Bekijk volle/desktop versie : Pedro lijkt EK te missen: 'Ik kan maar 23 spelers meenemen'



11-05-2012, 13:14
De Spaanse selectie werd lange tijd gedomineerd door spelers van Barcelona, maar voor aankomend EK vallen er misschien wel drie spelers uit het elftal van Josep Guardiola af. Carles Puyol is er wegens een knieblessure zeker niet bij en David Villa is nog een twijfelgeval, na zijn scheenbeenbreuk van december. Pedro is wel fit, maar lijkt gewoon af te vallen.

De vleugelaanvaller kwam mede door de komst van Alexis Sánchez en de doorbraak van Christian Tello en Isaac Cuenca steeds minder aan spelen toe bij Barcelona. "Hij heeft altijd zijn best gedaan", zei bondscoach Vicente del Bosque tegen Sport, "maar het was een teleurstellend seizoen voor hem. Ik kan maar 23 spelers meenemen, dus ik zal ook spelers moeten teleurstellen."
Del Bosque heeft goede hoop dat Villa het EK wel gaat halen, maar heeft nog geen zekerheid. "Ik maak me toch wel zorgen, omdat we niet weten hoe de situatie precies is", gaf de bondscoach toe. "Hij werkt hard, maar we hebben nog niet de resultaten gezien die we graag hadden gezien." Spanje speelt op 10 juni de eerste groepswedstrijd op het EK, tegen Italië.

11-05-2012, 13:23


En toch word ik de 24ste.