Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek niet verplicht in Islam?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

11-05-2012, 15:42
A.u.b. Niet meteen slecht oordelen over de titel, mijn vader kent de Koran zowat uit zijn hoofd en hij we hebben er gister lang over gepraat, wegens mijn keuze om een hoofddoek te dragen. Hij heeft me verteld dat er inderdaad in de Koran staat dat een vrouw zich moet bedekken, maar daarmee word niet gezegd dat het haar van de vrouw bedekt moet worden. Het woord ''haar'' komt er niet in voor naast het woord ''bedekken'', dit beweerd mijn vader dus. Ik vind het dan best logisch dat je je lichaamsdelen niet moet accentueren enz, maar je haar mag dus wel gewoon gezien worden... Wie kan mij hierop informeren wat hier niet aan klopt? Met bewijzen a.u.b.

11-05-2012, 15:54


Ik wil gewoon een duidelijk antwoord of het nou verplicht is of dat het gewoon een ritueel is geworden, vanuit de arabische landen. (de hoofddoek dan) ik kleed me zo wijd mogelijk aan en doe niet aan make-up maar ik mis alleen een hoofddoek, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik het niet voor niets draag. Maar nooit krijg ik daar een antwoord op.

11-05-2012, 16:10
Het is verplicht. Kijk de koraan is niks zonder de Sunna, in de Koraan staat niet hoe je moet bidden, maar er staat wel dat je moet bidden. In de Sunna staat uitgelegd hoe je moet bidden. Zo ook met de hijaab. Er staat dat je enkel je handen mag laten zien tot je polsen, en je gezicht. Dus niet je haar, in de andere boeken staat wat daar onder verstaan wordt.!

Het boek genaamd : 'Mijn zuster, zo willen Allah en zijn boodschapper dat je bent ' , is aan te raden.

11-05-2012, 16:15
Een hoofddoek of beter gezege hijaab want dan heb je de hele omschrijving compleet is wel degelijk verplicht. Als moslim houd je je aan de koran EN sunnah. De vers in de koran wordt uitgelegd in vele ahadith. Dus het is incompleet als je alleen de vers zou lezen zonder uitleg. Bovendien zijn er veeel ahadith waarin de hijaab verplicht wordt gesteld. Want als moslim volg je de koran EN sunnah.

Lees de links eens die de broeder je gaf het zal een eyeopener voor je zijn insha allaah.

11-05-2012, 16:26


Heb nu geen tijd om dat hele boek te lezen.. Kan je even dat stukje eruithalen waar het word beschreven om je haar te bedekken.

11-05-2012, 16:29
Oooh god luilak! Ga zelf ff googlen genoeg hadiths!

11-05-2012, 16:30
Ik heb die hadiths al maandenlang gevolgd oke?! Ik weet bijna al die woorden uit me kop, maar ik heb nog steeds niet dat ene stukje kunnen vinden. Als jij het had gevonden had je het vast ook geplaatst -.-

11-05-2012, 16:40

Citaat door Madame.k:
Oooh god luilak! Ga zelf ff googlen genoeg hadiths!
Laat haar die zien als je wil. Is niet moeilijk toch?

11-05-2012, 16:40
We moeten toch ook het voorbeeld opvolgen van de vrouwen van de profeet neem ik aan, dus als zij bedekt naaar buiten gaan, en jaa ook het haar bedekt, dan moeten wij dat ook. het gaat erom in de islam dat een vrouw haar awra bedekt. Jij moet er zelf voor zorgen dat je zo min mogelijk aantrekkelijk bent voor mannen en ik denk dat mannen zowel het lichaam als het haar zeer aantrekkelijk vinden. Ik kan me een hadith of een vers vaag herinneren dat erin stond (staghfirullah als ik t verkeerd zeg) maar er stond iets in van: ''de vrouw die haar haren niet bedekt zal aan haar haren worden opgehangen.'' < zoiets ik heb het nu niet prcies ergens van geciteerd. En besides that, Maryam (de moeder van Jezus) bedekte zich ook zelf... Ik denk niet dat er ook maar 1 geleerde is die zou zeggen je hoeft je haren niet te bedekken... ik snap je confusion wel maar kijk ook naar de Sunnah.

Moge Allah jou en de hele Ummah leiden insha'allah ta3ala!

11-05-2012, 16:43
Het moeilijk is ook voor mij, dat ik dan de enige ben in familie die het draagt. Dat idee houd me tegen, niemand steunt me erin. Maar inshaAllah wil ik eraan beginnen, als ik het zeker weet. Ik wil niet voor lucht steeds roddels aanhoren van mensen waardoor ik ook onzeker ga worden.

11-05-2012, 16:56

Citaat door onbekend1233:
Het moeilijk is ook voor mij, dat ik dan de enige ben in familie die het draagt. Dat idee houd me tegen, niemand steunt me erin. Maar inshaAllah wil ik eraan beginnen, als ik het zeker weet. Ik wil niet voor lucht steeds roddels aanhoren van mensen waardoor ik ook onzeker ga worden.
ik snap je helemaaal schat,
weet wel dat Allah's mening t belangrijkst is. Wanneer je iets opgeeft voor Allah zal hij het met iets beters vervangen. Dit is nu dus de testfase, ga je naar mensen of naar Allah luisteren? weet wel dat als gehoorzaaamheid aan jouw vader leidt tot ongehoorzaamheid van Allah dat het nooit goed kan zijn. Luister naar je verstand niet naar je hart, je hart wordt beïnvloed door de shaytaan hij zal je hiervan proberen te weerhouden. Luister naar wat je weet. Wanneer jij je als vrouw gaat bedekken, weet je dat je Allah tevreden stelt.
Moge Allah je leiden, vergeven en belonen Isha'allah! Ameen voor de hele Ummah

11-05-2012, 17:00

Citaat door onbekend1233:
Het moeilijk is ook voor mij, dat ik dan de enige ben in familie die het draagt. Dat idee houd me tegen, niemand steunt me erin. Maar inshaAllah wil ik eraan beginnen, als ik het zeker weet. Ik wil niet voor lucht steeds roddels aanhoren van mensen waardoor ik ook onzeker ga worden.
in de fiqh(wetten) is het verplicht voor de vrouw om zich te bedekken inclusief de haren. In sommige wetscholen is het zelfs verplicht om een niqaab te dragen. Wij volgen waar de meeste geleerden zich op bevinden.

Allah laat de grootste groep moslims niet in dwaling waar ze over zijn. Dus een minimale eis, is alles behalve de handen en het gezicht.

11-05-2012, 17:12


O lieve broeders en zusters, wat jullie mij meedelen klinkt allemaal wel logisch maar waar is het bewijs? Daar wacht ik op. Ik wil met mijn eigen ogen zien wat de wil van Allaah is, of ik mijn haar moet bedekken. Dit lijkt misschien vanzelfsprekend voor jullie, maar voor mij is het de grootste stap die ik zet voor mij en mijn geloof... Ben heel erg in de war sorry voor dit!

11-05-2012, 17:15
Abu Dawood narrates that `Aishah (RAA) said: "Asmaa' the daughter of Abu Bakr (RAA) came to see the Messenger of Allah (SAAWS) wearing a thin dress; so Allah's Messenger (SAAWS) turned away from her and said: O Asmaa', once a woman reaches the age of menstruation, no part of her body should be seen but this-and he pointed to his face and hands.

11-05-2012, 17:19
Spongebob heeft een goed hadith getoond

Pagina's : [1] 2 3 4 5