Bekijk volle/desktop versie : Witte was



06-05-2012, 14:30
Halo dames,

Mijn witte was word maar niet 'stralend wit'
bijvoorbeeld de witte t-shirts van mn man bijven na het wassen gele vlekken houden onder de oksels.
ik word er gek van.
heb alles geprobeerd.
van dure wasmiddel
tot goedkope wasmiddel van de lidl.
ook heb ik die vanish die ik erbij gooi.
heb ook geprobeerd om meer wasmiddel erbij te doen.
maarje blijft die gele plekken zien onder de oksel.

ik was mijn kleren meestal op 40 graden.
net heb ik dus gedacht laat ik deze witte was eens op 50 graden wassen en nog zag je die vlekken.

wie weet wat ik hieraan kan doen. is er een of ander wonder middel wat ik niet ken.

06-05-2012, 14:36


Ik was de witte was op 60 graden met Ariël en vanish en ze worden stralend wit. Maar je moet het natuurlijk wel vanaf het begin doen dus niet pas als je de kleding een aantal keer maar op 40 graden hebt gewassen.

06-05-2012, 14:44

Citaat door Dikrayet:
Ik was de witte was op 60 graden met Ariël en vanish en ze worden stralend wit. Maar je moet het natuurlijk wel vanaf het begin doen dus niet pas als je de kleding een aantal keer maar op 40 graden hebt gewassen.


Ariel en vanish heb ik ook geprobeerd en ze worden wel wit en ze ruiken heerlijk vooral de de Lenor wasverzachter. maar die vlekken onder de oksels willen er maar niet uit.

hoe bedoel je ( vetgedrukte zin)
bedoel je dat ik ze moet wassen op 60 graden en dan weer 2 keer moet wassen ook al zijn ze schoon?
want als hij zn t-shirt weer aan doet vooral na het sporten ofzo dan komen die gele vlekken natuurlijk weer terug.
ik snap het niet
of bedoel je als ik ze heb gewassen dat ik ze dan weer een paar keer moet wassen zonder dat ze gedragen zijn?

06-05-2012, 14:46
witte was op 60 gr

06-05-2012, 14:50


Je kan dasty voor vlekken op de vlekken sprayen. En als de kleding helemaal wit is kan je met ACE wassen. Ace is bleekwasmiddel voor kleding.

06-05-2012, 14:53

Citaat door TranQuility:
Je kan dasty voor vlekken op de vlekken sprayen. En als de kleding helemaal wit is kan je met ACE wassen. Ace is bleekwasmiddel voor kleding.



die ACE gebruik je dat speciaal alleen voor de witte was.?
en gooi je het over de was of doe je het in het wasbakje van je wasmachine.

06-05-2012, 14:56

Citaat door lananoor:
die ACE gebruik je dat speciaal alleen voor de witte was.?
en gooi je het over de was of doe je het in het wasbakje van je wasmachine.
Je doet het gewoon in het wasbakje. Je kan het bij Dirk kopen..
Misschien kan je dat een keer doen om je was weer wit te krijgen en daarna gewoon met normale waspoeder wit proberen te houden.

06-05-2012, 15:06

Citaat door TranQuility:
Je doet het gewoon in het wasbakje. Je kan het bij Dirk kopen..
Misschien kan je dat een keer doen om je was weer wit te krijgen en daarna gewoon met normale waspoeder wit proberen te houden.
oke dan ga ik dat even kopen.
en ook de was op 60 graden wassen. hopelijk helpt dat wat.
want ik word er helemaaaal gek van.

06-05-2012, 15:10
Het beste vind ik om de kleding in te smeren met van dat marseille zeep. persil heeft het maar als je de vloerreiniger van de Wibra vindt dan zul je merken dat dat dezelfde is. Hij ruikt naar sabon elfek van marokko. Dat maakt witte kleding echt wit

06-05-2012, 15:17
Ik was mijn witte was altijd op 90graden, is ook goed voor de wasmachine om af en toe heet te wassen.
Je kunt ook steredant gebruiken. of azijn toevoegen aan je was.

06-05-2012, 15:25
Iemand vertelde me een keer dat ze een tabletje voor het reinigen van een prothese in de wasmachine gooide, bedoeld voor witte was. En dat haar kleren spierwit werde.