Bekijk volle/desktop versie : Ik stond zooo voorschut



Pagina's : [1] 2 3 4 5

10-05-2012, 21:39
Ik ging naar het gemeente om mijn paspoort te verlengen toen ik daar de buurvrouw van mijn moeder tegen kwam. Ze riep me en ik ging naar haar toe dus zegt ze wil je me helpen. kwam ze met allerlei bonnen en papieren en ze zei ik moet dit vergoed krijgen.

Aan het loket deed ik mijn best om aan die medewerkster te vertellen wat wij willen. Ik kreeg ook zomaar papieren en bonnen in mijn handen geduwd en hier regel het maar voor me. medewerkster keek in die bonnen en schrok zich dood. ze zei dit kan niet hoor mevrouw je koopt veel de dure gymschoenen voor je kinderen. En ze vroeg om de naam van die vrouw. nou jongen die buurvrouw van mijn moeder begon meteen in het marokkaans en gebrekkig nl te praten. ze zei dit... eerst gelden dan naam. Ze3ma eerst mij uitbetalen en dan krijg je pas mijn naam. en een paar marokkanen keken me raar aan jongen die daar aan het wachten waren. die vrouw begon hard te praten jij swart pied ( die medewerkster was donker)
Ik werd helemaal rood en liet haar daar achter ben als een gek weg gegaan.

Zei heeft 6 kinderen waarom nam zij niet 1 van hun, wat een voor schutting zeg

10-05-2012, 21:44


Zooo dat is echt erg vooral van dat zwartepiet Pfffff

10-05-2012, 21:48
veel te dure schoenen?
die familie moet togook voor kwaliteit gaan

10-05-2012, 21:50
haha ja begrijp wel dat ze zegt te duur, als je in de uitkering zit mag je maar een max bedrag uitgeven aan bijv gymschoenen wat je dan terug kan krijgen... die mevrouw denkt krijg het toch terug dus dan maar dure ahum..
voorschut zeg ye mgharba als het om geld gaat

10-05-2012, 21:50


whahahahahah

10-05-2012, 21:51
Typisch mgarba iemand anders hun shizzle laten fixen. Overigens is het wel bekend dat mensen in de bijstand altijd wel proberen om iets extra's te krijgen. Kan me een keer een voorval herinneren van een marokkaan die bij de balie kwam om extra geld te krijgen. hij had net 2,5 week ofzo eerder zijn geld gekregen en het was op, dus hij wilde meer hebben. De persoon achter de balie nog uitleggen van: meneer u heeft net 2,5 week geleden nog geld gekregen, waar is dat dan gebleven? betaling is pas weer over 1.5 week. En hij tekeer gaan etc (gewoon proberen of course) toen hij zag dat er voet bij stuk werd gehouden vroeg hij om dan hem een voorschot te geven op zijn volgende betaling

Het was overigens het type dat eruit zag alsof ie wel wat andere louche zaakjes erbij deed terwijl hij zijn bijstand ving.

10-05-2012, 21:51
Hoe werkt het dan? Je krijgt een uitkering maar die moet je met bonnetjes verantwoorden ofzo?

10-05-2012, 21:51


Wordt toch vergoed dus waarom geen merkschoenen. hahahha

10-05-2012, 21:53

Citaat door juno:
Hoe werkt het dan? Je krijgt een uitkering maar die moet je met bonnetjes verantwoorden ofzo?
volgens mij kun je een extra vergoeding krijgen als het gaat om bv kinderschoenen zoals in dit geval, maar ook vergoeding voor sportactiviteiten voor kinderen dat soort dingen. Daarnaast heb je nog 1x in de 3 of 5 jaar meen ik de mogelijkheid om een langdurigheidstoeslag aan te vragen ter aanschaffing van groot huishoudelijk apparatuur zoals oven, wasmachine, koelkast etc.

10-05-2012, 21:53

Citaat door maaltje:
Typisch mgarba iemand anders hun shizzle laten fixen. Overigens is het wel bekend dat mensen in de bijstand altijd wel proberen om iets extra's te krijgen. Kan me een keer een voorval herinneren van een marokkaan die bij de balie kwam om extra geld te krijgen. hij had net 2,5 week ofzo eerder zijn geld gekregen en het was op, dus hij wilde meer hebben. De persoon achter de balie nog uitleggen van: meneer u heeft net 2,5 week geleden nog geld gekregen, waar is dat dan gebleven? betaling is pas weer over 1.5 week. En hij tekeer gaan etc (gewoon proberen of course) toen hij zag dat er voet bij stuk werd gehouden vroeg hij om dan hem een voorschot te geven op zijn volgende betaling

Het was overigens het type dat eruit zag alsof ie wel wat andere louche zaakjes erbij deed terwijl hij zijn bijstand ving.
Tien3achien enes aksh kien gas iekrienen enes dhie rekmaa.

10-05-2012, 21:54
ja man dat kan toch niet zo schelden en hard praten waar iedereen bijstond en al die wachtende hadden wel vermaak zeg.
Ik vraag me af waarom riep ze mij dan als zij het zo goed kan afhandelen

Ik schaamde me dood. iedereen keek naar ons

10-05-2012, 21:55

Citaat door mele3youn:
Tien3achien enes aksh kien gas iekrienen enes dhie rekmaa.
Ik weet niet, maar het was echt zo'n gast dat je denkt: a la shek wa tedjid bo labas, wa tosid bo 3la khair....

10-05-2012, 21:55



Citaat door maaltje:
volgens mij kun je een extra vergoeding krijgen als het gaat om bv kinderschoenen zoals in dit geval, maar ook vergoeding voor sportactiviteiten voor kinderen dat soort dingen. Daarnaast heb je nog 1x in de 3 of 5 jaar meen ik de mogelijkheid om een langdurigheidstoeslag aan te vragen ter aanschaffing van groot huishoudelijk apparatuur zoals oven, wasmachine, koelkast etc.
Ok, uitkering is natuurlijk geen vetpot. Weet wel dat gemeenten potjes hebben voor 'achtergestelde' kinderen.

10-05-2012, 21:56

Citaat door nawal-1985:
ja man dat kan toch niet zo schelden en hard praten waar iedereen bijstond en al die wachtende hadden wel vermaak zeg.
Ik vraag me af waarom riep ze mij dan als zij het zo goed kan afhandelen

Ik schaamde me dood. iedereen keek naar ons
Het is haast normaal voor ze denk ik. Ze denken als ik heissa ga trappen krijg ik misschien wel mijn gelijk en if not dan heb ik be3da mijn gal over ze uitgespuugd...

10-05-2012, 21:57

Citaat door juno:
Ok, uitkering is natuurlijk geen vetpot. Weet wel dat gemeenten potjes hebben voor 'achtergestelde' kinderen.
Het beleid verschilt per gemeentes, ook wat betreft de langdurigheidstoeslag bv. Maar ook wat betreft kinderen, sommige gemeentes hebben zoiets als een stadspas bv, sommige vergoeden een laptop/computer als er kinderen zijn en ga zo maar door. De invulling die eraan wordt gegeven staat verder vrij en is aan de individuele gemeentes zelf om te bepalen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5