Bekijk volle/desktop versie : niet trouwen omdat families elkaar niet mogen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-05-2012, 20:12
Assalamoe aleikom beste allen,

Ik heb een vraag is het een islamitische reden om niet met elkaar te trouwen omdat het niet echt tussen de vaders klikt van ons beiden, maar de rest van de families kent elkaar nog niet? Helaas wilt zij nu al met een ander trouwen omdat ze denkt dat het nooit zal klikken..
Wat kan of moet ik doen? Kan iemand met hadiths komen of het waar is of niet?
Wa aleikom salam

11-05-2012, 20:50


het is belangrijk...ik wil het graag weten...UP

11-05-2012, 20:52
Als ze niet wil dan wil ze niet he. Waarom jezelf opdringen. Genoeg vrouwen waarmee je kan trouwen.

11-05-2012, 21:25

Citaat door Shaakir:
Als ze niet wil dan wil ze niet he. Waarom jezelf opdringen. Genoeg vrouwen waarmee je kan trouwen.
Ze wilt wel !, ze denkt dat het onmogelijk is en dat het een islamitische reden is.
Je weet wel zoals meerdere marokanen doen cultuur in islam samenvoegen..:S

11-05-2012, 21:46


Vertrouw me ze wil niet, als ze echt wilde dan zou ze wel wat meer moeite hebben genomen voor je.

11-05-2012, 21:50

Citaat door Shaakir:
Als ze niet wil dan wil ze niet he. Waarom jezelf opdringen. Genoeg vrouwen waarmee je kan trouwen.
trouwens, dat gaat niet zo 123 ik heb in het verleden een haram relatie gehad, ik weet dat dat verkeerd is maar toen was ik niet bekend met de islam. Wij hebben elkaar een belofte gedaan, maar mevrouw is bang tegen haar vader in te gaan, hij wilt mijn vader niet accepteren ondanks dat ik wel erg practiserend ben. wat ik nu wil doen is haar overtuigen en haar familie ik weet alleen niet hoe? zij is er sterk van overtuigd dat je ook meteen met de familie trouwt, is er een bewijz stuk dat aan geeft of je wel of juist niet mag trouwen als de vaders elkaar niet mogen?

11-05-2012, 22:00

Citaat door ghattar:
trouwens, dat gaat niet zo 123 ik heb in het verleden een haram relatie gehad, ik weet dat dat verkeerd is maar toen was ik niet bekend met de islam. Wij hebben elkaar een belofte gedaan, maar mevrouw is bang tegen haar vader in te gaan, hij wilt mijn vader niet accepteren ondanks dat ik wel erg practiserend ben. wat ik nu wil doen is haar overtuigen en haar familie ik weet alleen niet hoe? zij is er sterk van overtuigd dat je ook meteen met de familie trouwt, is er een bewijz stuk dat aan geeft of je wel of juist niet mag trouwen als de vaders elkaar niet mogen?
Als je zo graag met haar wil trouwen, ga anders gewoon om haar hand vragen dan krijg je vanzelf het antwoord.

11-05-2012, 22:04
Ik vind geen reden om niet te trouwen. Tegenwoordig is het idd zo dat je met de familie trouwd. Ik kom helaas geen hadith vinden erover. Ik adviseer je om het uit te praten als het kan. Waarom hebben de vaders eigenlijk ruzie? Moge Allah jou een gelukkig huwelijk geven broeder InshaAllah!

11-05-2012, 22:19

Citaat door Shaakir:
Als je zo graag met haar wil trouwen, ga anders gewoon om haar hand vragen dan krijg je vanzelf het antwoord.
Dat heb ik gedaan en ik ben afgewezen mede om mijn familie, is dat een islamitische reden?

11-05-2012, 22:23

Citaat door ghattar:
Dat heb ik gedaan en ik ben afgewezen mede om mijn familie, is dat een islamitische reden?
nee, de schoonfamilie heeft sowieso een klein rol binnen het huwelijk. Maar ze zullen niet luisteren denk ik als ze zo een sterke cultuur hebben. Ze verwarren cultuur vaak met geloof, dat is jammer

11-05-2012, 22:26

Citaat door mokrie:
Ik vind geen reden om niet te trouwen. Tegenwoordig is het idd zo dat je met de familie trouwd. Ik kom helaas geen hadith vinden erover. Ik adviseer je om het uit te praten als het kan. Waarom hebben de vaders eigenlijk ruzie? Moge Allah jou een gelukkig huwelijk geven broeder InshaAllah!
Dankjewel broeder mokrie ! amien amien ! moge Allah jou ook zijn zegeningen geven in jouw huwelijk !!(of toekomstige huwelijk) Vaders mogen elkaar niet omdat mijn vader niet practiserend is...helemaal niet. Hij is overigens wel moslim(half eigenlijk om het zo maar te zeggen..halfbloedje) maar mijn moeder was het niet en ik woon pas sinds kort bij me vader dus van beide ouders heb ik helemaal NOOIT iets van islam mee gekregen, ik ben dus sinds een jaar bekeerd en mijn moeder ook alhamdoelilah en ik practiseer maar ik wordt er op afgerekent door mijn vader omdat hij er niets mee doet..zucht ingewikelde verhaal ik weet het , maar het zit me allemaal zo dwars. heb ook al het istigara gebed verricht..ik weet dus niet of dit zeker mijn teken is..

11-05-2012, 22:35

Citaat door ghattar:
Dat heb ik gedaan en ik ben afgewezen mede om mijn familie, is dat een islamitische reden?
Tja dan houdt het op broeder. Zoals ik al zei er zijn vrouwen zat, blijf niet zo plakken en behoudt je waardigheid.

11-05-2012, 22:35



Citaat door ghattar:
Dankjewel broeder mokrie ! amien amien ! moge Allah jou ook zijn zegeningen geven in jouw huwelijk !!(of toekomstige huwelijk) Vaders mogen elkaar niet omdat mijn vader niet practiserend is...helemaal niet. Hij is overigens wel moslim(half eigenlijk om het zo maar te zeggen..halfbloedje) maar mijn moeder was het niet en ik woon pas sinds kort bij me vader dus van beide ouders heb ik helemaal NOOIT iets van islam mee gekregen, ik ben dus sinds een jaar bekeerd en mijn moeder ook alhamdoelilah en ik practiseer maar ik wordt er op afgerekent door mijn vader omdat hij er niets mee doet..zucht ingewikelde verhaal ik weet het , maar het zit me allemaal zo dwars. heb ook al het istigara gebed verricht..ik weet dus niet of dit zeker mijn teken is..
Ameen! Nu weet ik wat er aan de hand is. Het probleem is dat voor Marokkanen status en eer heel belangrijk is. beschamed . Ze denken dan dat mensen over hun gaan praten etc. Ik weet helaas niet wat je in zo'n situatie kan doen. sorry. Maar herinner je dat wat er ook gebeurd allah het zo gewild had. wassalaam

11-05-2012, 22:36
stel dat je inderdaad een hadith vind die het niet toegestaan verklaard, wat ga je er dan mee doen? aan je vader laten zien?

11-05-2012, 22:36

Citaat door Shaakir:
Tja dan houdt het op broeder. Zoals ik al zei er zijn vrouwen zat, blijf niet zo plakken en behoudt je waardigheid.
dit is niet zo'n sitiatie waar je zomaar een vrouw uitkiest. Hij heeft gevoelens voor haar

Pagina's : [1] 2 3 4 5