Bekijk volle/desktop versie : EU voert forse verhoging toegestane radioactiviteit voedsel uit Japan in!



Pagina's : [1] 2

11-05-2012, 09:33
(Xander Nieuws) Al piept de geigerteller als een gek en gaan alle rode lampjes knipperen - de EU heeft zojuist bepaald dat een 20 x hogere radioactiviteit in bijvoorbeeld visproducten uit Japan plotseling geen enkel verschil uitmaakt.

De Europese Unie heeft de toegestane radioactieve belasting in levensmiddelen uit Japan fors verhoogd. Tot nu toe was een radioactiviteit van maximaal 600 becquerel (caesium 134 en caesium 137) per kilo toegestaan, maar sinds afgelopen weekend is dat voor bijvoorbeeld visolie of kruiden plotseling 12.500 becquerel per kilo, meer dan 20 x zo hoog. De verhoging is vastgelegd in noodverordening 297/2011 en werd op 27 maart van kracht.

Lees de rest van dit artikel via onderstaande bron...

http://xandernieuws.punt.nl/?r=1&id=626515

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:080:0005:0008E:PDF

11-05-2012, 09:34


en Marokko word geboycot...

11-05-2012, 09:46

Citaat door Jamiel:
en Marokko word geboycot...
Connectie???

11-05-2012, 09:53

Citaat door A.de.Flater:
Connectie???
Dat men liever radioactieve zooi 10.000 km verder op importeert dan schone verse spul uit Marokko dichtbij huis...

11-05-2012, 10:56



Citaat door Jamiel:
Dat men liever radioactieve zooi 10.000 km verder op importeert dan schone verse spul uit Marokko dichtbij huis...
Japan word nog steeds gezien als een eerste wereld land met de daaruit vloeiende handelsvoordelen

Tepco wordt Japans staatsbedrijf
woensdag 09 mei 2012, 11:58:10
Tokio Electric Power (Tepco), de exploitant van de kapotte kerncentrale in Fukushima, wordt een Japans staatsbedrijf. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo woensdag.
Eind april bood het noodlijdende bedrijf de Japanse staat een controlerend belang aan in ruil voor een enorme kapitaalinjectie. Minister van Handel Yukio Edano keurde het plan woensdag goed. De Japanse overheid investeert omgerekend ruim 9,2 miljard euro aan staatsfondsen in het bedrijf. Tepco kan nu een begin maken met het betalen van de gigantische schadevergoedingen aan honderdduizenden Japanners die zijn gedupeerd door het ongeluk met de kerncentrale na de aardbeving in maart 2011. ANP

11-05-2012, 11:11
Ook als gezondheid in gevaar is?

11-05-2012, 23:34

Citaat door Jamiel:
Ook als gezondheid in gevaar is?
Japan is net zo demarcaties als israel, iran, vs, brd, cth cetra,

luister liever naar:

[video=youtube;4vmLW8Tqg14]http://www.youtube.com/watch?v=4vmLW8Tqg14[/video]


Als het staatsbezit is is de staat verantwoordelijk en worden word de schade
verhaalbaar op de bevolking, die er de dupe van is...

11-05-2012, 23:38
Ach je moet ergens aan dood gaan

11-05-2012, 23:42

Citaat door Fhamator:
Ach je moet ergens aan dood gaan
Ik liever oud, gelukkig en wijs!!!

11-05-2012, 23:49

Citaat door A.de.Flater:
Ik liever oud, gelukkig en wijs!!!
http://www.youtube.com/watch?v=VfOMJhBRd90

do you fear death?
do you fear that dark abyss?
are your deeds let down?
all your sins punished.
i can offer you an escape.
i offer you a choice.
join my crew
and postpone the judgement
100 years before the mast.
will ye serve?

11-05-2012, 23:53

Citaat door Marocker:
Eigenlijk moet Japan gewoon geïsoleerd worden
En een eigen taal praten.

11-05-2012, 23:59

Citaat door Fhamator:
En een eigen taal praten.
Het vervelende van z`ongelukje is dat het net als in de golf van Mexico is dat men het niet met stoffer en blik op te ruimen is!

Anderzijds, schaarste is wel een verdien modellllo

12-05-2012, 10:00


en die kut media hier nauwelijks iets over geschreven.wel zijn ze er als de kippen bij als Ahmed in venlo wiet verkoopt.
Ik wil een lijst zien !! en ik denk meer burgers kunnen we dan zelf bepalen of je radioactief voedsel willen vreten of niet.

12-05-2012, 12:35

Citaat door Bokitoo_:
en die kut media hier nauwelijks iets over geschreven.wel zijn ze er als de kippen bij als Ahmed in venlo wiet verkoopt.
Ik wil een lijst zien !! en ik denk meer burgers kunnen we dan zelf bepalen of je radioactief voedsel willen vreten of niet.
elk nadeel heeft zijn voordeel

sushi eten in het donker is nu mogelijk.

13-05-2012, 01:02

Citaat door Mathijs:
elk nadeel heeft zijn voordeel

sushi eten in het donker is nu mogelijk.
Ik zie hier geen enkel voordeel in en heb liever gezonde vis, water en lucht.

Net als de ramp waar het niemand meer over heert in de golf van meXico
komt die troep ook hier heen, en de wereld staart zich blind op de AAA.

It is treiss

Pagina's : [1] 2