Bekijk volle/desktop versie : Liefde en rust.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

08-05-2012, 03:52
Salaam wa' alaykoum warahmatoulah,

Broeders/zusters,

Wie van jullie verricht het fadjr gebed? Wie wil het graag verrichten maar is erg zwak? Wie durft zijn werkzaamheden neer te leggen als Allah soubhana wata'ala hem/haar oproept tot het gebed?

Laten we dit samen doen broeder/zusters. Laten wij elkaar up to date houden over het gebed. Zorg dat je een notificatie ontvangt en dat jij je doormiddel van dit forum je gebed verricht. Wij zijn mensen, we zijn zwak en vergeetachtig en al helemaal wanneer we afgeleid zijn en onze omgeving ons niet herinnerd aan het gebed.

Over enkele minuten is het fadjr gebed en kniel voor je heer en bedank hem. Bedank hem voor wat je hebt en voor de eer en gunst om moslim te zijn. Gun het je medemens en durf da'wa te verrichten in jouw omgeving laat mensen de zoetigheid van de Islam mee proeven want er is waarlijk geen geloof dan de Islam en er is geen god dan Allah en ik getuig dat Mohammed (vrede zij met hem) zijn boodschapper is.

Wasalaam

AboeHollandie

08-05-2012, 04:03


So een paar hasanaats verdient.

08-05-2012, 12:28
Wie van jullie verricht het fadjr gebed? Wie wil het graag verrichten maar is erg zwak?
Wij zijn mensen, we zijn zwak en vergeetachtig



Zwak zwak zwak lekker motiverend.

Waarom zou ik me werk neerleggen als ik een uur werk heb ik weer 20 euro.

08-05-2012, 12:40

Citaat door GloriousBastard:
Wie van jullie verricht het fadjr gebed? Wie wil het graag verrichten maar is erg zwak?
Wij zijn mensen, we zijn zwak en vergeetachtig



Zwak zwak zwak lekker motiverend.

Waarom zou ik me werk neerleggen als ik een uur werk heb ik weer 20 euro.


Je leest wat je wilt lezen en je interpeteerd het zoals je zelf wilt beste broeder.

Als jij denkt dat Allah soubhana wata'ala genoegen zal nemen met dat antwoord op yawm alqiyama dan kan ik vertellen dat dat niet het geval zan zijn. Allah voorziet jou als hij wil, hij voed jou als hij wil, hij neemt je af wat je hebt als hij wil en hij geeft jou wat hij wil als hij dat wil.

08-05-2012, 12:44


Ik wil het fdjar gebed zo graag verrichten, maar ik kom op dat tijdstip echt niet mijn bed uit. Lukt me gwn niet

08-05-2012, 12:49
Ik verricht 't. ;o

Op 't begin was het best wel moeilijk. Maar nu gaat het echt makkelijk, en is 't een routine geworden. Opstaan, bidden ontbijt klaarmaken omkleden hup wegwezen. Luiheid heeft ook vaak invloed op mensen.

08-05-2012, 12:50

Citaat door AboeHollandie:
Je leest wat je wilt lezen en je interpeteerd het zoals je zelf wilt beste broeder.

Als jij denkt dat Allah soubhana wata'ala genoegen zal nemen met dat antwoord op yawm alqiyama dan kan ik vertellen dat dat niet het geval zan zijn. Allah voorziet jou als hij wil, hij voed jou als hij wil, hij neemt je af wat je hebt als hij wil en hij geeft jou wat hij wil als hij dat wil.
Klopt,
dus waarom zou ik dankbaar moeten zijn?

08-05-2012, 22:47

Citaat door GloriousBastard:
Klopt,
dus waarom zou ik dankbaar moeten zijn?
Wees dankbaar dat je moslim bent en probeer je geloof zo goed mogelijk te praktiseren. Moge Allah soubhana wata'ala je leiden. Moge hij je vergeven en jou imaan versterken.

08-05-2012, 22:48
Na het lezen van deze topic, ga ik mijn gebeden weer oppakken Insha Allah, inclusief het fadjr gebed........
Het is moeilijk een start te maken, maar Insha allah zal ik mijn ritme te pakken krijgen.

08-05-2012, 22:50
Ik las laatst dat de fajr gebed de hypocrieten onderscheidt van de gelovigen.

08-05-2012, 22:54

Citaat door totallysweety:
Na het lezen van deze topic, ga ik mijn gebeden weer oppakken Insha Allah, inclusief het fadjr gebed........
Het is moeilijk een start te maken, maar Insha allah zal ik mijn ritme te pakken krijgen.
Moge Allah soubhana wata'ala je imaan versterken en je zondes vergeven. Ik hoop dat je de zoetigheid van het gebed zult proeven en dat je nooit meer het gebed zult overslaan.

08-05-2012, 22:58

Citaat door INFINITYLOVE:
Ik las laatst dat de fajr gebed de hypocrieten onderscheidt van de gelovigen.
fadjrgebed is een maatstaf waarmee onderscheidt kan worden gemaakt tussen de echte gelovige en hypocrieten. "Er is geen gebed moeilijker voor de hypocrieten dan het Fajr en het Isha gebed. Als zij de beloning kenden voor deze gebeden op hun vastgestelde tijden, dan zouden zij het zeker verricht hebben, zelfs als zij (daarvoor) zouden moeten kruipen.” Deze hadith werd overgeleverd door Abu Huraira

08-05-2012, 23:12


Tijdens fajr gebed is het gewoon stil buiten en binnen. Het weer is meestal rustig subhanaAllah en de rust die je krijgt wanneer je aan het bidden bent.

09-05-2012, 02:44
sitan komt in je oortje piesen asl je niet opstaat om het gebed te verichten.

soubhana Alleh!

10-05-2012, 03:49
Its almost fadjr time! Allah itaqbel

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8