Bekijk volle/desktop versie : Al - Toekaal, herkenbaar?



Pagina's : [1] 2 3

06-05-2012, 02:48
Assalamu alikum,


Al-Toekaal!:


Een zaak die duidelijk laat zien hoe sluw en goed georganiseerd de sahir en zijn Shayateen zijn is Al-Toekaal. Al-Toekaal betekent letterlijk het te eten of drinken geven aan iemand.

In Marokko en enkele andere landen wordt Al-Toekaal ook als benaming voor Al-Sihr Al-Makul wal Masrub gebruikt, hier heb ik het niet over, ik heb het over een zaak waarbij de Djinn wordt gestuurd door de sahir naar een persoon om hem tijdens zijn slaap Sihr in te dienen door de mond. Er wordt hem dus iets gegeven om te eten of te drinken terwijl deze persoon slaapt en zich van niks bewust is.

De sahir kiest voor deze mogelijkheid als eerdere pogingen om Sihr in het lichaam te krijgen zijn mislukt, bijvoorbeeld omdat de patient de Sihr niet eet die in zijn eten of drinken wordt geplaats. Ook wordt deze methode gebruikt bij mensen die reeds Sihr hebben om de Sihr te vernieuwen of te versterken, Al-Toekaal wordt ook wel Sihr Al-Manfug genoemd, omdat de Djinn die verantwoordelijk is voor dit op het slachtoffer blaast als het niet lukt de Sihr binnen te krijgen.

De geleerden en specialisten op het gebied van Roqyah Shar'ia hebben reeds in hun boeken gesproken over dit fenomeen zoals Shaych Usama Ibn Yasin Al-Ma’ani in zijn boek Al-Qawaa’eed Al-Mualla Li ‘Illaaz Al-Sar’ wa Sihr wal-‘Ain bi Al-Roqaa.

Een van de apartste zaken die kunnen gebeuren bij iemand bij wie Al-Toekaal wordt toegepast is dat zij in de ochtend vlekken op hun handen of andere lichaamsdelen krijgen die lijken op henna. En hierover hebben de onwetenden grote onzinverhalen over verteld, zoals dat ze gehuwd zijn met een Djinn of een Engel, of dat de Engelen het hebben gedaan enz, enz.

Hun argument is dat henna een goed iets is en dus moet het wel van de Engelen afkomen, een uitspraak die gedaan wordt zonder bewijs en gebasseerd is op onzin, ervaren raaqis zijn achter Al-Toekaal gekomen door veel onderzoek en omdat verschillende personen exact het zelfde hebben meegemaakt, het is dus bevestig uit de praktijk en niet uit de lucht komen vallen.

Ten eerste is de substantie op de handen of elders op het lichaam geen henna, wat men aantreft is een substantie die alleen bekend is bij de sahir en de Shaytaan, de Djinn die Al-Toekaal toepast blaast dit op het lichaam(vandaar de naam Sihr Manfug) omdat het hem niet is gelukt om de Sihr in het lichaam te krijgen en uit woedde blaast hij dit erop met een reden die bij hem bekend is.



Hieronder volgen de symptomen van Al-Toekaal en wat eraan te doen is.

Symptomen Al-Toekaal:


- De persoon droomt of heeft gedroomt dat iemand hem te eten geeft of dat hij of zij eet in een droom.

- Hennavlekken op het lichaam, vooral de handen en oren.

- Pijn of verandering in het zenuwstelsel, maar na medisch onderzoek vindt men niks.

- Vreemde vlekken op kleding vinden, vooral het ondergoed en ook op het beddegoed.

- Vreemde plekken/vlekken op de rug.

- Men vindt op zijn lichaam of in het bed, een naald(en), haar van dieren, menselijk weefsel, touw of draad dat soms erg lang is, nagels, kralen, stenen. Dit zijn allemaal zaken die de gadim sihr in het lichaam van de persoon wil brengen, maar sommige zijn niet geluk en dus vindt men ze bij het wakker worden.

- Ook kan men bij het wakker worden een rare vloeistof tegenkomen of andere vreemde zaken.




Hoe Al-Toekaal te bestrijden:


- Tijdens het slapen Surah Al-Baqarah aan laten staan.

- Water over Roqyah is gereciteerd drinken net voor het slapen gaan.

- Honing innemen net voor het slapen gaan.

- De smeekbeden opzeggen voor het slapen (deze zijn o.a. te vinden in het smeekbeden boekje Citadel van de Moslim).

- In de ochtend zichzelf wassen met water waarover Roqyah is gereciteerd.

- Het aandoen van kleding tijdens het slapen die geparfumeerd is met een lekkere geur zoals musk.

- Gebruiken van de siwaak.

- Het slapen met wudu.

- Surah Tariq 7 keer reciteren over water, en daarbij rozewater voegen (de echte en dus niet mazhar) en er elke dag voor het slapen van drinken.

- 7 dadels eten voor het slapen, en bij elke dadel zeg je bismillah, het liefst de dadels van 'Ajwah, maar als die er niet zijn, zijn andere dadels ook goed.

- Het gedeelte van de mond (buitenkant) insmeren met musk waarover het Koranvers (Sumoen, Boekmoen, 'oemjoen) een paar keer is gereciteerd.



Bron: Handleiding tegen sihr hoofdstuk 15.6.



Wassalaam.

06-05-2012, 15:30



Citaat door MOCROMAN21:
/
BarakAllahu feek voor het fisabililah uppen van de topic aghi. Ghair insha Allah!

07-05-2012, 23:48
Wist je dat je op de Dag der Opstanding 4 vragen gesteld worden?


Naar een overlevering van Mu'ath Ibn Jabal heeft de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) gezegd: "Op de Dag van de Opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan".

Overlevering: Tabarani.

15-05-2012, 02:02
لا تزال طائفة من أمتي ظاهرين على الحق حتى تقوم الساعة

"Er zal altijd een groep van mijn gemeenschap duidelijk op de waarheid zijn tot dat het Uur komt!"

Iemaam Ahmed ibn Hanbal zei over deze overlevering:

"Als deze geredde groep niet de Metgezellen van Hadieth (ashaboel-hadieth) zijn, dan weet ik niet wie het anders zou moeten zijn!"

(silsilat al-ahadieth as-sahiha, volume 1, pagina 541).

17-05-2012, 15:14


Imaam Al-Awzaa’ee (d. 157) said:

“Adhere to the narrations from those who have preceded,
even if the people reject you, and beware of the opinions of men,
even if they beautify it with speech.
So indeed the afair will become clear (for others),
while you are upon a straight path regarding it.”

[Bayhaqee in Al-Madkhal (no. 233) with an authentic chain of narrators].


He also said:


“So make yourself patient upon the Sunnah, stop where the people stopped, speak with what they spoke with, and refrain from what they refrained from. And follow the path of your Righteous Predecessors (Salafus Saaliheen) for verily, sufficient for you is that which was sufficient for them!”

[Al-Hijjah by Ismaa'eel Ibnul-Fadhl (6/a-b)].

25-06-2012, 08:46
[COLOR="Navy"]Iemaam al-Awzai zei: Geef een persoon van de innovatie niet de kans om te discussiëren, want als resultaat zal je hart getekend worden door zijn fitna (zijn eigen twijfels)!! al-Bidaâwan-Nahee anhaa (blz.53).

Ibn Qoedaamah zei: De Selef waren gewend om het zitten met de mensen van de innovatie, het lezen van hun boeken en het aanhoren van hun woorden, te verbieden! Al-Aadaabush-Sharâiyyah (1/263)

Ibn Djawzi Mindaad zei: Maalik Ibn Anas (o.197H) rahiemehoellaah zei: Het is niet toegestaan om in iets van de boeken van verlangens, innovaties en astrologie te bekijken! Overgeleverd door Ibn Abd al-Barr in al-Jaamiâ ul-Bayaanil- Ilm (2/117).[/COLOR]

04-07-2012, 14:21
Aboe Dardaa' verhaalde dat hij de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) hoorde zeggen:

“Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt, wordt door Allah een pad naar het Paradijs makkelijk gemaakt, en voorwaar, de Engelen spreiden hun vleugels uit over de zoeker naar kennis en zij zijn verheugd met wat hem bezighoudt, en voorwaar, degenen in de Hemelen en op de aarde, tot de vissen in het water aan toe, vragen vergeving voor een geleerde. De verdiensten van een geleerde zijn verheven boven die van de aanbidders (gewone gelovigen), zoals de verdiensten van de maan verheven zijn boven die van de rest van de planeten. De geleerden zijn de erfgenamen van de Profeten en de Profeten laten geen erfenis na van dinars en dirhams, maar laten slechts kennis na. Hij die haar verwerft, verwerft een rijk deel”.

(Overgeleverd door Aboe Dawoed en Tirmidzie)


29-06-2013, 21:16
De armoelijder :

Volgens Abu Huraiyra [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [SallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Weten jullie wie de grootste armoelijder is?” Ze zeiden: “Wie van ons geen geld of voorzieningen heeft, die beschouwen we als armoelijder”

Hij zei: “De armoelijder van mijn gemeenschap is degene die op de Dag van de Opstanding als goede het gebed, het vasten en de zakaat kan voorleggen, maar die ene heeft uitgescholden, de ander heeft zwartgemaakt, de bezittingen van de ene heeft opgegeten, het bloed van de ander heeft doen vloeien, de ene heeft geslagen, wat maakt dat het ene slachtoffer van zijn goede daden zal nemen en het andere van zijn goede daden zal nemen. Als hij geen goede daden meer heeft om de schulden tegenover zijn slachtoffers af te betalen, zal er van hun zonden genomen worden om ze op hem te gooien, waarna hij in de Hel geworpen wordt!”

[Saheeh Muslim nr. 2581 en At-Tirmidhi nr. 2418]

16-08-2013, 10:52

HADITH 24


Volgens Aboe Dzarr al-Ghifari(Allahs welbehagen zij met hem) behoort volgens de profeet van Allah (Allahs zegen en vrede zij met hem) tot hetgeen hij van zijn Heer, de Machtige en Verhevene, overgeleverd heeft, dat Hij 1 gezegd heeft:

‘O, Mijn dienaren! Ik heb voor Mijzelf onrechtvaardigheid beslist uitgesloten en heb dat ook aan jullie onder elkaar verboden. Behandelt elkaar dus niet onrechtvaardig.

O,Mijn dienaren! Jullie dwalen allemaal, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij dus om leiding en Ik zal jullie leiden.O, Mijn dienaren! Jullie lijden allemaal honger,behalve degene die Ik gevoed heb; vraagt Mij dus om voedsel en Ik zal jullie voeden. O, Mijn dienaren! Jullie zijn allemaal naakt, behalve degene die Ik gekleed heb; vraagt Mij dus om kleding en Ik zal jullie kleden.O, Mijn dienaren! Jullie maken dag en nacht fouten en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij dus om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven.

O, Mijn dienaren! Jullie zijn niet in staat om Mij nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus ook geen nadeel berokkenen; jullie zijn niet in staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn. O,Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn 1 net zo vroom zijn als de vroomste ziel onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn heerschappij toevoegen. O, Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn net zo laaghartig zijn als de meest laaghartige onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn heerschappij afdoen.O,Mijn dienaren! Al zouden jullie van de eerste tot de laatste mens en djinn, allemaal op één open vlakte staan en zouden jullie je verlangen aan Mij kenbaar maken, dan zou Mijn bezit-al zou Ik iedereen geven wat hij verlangde-niet méér verminderen, dan dat wat een naald aan de zee onttrekt, wanneer zij daarin gedoopt wordt !2 .

O, Mijn dienaren! Jullie daden zijn (uitsluitend) voor jullie rekening en daarnaar zullen jullie beloond worden. Laat daarom iemand die iets goeds ontvangt 3 Allah prijzen en laat degene die iets anders ontvangt, niemand anders dan zichzelf daar een verwijt van maken!'

Overgeleverd door Moslim

1 Er is hier sprake van een zogenaamde hadith qodsi (letterlijk: een heilige hadith).

Dit is een hadith waarvan de inhoud door Allah aan de profeet (Allahs zegen en vrede zij met hem) geopenbaard is, maar waarvan de bewoording van de profeet (Allahs zegen en vrede zij met hem) zélf is. Een hadith qodsi maakt dus absoluut geen deel uit van de heilige Qor'an.

1 Met een djinn wordt hier een bovenzintuiglijk wezen bedoelt, dat uit het element vuur is geschapen.
2 Als je een naald in de zee doopt, dan verdwijnt daar slechts een minuskuul waterdruppeltje uit wat aan de naald blijft hangen als je de naald weer uit de zee haalt. Hiermee word vermindering van Allahs bezit vergeleken.
3 Dat wil zeggen: in het hiernamaals

21-09-2013, 01:20

Citaat door Arab-ELLA:

"De hypocrieten zeggen: "Wij geloven in Allaah en in de Boodschapper (Muhammad) en wij gehoorzamen" en dan keert een deel van hen zich er daarna van af en zij zijn geen gelovigen!"
Surat An-Noor, 47.

"Maar zij die ongelovig zijn, keren zich af van hetgeen waar zij voor waren gewaarschuwd!"
Surat Al-Ahqaaf, 3.

"En onder de mensen zijn er sommigen (hypocrieten) die zeggen: "Wij geloven in Allaah en de Laatste Dag", terwijl zij in werkelijkheid niet geloven! Zij denken dat zij Allaah en degenen die geloven kunnen bedriegen terwijl zij enkel zichzelf bedriegen maar zij beseffen (dit) niet! In hun harten is er een ziekte (van twijfel en hypocrisie) en Allaah heeft hun ziekte vermeerderd! Een pijnlijke kwelling is voor hen omdat zij altijd logen. En wanneer er tegen hen wordt gezegd: "Sticht geen onheil op aarde", dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters!" Waarlijk, zij zijn degenen die onheil stichten maar zij beseffen dat niet! En wanneer er tegen hen (de hypocrieten) wordt gezegd: "Geloof, zoals de mensen (de volgelingen van Muhammad, salla Allaahu ´alayhi wa sallam: de An saar en de Muhaajireen) hebben geloofd, dan zeggen zij: "Zullen wij dan geloven zoals de dwazen hebben geloofd?!" Waarlijk, zij zijn de dwazen maar zij weten (het) niet. En wanneer zij degenen die geloven ontmoeten, dan zeggen zij: "Wij geloven", maar wanneer zij alleen zijn met hun Shayaateen (duivels, de polytheisten en de hypocrieten), dan zeggen zij: "Waarlijk, wij zijn met jullie. Waarlijk, wij dreven slechts de spot." Allaah drijft de spot met hem en doet hen toenemen in hun slechtheid zodat zij (als) blind(en) blijven voortgaan! Zij zijn degenen die dwaling hebben aangekocht (in de plaats) van leiding maar hun handel was vruchteloos en zij waren niet geleid! Hun gelijkenis is zoals de gelijkenis van degene die een vuurtje heeft aangestoken maar dan, wanneer het om hem heen oplichtte, nam Allaah hun licht weg en liet (Hij) hen achter in de duisternis! (Zodat) zij niet konden zien. Zij zijn doof, stom en blind dus zij keren niet terug (naar het Rechte Pad)! Of zoals een regenstorm vanuit de Hemel, waarin duisternis, donder en bliksem schuilt... Zij stoppen hun vingers in hun oren om de angstaanjagende donderklap weg te houden uit angst voor de dood. Maar Allaah heeft de ongelovigen altijd omringd (met andere woorden zal Allaah hen allemaal bij elkaar drijven). De bliksem neemt bijna hun zicht weg, elke keer dat het naar hen flitst. Zij lopen daarin en wanneer de duisternis hen bedekt, staan zij stil. En als Allaah het had gewild, dan had Hij hun gehoor en zicht weg kunnen nemen. Waarlijk, Allaah heeft de Macht over alle Zaken."
Surat Al-Baqarah, 8-20.

"En toen hij de Tuin binnentrad terwijl hij verkeerde in een toestand (van trots en ongeloof), onrechtvaardig jegens zichzelf, zei hij: "Ik denk niet dat dit ooit zal vergaan en ik denk niet dat het Uur ooit zal komen en als ik werkelijk terug zal worden gebracht naar mijn Heer (op de Dag der Wederopstanding), dan zal ik zeker iets beters vinden dan dit wanneer ik tot Hem terugkeer!" Tijdens het gesprek met hem zei zijn Metgezel: "Geloof jij dan niet in Degene Die jou heeft geschapen uit zand (jouw vader Aadam) en vervolgens uit een Nutfah (een mengeling van sperma van de man en afscheiding van de vrouw) en jou daarna tot een man heeft gemaakt? Maar wat mij betreft: (ik geloof) dat Hij Allaah is, mijn Heer en niemand zal ik vereenzelvigen als deelgenoot met mijn Heer!"
Surat Al-Kahf: 35-38.
.

21-09-2013, 14:29

Citaat door Arab-ELLA:
Assalamu alikum,


Al-Toekaal!:


Een zaak die duidelijk laat zien hoe sluw en goed georganiseerd de sahir en zijn Shayateen zijn is Al-Toekaal. Al-Toekaal betekent letterlijk het te eten of drinken geven aan iemand.

In Marokko en enkele andere landen wordt Al-Toekaal ook als benaming voor Al-Sihr Al-Makul wal Masrub gebruikt, hier heb ik het niet over, ik heb het over een zaak waarbij de Djinn wordt gestuurd door de sahir naar een persoon om hem tijdens zijn slaap Sihr in te dienen door de mond. Er wordt hem dus iets gegeven om te eten of te drinken terwijl deze persoon slaapt en zich van niks bewust is.

De sahir kiest voor deze mogelijkheid als eerdere pogingen om Sihr in het lichaam te krijgen zijn mislukt, bijvoorbeeld omdat de patient de Sihr niet eet die in zijn eten of drinken wordt geplaats. Ook wordt deze methode gebruikt bij mensen die reeds Sihr hebben om de Sihr te vernieuwen of te versterken, Al-Toekaal wordt ook wel Sihr Al-Manfug genoemd, omdat de Djinn die verantwoordelijk is voor dit op het slachtoffer blaast als het niet lukt de Sihr binnen te krijgen.

De geleerden en specialisten op het gebied van Roqyah Shar'ia hebben reeds in hun boeken gesproken over dit fenomeen zoals Shaych Usama Ibn Yasin Al-Ma’ani in zijn boek Al-Qawaa’eed Al-Mualla Li ‘Illaaz Al-Sar’ wa Sihr wal-‘Ain bi Al-Roqaa.

Een van de apartste zaken die kunnen gebeuren bij iemand bij wie Al-Toekaal wordt toegepast is dat zij in de ochtend vlekken op hun handen of andere lichaamsdelen krijgen die lijken op henna. En hierover hebben de onwetenden grote onzinverhalen over verteld, zoals dat ze gehuwd zijn met een Djinn of een Engel, of dat de Engelen het hebben gedaan enz, enz.

Hun argument is dat henna een goed iets is en dus moet het wel van de Engelen afkomen, een uitspraak die gedaan wordt zonder bewijs en gebasseerd is op onzin, ervaren raaqis zijn achter Al-Toekaal gekomen door veel onderzoek en omdat verschillende personen exact het zelfde hebben meegemaakt, het is dus bevestig uit de praktijk en niet uit de lucht komen vallen.

Ten eerste is de substantie op de handen of elders op het lichaam geen henna, wat men aantreft is een substantie die alleen bekend is bij de sahir en de Shaytaan, de Djinn die Al-Toekaal toepast blaast dit op het lichaam(vandaar de naam Sihr Manfug) omdat het hem niet is gelukt om de Sihr in het lichaam te krijgen en uit woedde blaast hij dit erop met een reden die bij hem bekend is.



Hieronder volgen de symptomen van Al-Toekaal en wat eraan te doen is.

Symptomen Al-Toekaal:


- De persoon droomt of heeft gedroomt dat iemand hem te eten geeft of dat hij of zij eet in een droom.

- Hennavlekken op het lichaam, vooral de handen en oren.

- Pijn of verandering in het zenuwstelsel, maar na medisch onderzoek vindt men niks.

- Vreemde vlekken op kleding vinden, vooral het ondergoed en ook op het beddegoed.

- Vreemde plekken/vlekken op de rug.

- Men vindt op zijn lichaam of in het bed, een naald(en), haar van dieren, menselijk weefsel, touw of draad dat soms erg lang is, nagels, kralen, stenen. Dit zijn allemaal zaken die de gadim sihr in het lichaam van de persoon wil brengen, maar sommige zijn niet geluk en dus vindt men ze bij het wakker worden.

- Ook kan men bij het wakker worden een rare vloeistof tegenkomen of andere vreemde zaken.




Hoe Al-Toekaal te bestrijden:


- Tijdens het slapen Surah Al-Baqarah aan laten staan.

- Water over Roqyah is gereciteerd drinken net voor het slapen gaan.

- Honing innemen net voor het slapen gaan.

- De smeekbeden opzeggen voor het slapen (deze zijn o.a. te vinden in het smeekbeden boekje Citadel van de Moslim).

- In de ochtend zichzelf wassen met water waarover Roqyah is gereciteerd.

- Het aandoen van kleding tijdens het slapen die geparfumeerd is met een lekkere geur zoals musk.

- Gebruiken van de siwaak.

- Het slapen met wudu.

- Surah Tariq 7 keer reciteren over water, en daarbij rozewater voegen (de echte en dus niet mazhar) en er elke dag voor het slapen van drinken.

- 7 dadels eten voor het slapen, en bij elke dadel zeg je bismillah, het liefst de dadels van 'Ajwah, maar als die er niet zijn, zijn andere dadels ook goed.

- Het gedeelte van de mond (buitenkant) insmeren met musk waarover het Koranvers (Sumoen, Boekmoen, 'oemjoen) een paar keer is gereciteerd.



Bron: Handleiding tegen sihr hoofdstuk 15.6.



Wassalaam.



Dank meid. Als je je aan het bovenstaande houd , hoef je dan niet dat overgeven met dat vieze water ?

21-09-2013, 14:34

Citaat door bruidske:
Dank meid. Als je je aan het bovenstaande houd , hoef je dan niet dat overgeven met dat vieze water ?
Afwan meis! Wat niet wat je precies met het onderstreepte bedoelt? Kun je dat ander toelichten als je wil? Ghair insha Allah!

21-09-2013, 14:43



Citaat door Arab-ELLA:
Afwan meis! Wat niet wat je precies met het onderstreepte bedoelt? Kun je dat ander toelichten als je wil? Ghair insha Allah!


Ik heb vaker 3 liter water op moeten drinken om si7r over te geven. Hele vieze water met soort van bladeren. Ik hou dat nooit vol. Mijn vraag is of deze behandeling die jij hierboven hebt geplaatst genoeg is zonder die water te moeten drinken

21-09-2013, 14:49

Citaat door bruidske:
Ik heb vaker 3 liter water op moeten drinken om si7r over te geven. Hele vieze water met soort van bladeren. Ik hou dat nooit vol. Mijn vraag is of deze behandeling die jij hierboven hebt geplaatst genoeg is zonder die water te moeten drinken
Met wat is dat ruqya water dan aangemaakt meis? Wat voor soort bladeren, weet je dat? Kun je ze beschrijven? Daarnaast is het niet goed i.v.m. mogelijke watervergiftiging om 3 liter achter elkaar op te drinken meis!

Als je zeker weet dat er sprake is van gegeten sihr is het erg raadzaam en sterk aanbevolen om juist wel ruqya water hiervoor te gebruiken om de sihr bi idni Allah over te doen geven op het reeds voorbeschikte tijdstip door Allah subhanahu watahala. Alleen ik weet dus niet hoe jij de jouwe klaarmaakt en wat je er allemaal in doet meis.

21-09-2013, 15:20

Citaat door Arab-ELLA:
Assalamu alikum,


Al-Toekaal!:


Een zaak die duidelijk laat zien hoe sluw en goed georganiseerd de sahir en zijn Shayateen zijn is Al-Toekaal. Al-Toekaal betekent letterlijk het te eten of drinken geven aan iemand.

In Marokko en enkele andere landen wordt Al-Toekaal ook als benaming voor Al-Sihr Al-Makul wal Masrub gebruikt, hier heb ik het niet over, ik heb het over een zaak waarbij de Djinn wordt gestuurd door de sahir naar een persoon om hem tijdens zijn slaap Sihr in te dienen door de mond. Er wordt hem dus iets gegeven om te eten of te drinken terwijl deze persoon slaapt en zich van niks bewust is.

De sahir kiest voor deze mogelijkheid als eerdere pogingen om Sihr in het lichaam te krijgen zijn mislukt, bijvoorbeeld omdat de patient de Sihr niet eet die in zijn eten of drinken wordt geplaats. Ook wordt deze methode gebruikt bij mensen die reeds Sihr hebben om de Sihr te vernieuwen of te versterken, Al-Toekaal wordt ook wel Sihr Al-Manfug genoemd, omdat de Djinn die verantwoordelijk is voor dit op het slachtoffer blaast als het niet lukt de Sihr binnen te krijgen.

De geleerden en specialisten op het gebied van Roqyah Shar'ia hebben reeds in hun boeken gesproken over dit fenomeen zoals Shaych Usama Ibn Yasin Al-Ma’ani in zijn boek Al-Qawaa’eed Al-Mualla Li ‘Illaaz Al-Sar’ wa Sihr wal-‘Ain bi Al-Roqaa.

Een van de apartste zaken die kunnen gebeuren bij iemand bij wie Al-Toekaal wordt toegepast is dat zij in de ochtend vlekken op hun handen of andere lichaamsdelen krijgen die lijken op henna. En hierover hebben de onwetenden grote onzinverhalen over verteld, zoals dat ze gehuwd zijn met een Djinn of een Engel, of dat de Engelen het hebben gedaan enz, enz.

Hun argument is dat henna een goed iets is en dus moet het wel van de Engelen afkomen, een uitspraak die gedaan wordt zonder bewijs en gebasseerd is op onzin, ervaren raaqis zijn achter Al-Toekaal gekomen door veel onderzoek en omdat verschillende personen exact het zelfde hebben meegemaakt, het is dus bevestig uit de praktijk en niet uit de lucht komen vallen.

Ten eerste is de substantie op de handen of elders op het lichaam geen henna, wat men aantreft is een substantie die alleen bekend is bij de sahir en de Shaytaan, de Djinn die Al-Toekaal toepast blaast dit op het lichaam(vandaar de naam Sihr Manfug) omdat het hem niet is gelukt om de Sihr in het lichaam te krijgen en uit woedde blaast hij dit erop met een reden die bij hem bekend is.



Hieronder volgen de symptomen van Al-Toekaal en wat eraan te doen is.

Symptomen Al-Toekaal:


- De persoon droomt of heeft gedroomt dat iemand hem te eten geeft of dat hij of zij eet in een droom.

- Hennavlekken op het lichaam, vooral de handen en oren.

- Pijn of verandering in het zenuwstelsel, maar na medisch onderzoek vindt men niks.

- Vreemde vlekken op kleding vinden, vooral het ondergoed en ook op het beddegoed.

- Vreemde plekken/vlekken op de rug.

- Men vindt op zijn lichaam of in het bed, een naald(en), haar van dieren, menselijk weefsel, touw of draad dat soms erg lang is, nagels, kralen, stenen. Dit zijn allemaal zaken die de gadim sihr in het lichaam van de persoon wil brengen, maar sommige zijn niet geluk en dus vindt men ze bij het wakker worden.

- Ook kan men bij het wakker worden een rare vloeistof tegenkomen of andere vreemde zaken.




Hoe Al-Toekaal te bestrijden:


- Tijdens het slapen Surah Al-Baqarah aan laten staan.

- Water over Roqyah is gereciteerd drinken net voor het slapen gaan.

- Honing innemen net voor het slapen gaan.

- De smeekbeden opzeggen voor het slapen (deze zijn o.a. te vinden in het smeekbeden boekje Citadel van de Moslim).

- In de ochtend zichzelf wassen met water waarover Roqyah is gereciteerd.

- Het aandoen van kleding tijdens het slapen die geparfumeerd is met een lekkere geur zoals musk.

- Gebruiken van de siwaak.

- Het slapen met wudu.

- Surah Tariq 7 keer reciteren over water, en daarbij rozewater voegen (de echte en dus niet mazhar) en er elke dag voor het slapen van drinken.

- 7 dadels eten voor het slapen, en bij elke dadel zeg je bismillah, het liefst de dadels van 'Ajwah, maar als die er niet zijn, zijn andere dadels ook goed.

- Het gedeelte van de mond (buitenkant) insmeren met musk waarover het Koranvers (Sumoen, Boekmoen, 'oemjoen) een paar keer is gereciteerd.



Bron: Handleiding tegen sihr hoofdstuk 15.6.



Wassalaam.
barakallahu feeki

Pagina's : [1] 2 3