Bekijk volle/desktop versie : Boetevonnis na 5 jaar



07-05-2012, 15:43
hello mensen,

ik heb een brief gekregen van de Centraal Justitieel Incassobureau en er staat dat ik: In 2007 een boete heb gekregen van ALS BEST. MOTORRIJTUIG (GEEN BROMFIETS) RIJDEN ETC. ZONDER VEREISTE VERZEKERING? HET BEDRAG IS TROUWENS 320 EURO...

ten eerste het is 5 jaar geleden en weet niet of ze nou een auto of een motor bedoelen. ik zelf denk motor aangezien ze erbij zetten geen bromfiets. zelf heb ik nooit een motor gereden en dat ik een boete heb gekregen van rijden zonder verzekering is me nog nooit overkomen. nu is mijn vraag wat kan ik doen? als ik een bezwaar schrijf wat kan ik erin zetten en kunnen ze na 5 jaar uberhaupt een boetevonnis naar je toe sturen.. als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik graag jullie meningen en/of suggesties...

bedankt

07-05-2012, 15:56


Wat heb je boven je brief staan? een M of een S?
M= mulderbekeuring en deze verjaart na twee jaar, S is een Strafzaak, deze verjaart naar vijf jaar.

07-05-2012, 16:02
er staat een S. vervalt het op de pleegdatum of de datum van het uitspraak?

10-05-2012, 06:54

Citaat door xxcasawiaxx:
hello mensen,

ik heb een brief gekregen van de Centraal Justitieel Incassobureau en er staat dat ik: In 2007 een boete heb gekregen van ALS BEST. MOTORRIJTUIG (GEEN BROMFIETS) RIJDEN ETC. ZONDER VEREISTE VERZEKERING? HET BEDRAG IS TROUWENS 320 EURO...

ten eerste het is 5 jaar geleden en weet niet of ze nou een auto of een motor bedoelen. ik zelf denk motor aangezien ze erbij zetten geen bromfiets. zelf heb ik nooit een motor gereden en dat ik een boete heb gekregen van rijden zonder verzekering is me nog nooit overkomen. nu is mijn vraag wat kan ik doen? als ik een bezwaar schrijf wat kan ik erin zetten en kunnen ze na 5 jaar uberhaupt een boetevonnis naar je toe sturen.. als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik graag jullie meningen en/of suggesties...

bedankt
bezwaarschrift schrijven en het opvragen van kenteken en eventueel bewijs van je eigen verzekering opsturen dat je in die periode gewoon verzekerd was. heb je wel ooit een motor oid in bezit gehad?

14-05-2012, 17:37


nee, heb rdw gebeld en gevraagd wat het is en blijkt een auto te zijn. heb nooit een auto gereden met die kenteken. heel vaag