Bekijk volle/desktop versie : Witloof lekker klaar maken?



06-05-2012, 15:44
Ik heb witloof voor de eerste keer gekocht en nooit zelf klaargemaakt. Kan iemand mij tips geven hoe ik het lekker kan klaarmaken? Het mag ook gewoon in een gerecht worden verwerkt.

08-05-2012, 00:16


Dit is mijn manier
Een klontje boter in de pan laten smelten. Dan witloof in de pan leggen beetje zout en deksel op de pan. Ik zet het op een zacht vuurtje en zo het witloof laten karameliseren, het witloof ook regelmatig draaien. Om de bitterheid tegen te gaan doe ik een klontje suiker bij. Safi naar mijn idee is het klaar als het heel zacht is, als je er met een vork in kan prikken

08-05-2012, 20:15

Citaat door snoopy1:
Dit is mijn manier
Een klontje boter in de pan laten smelten. Dan witloof in de pan leggen beetje zout en deksel op de pan. Ik zet het op een zacht vuurtje en zo het witloof laten karameliseren, het witloof ook regelmatig draaien. Om de bitterheid tegen te gaan doe ik een klontje suiker bij. Safi naar mijn idee is het klaar als het heel zacht is, als je er met een vork in kan prikken
Thnx! moet je de witloof dan eerst voorkoken?

08-05-2012, 22:46

Citaat door chalida:
Thnx! moet je de witloof dan eerst voorkoken?
nee ik kook het niet voor. Ik laat het op een zacht vuurtje sudderen tot ze karameliseren. Wat je ook kan doen is de witloof koken in in gezouten water, dan in een ovenschotel doen met kaassaus erover en dan in de oven zetten