Bekijk volle/desktop versie : Knappe titelserie Zlatan voorbij: 'Ik ben het niet gewend, niks winnen'



07-05-2012, 15:17
Als er een man was die de laatste jaren patent had op landstitels, was het Zlatan Ibrahimovic. Tot zondag althans, want toen eiste Juventus het kampioenschap in de Serie A voor zich op en bleef AC Milan definitief met lege handen achter. Voor Ibrahimovic, die voor het eerst sinds het seizoen 2002/03 geen titel pakte met zijn werkgever, was het een hard gelag.

In het seizoen 2003/04 kroonde Ibracadabra zich de beste van Nederland met Ajax en in de jaren die volgde greep de Zweed eremetaal met Juventus (tweemaal), Internazionale (driemaal), Barcelona (een keer) en AC Milan (een keer). Dit seizoen was hij productiever dan ooit tevoren en scoorde Ibrahimovic liefst 28 keer, maar de landstitel eindigde in een stad waar hij al eerder speelde, Turijn.

“Ik ben het niet gewend om helemaal niks te winnen”, spreekt Ibrahimovic maandag teleurgesteld aan Corriere dello Sport. “Het is de eerste keer sinds lange tijd dat dit me overkomt. Ik ben wel teleurgesteld, we hebben gefaald. Maar trainer Massimiliano Allegri heeft wel het vertrouwen van de groep. Was iedereen fit gebleven, dan hadden we meer kans gemaakt op de titel. Juventus heeft echter een topjaar doorgemaakt en ik feliciteer ze allemaal van harte.”