekplanning te hebben want inderdaad je vergeet dingen ..

En soms is het zoo chaoitisch in mijn hoofd, als ik nou een gestructureerd planning had, zou ik daarop kunnen terug vallen.

Ps: Spijtig om te lezen dat er vele zijn met rugklachten, ik hoor daar helaas ook bij! Dus die rugband is een goed idee, baraka Allaahou feeki


zou je trouwens een beetje jou dagplanning kunnen vertellen? ben wel beniewd.

12-05-2012, 18:57



Citaat door fatimati:
dag meid, ik kan zeker wat van jou leren,

ik ben helemaal in de war en nu 1jr getrouwd en er komt gewoon niets van... ik ben ook bezig met een thuisstudie naja, ik betaal een thuisstudie en ik wil het zo graag maar kom niet verder dan de eerste hoofdstuk, daarnaast kan ik me nooit wat meer bedenken dan op de bank liggen.. en soms huilend!!

naja alvast bedankt


Het is wennen, wennen en nog eens wennen mop, en ernaast moet je echt plannen en kijken wat voor jou het beste is.
probeer echt structuur te krijgen door schema's enz te maken en voor je thuisstudie doe je wel iets wat je echt leuk vindt of alleen omdat je denkt dat je een opleiding moet hebben?
probeer wel echt iets te doen wat je zelf leuk vindt anders is het ook zonde van je geld en maak hier ook schema's van indien nodig.
schrijf een week planning op en je moetttt je eraan gehouden hebben en jezelf dus eigelijk pushen om bepaalde hoofdstukken te maken bijv. niks komt vanzelf mop alles moet jezelf doen en er hard voor werken.
diegene die hard werken voor iets krijgen er ook heel veel voor terug dus dat is al iets moois om naar uit te kijken.


Citaat door Rifia_82:
Wat een leuke topic! Ik meld me ook aan!
Weet precies waar jullie het over hebben. Ik hen de laatste tijd echt het gevoel in sleur terecht te zijn gekomen! Elke dag hetzelfde doen! Maar ik ben vandaag goed bezig, ben na lang uitstellen mijn rommelkamer aan het opruimen!!!!! Nou hopen dat ik het kan op opbrengen om het ook echt af te maken!


nou laat je inspireren en blijf goed bezig inshallah
je begrijpt toch wel dat we een before en after shot willen zien he :bloos:

Citaat door vrouw1986:
Ik heb net Savanna's chicken masala gerecht gemaakt...! Echt heel lekker en lekker makkelijk!

bsachtek!

Citaat door sweetlovelady:
Ik meld mij ook..ik zit al al ruim anderhalf jaar thuis. Ik werk veel liever maar zoals vele wil ik mijn zoontje niet naar een crèche brengen dat zou mij teveel pijn doen.

Ik verveel me de hele dag door en ik ben er echt zooo lui door geworden echt niet meer gezond ik doe alleen het nodige. Mijn zoontje houd mij ook wel bezig maar ik mis het toch om te werken ook voor de sociale contacten want die heb ik nu niet.

Ik zit ook echt in een sleur elke dag is hetzelfde als de vorige dag. Ik word er soms gek van.

Ik ga vandaag wel een werkschema maken voor het huishouden want hoe het nu gaat werkt niet.

Ik dacht echt dat ik de enige was.


je bent echtttttttttttttttt niet de enigeeeee!!!
er zijn zoveel met jou ik denk zeker 99% enkele zijn gelijk helemaal in balans.
maar als je balans wilt moet je er indd wat aan gaan doen zoals een schema indd.
en maak het niet zo eentonig als je 2dagen achter mekaar flink bezig bent geweest maar er dan 1dag een rust dag van en doe ff lekker helemaal niks dan leuke dingen.
zorg er ook voor dat jijzelf niet eentonig blijft maar iedere dag wat leert enz.
blijf jezelf ontwikkelen ook al ben e een huisvrouw heel belangrijk
mag ik jou dag indeling weten?

Citaat door verhaalmaakster:
Bedankt voor je tekst
Ik zit niet in de begin stadium van een depressie, ik zit al een lange tijd in de depressie. Nu is het nog een beetje te doen, maar een paar maanden terug keek ik uit het raam en kon ik makkelijk 4dagen thuis zitten .
Ik haatte de mensen, ik haatte me leven... ik was gewoon een wrak.

Hamdoelilah gaat het nu iets beter. Alleen nog niet echt soepel als ik had gehoopt. Ik ben ook dagelijks bezig met 'wat ga ik doen?' ' wat ga ik koken?' etc.
Ik kan gewoon geen planning maken.

In het weekend dan werkt me man niet en dan heb ik altijd wel 'leuke' dingen te doen. Maar doordeweeks zit ik gewoon vast en in de knoop.
IK moet die verandering indd. maken, niemand kan het voor me veranderen.

Soms heb ik het gevoel dat ik droom, dat ik dus niet ECHT 2kinderen heb en getrouwd ben. Heel raar wollah maar soms heb ik het gevoel dat dit een fantasie is.
Vaak in de ochtend word ik wakker en denk dan 'oh ja ik ben echt getrouwd' en als ik dan naar me kinderen kijk denk ik 'oh k heb subhanAllah echt 2meiden'. De tijd gaat zo snel voorbij dat ik er niet bij stil sta wat ik eigelijk allemaal heb bereikt in me leven.
Er zijn zoveel postieve dingen maar ik zie alleen de negatieve.

Bedankt voor je hulp schat


Graag gedaan hoor moppie,

probeer echt structuur te krijgen en ik heb dat ook gehad wat jij nu zegt zn onwerkelijk gevoel ik heb dit het eerste ander half jaar gehad na mijn bevalling. Ik dacht echt huh ben ik nou echt moeder? ik kon het me amper voorstellen dat ik het gewoon echt was heel erg onwerkelijk.
iets wat je echt moet doen wat ik geleerd heb is proberen bepaalde gedeeltes in je leven af te sluiten en een nieuw gedeelte proberen te openen en daarin te leven.

Ik heb ook vaker nagedacht van jeetje ben ik niet veel te vroeg getrouwd? heb ik niet veel te vroeg een kind gekregen?
toen ik thuis woonde ging alles zo makkelijk en had ik zeeen van tijd en vooral voor mezelf enz enz enz.
maar ik heb het ja hoe zeg je dat leren accepteren soort van.
Van die tijd is gewoon echt voorbij en blijf niet hele tijd terug denken aan die tijd alsof je nog iets in te halen hebt.
snapje wat ik bedoel?
probeer dat af te sluiten en je nu volledig op dit leven in het nu te focussen en te kijken hoe je nu gelukkig kan worden en blijven.
want jij bent de aller beste vrouw en moeder wanneer jijzelf gelukkig bent. dus voel je niet schuldig je kinderen en je man hebben er veel baat bij als jij aan jezelf denkt.
misschien is zn planning systeem ook handig voor jou en probeer dan zoveel mogelijk f te vinken aan het einde van de dag wat je gedaan hebt.

niet alleen maar klusjes maar schrijf bij je planning bijv ook, een lekker uitgebreid bad nemen, of lachen naar mn fav. komedie kijken bijv. of sporten, dansen of whatever jou blij en gelukkig maakt.
schrijf ook die dingen op wat je van jezelf verwacht om morgen te doen.

12-05-2012, 19:41

Citaat door Rifia_82:
Wat een leuke topic! Ik meld me ook aan!
Weet precies waar jullie het over hebben. Ik hen de laatste tijd echt het gevoel in sleur terecht te zijn gekomen! Elke dag hetzelfde doen! Maar ik ben vandaag goed bezig, ben na lang uitstellen mijn rommelkamer aan het opruimen!!!!! Nou hopen dat ik het kan op opbrengen om het ook echt af te maken!


hoe ziet jou dagschema eruit?

12-05-2012, 19:52

Citaat door JustBerbers:
Hallo dames,
Leuke topic!
Ik ben huisvrouw/studente,haha.
Ik ben sinds ik getrouwd ben verhuisd naar een andere land ivm de studie van mijn man.
We hopen ooit weer terug te gaan,naar het land met onze ouders en familie.
Ik zit op school en loop stage. En vindt het echt zwaar met een huishouden erbij.
Heb gelukkig een man die me begrijpt en die zelf dan ook weleens kookt/opruimt enso.
Ik zou wel graag een kindje willen,ben echt een kinderenliefhebber. Mij opleiding is dan ook pedagogische werk.
Maar omdat ik met mijn studie zit,doen we nog even rustig aan.
Als mijn moeder in de buurt woonden dan had ik het denk ik wel gedaan,dan kon zij oppassen ofzo.
Maar om mijn kind naar de creche te brengen of kinderopvang? nee dankje.

Leuke topic!
Ik houd het niet allemaal zo bij zoals jullie doen.
Tijdens het boodschappen doen,kijk ik gewoon wat ik nodig heb.
Als ik opsta kijk ik wat er allemaal gedaan moet worden.
Zwaar hoor,studie en huishouden.. pff.

Xx.


dat is nogal wat allemaal zeg!!
studeer je dan ook in een andere taal?
wat is jou dagplanning met school erbij enz?

Citaat door sunset:
Up voor deze leuke en handige topic



Citaat door conferentiee:
wat een leuke topic!![B][/B]




Citaat door MOI_TOI:
leuke topic!
ik meld me ook aan ik ben pas getrouwd en ben nu gewoon huisvrouwtje.

ik heb niet echt een schema ofzo voor mijn huishouden ik maak alleen lijstjes voor boodschappen
en verder is het best heeeel saaai als ik alleen thuis ben.


heb je ook hobby's dingen die je leuk vindt om te doen? wat zijn de dingen die je graag doet enz?
hoe ziet jou dagschema eruit?

Citaat door Mocro_undercove:
leuke topic.
sinds ik ben getrouwd zit ik al thuis moet zeggen dat ik ook zo mijn dagen had ik woonde hier voor in Zwolle mijn hemeltje wat een stad NOOIT meer voelde me zo buiten gesloten geen familie geen vriendinnen om me heen. we zijn daarna naar Belgie gegaan naar Antwerpen want me man komt uit Belgie maar dat was ook 10x niks we hadden toen besloten om naar Amsterdam te gaan en daar zitten we nu nog steeds ik heb mijn draai hier gevonden gelukkig ookal kom ik zelf uit brabant mis ik het daar nog steeds. sinds kort heb ik weer mijn studie opgepakt daarnaast het huishouden, mijn zoontje, mijn man. Weekenden naar Antwerpen naar mijn schoonfamilie en weer naar mijn vader en broers ik moet zeggen dat ik nu pas echt lekker in me vel zit me leven rolt nu van zelf alhamdoulillah.
klinkt allemaal ondanks dat het drukjes is ook relaxt !

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19