Bekijk volle/desktop versie : Roqia



02-06-2012, 12:34
Allahouma ameen.
En het is goed dat je je verheugd op de ramadan, vooral nu hij zo afgezwakt is..
Inshaallah zal de ramadan hem fataal zijn.
Bereid je er alleen op voor dat het misschien wel zwaarder kan zijn..
Gir inshaallah

02-06-2012, 13:25



Citaat door Myrtus_Communis:
Allahouma ameen.
En het is goed dat je je verheugd op de ramadan, vooral nu hij zo afgezwakt is..
Inshaallah zal de ramadan hem fataal zijn.
Bereid je er alleen op voor dat het misschien wel zwaarder kan zijn..
Gir inshaallah
Insha'Allaah. Allaah is onze Beschermer.

02-06-2012, 13:49
Moge Allaahjullie genezen,Ameen

02-06-2012, 13:59

Citaat door Zwakke.Dienares:
-
Als we onder djinn invloed staan denken we vaak dat we heel veel beslissingen zelf nemen maar dan is dat niet zo. Ik heb een heel heel goede reden om jou de talaaq audio van sheick khalid al habaashi aan te raden waarin de arhaam worden meegenomen. Als dagelijkse roqia.


. Ik hoop dat de meeste lezers mijn subtiele aanwijzingen zullen oppikken maar soms, ookal hoef je totaal geen aandacht te besteden aan mijn post, dan vind ik het belangrijk om toch wat meer uitgebreid op iets in te gaan,



laat ik het zo zeggen, er zijn mensen die na twee jaar van "roqia"doen ( luisteren naar een bandje de ene dag wel de andere niets insmeren en symptomen niet vertalen naar daden nog lopen met jinn die ze vervelen in de slaap en hun dagelijkse doen en laten.
na twee jaar besluiten ze om het plan strict te gaan volgen en vragen ze zich af waarom ze dat niet eerder hebben gedaan. waaronder ik. En het is nu eenmaal bijna een onmogelijke taak om dat te doen als iemand met deze problemen en raaqis weten dat ook, er wordt dan ook wel gezegd dat de meeste gevallen waarin genezing lang op zich laat wachten de volgende oorzaak heeft

naast dat de persoon

- bidt
- uitstaande zakaat betaalt
- elke vorm van shirk en geschriften ofwel talismans verwijderd uit huis

dat de factor die genezing in de weg staat dat de jinn er vaak voor zorgen dat je zo een plan niet strict opvolgt, dat gaat heel subtiel in de vorm van

zeg laat ik vandaag eens een andere recitatie uitproberen of uitstelgedrag of dat je zegt nou vandaag kan ik me niet insmeren doe ik morgen dan wel. of bijvoorbeeld je weet dat je op lege maag dadels of honing of olijfolie moet innemen, maar op de ene of andere manier vergeet je dat twee van de tien ochtenden, door direct de keuken in te gaan en gaan snaaien

de enige manier waarop we onszelf roqya kunnen geven is om absoluut nooit niet teluisteren naar wat we vinden of voelen, maar om een lijst te maken en wat er ook gebeurd die lijst elke dag voor een lange periode totaal na te k omen.

er zijn ook zoveel dingen die we kunnen doen tegen symptomen

- bv niet goed wakker worden, smorgens wassen met appelazijn en rozenwater
hijaama tegen vernoeidheid en slaap problemen

- kloppingen in het lichaam. een flesje spuit- van gereciteerde water azijn en rozenwater en of zam zam
- nachtmerries; de twee laastse verzen surat al baqara en de drie kols daarnaast een yasin recitatie aanlaten voor mij part de hele avond

er zijn teveel dingen die we kunnen doen tegen de symptomen en ondertussen moeten we onszelf herrineren de belangrijkste roqya taken blijven uitvoeren.

ik heb echt getwijfeld lieve zusters om dit erop te zetten maar ik hoop dat zo voor eea duidelijker wordt.

02-06-2012, 14:24



Citaat door Ghariebatinou:
Als we onder djinn invloed staan denken we vaak dat we heel veel beslissingen zelf nemen maar dan is dat niet zo. Ik heb een heel heel goede reden om jou de talaaq audio van sheick khalid al habaashi aan te raden waarin de arhaam worden meegenomen. Als dagelijkse roqia.


. Ik hoop dat de meeste lezers mijn subtiele aanwijzingen zullen oppikken maar soms, ookal hoef je totaal geen aandacht te besteden aan mijn post, dan vind ik het belangrijk om toch wat meer uitgebreid op iets in te gaan,



laat ik het zo zeggen, er zijn mensen die na twee jaar van "roqia"doen ( luisteren naar een bandje de ene dag wel de andere niets insmeren en symptomen niet vertalen naar daden nog lopen met jinn die ze vervelen in de slaap en hun dagelijkse doen en laten.
na twee jaar besluiten ze om het plan strict te gaan volgen en vragen ze zich af waarom ze dat niet eerder hebben gedaan. waaronder ik. En het is nu eenmaal bijna een onmogelijke taak om dat te doen als iemand met deze problemen en raaqis weten dat ook, er wordt dan ook wel gezegd dat de meeste gevallen waarin genezing lang op zich laat wachten de volgende oorzaak heeft

naast dat de persoon

- bidt
- uitstaande zakaat betaalt
- elke vorm van shirk en geschriften ofwel talismans verwijderd uit huis

dat de factor die genezing in de weg staat dat de jinn er vaak voor zorgen dat je zo een plan niet strict opvolgt, dat gaat heel subtiel in de vorm van

zeg laat ik vandaag eens een andere recitatie uitproberen of uitstelgedrag of dat je zegt nou vandaag kan ik me niet insmeren doe ik morgen dan wel. of bijvoorbeeld je weet dat je op lege maag dadels of honing of olijfolie moet innemen, maar op de ene of andere manier vergeet je dat twee van de tien ochtenden, door direct de keuken in te gaan en gaan snaaien

de enige manier waarop we onszelf roqya kunnen geven is om absoluut nooit niet teluisteren naar wat we vinden of voelen, maar om een lijst te maken en wat er ook gebeurd die lijst elke dag voor een lange periode totaal na te k omen.

er zijn ook zoveel dingen die we kunnen doen tegen symptomen

- bv niet goed wakker worden, smorgens wassen met appelazijn en rozenwater
hijaama tegen vernoeidheid en slaap problemen

- kloppingen in het lichaam. een flesje spuit- van gereciteerde water azijn en rozenwater en of zam zam
- nachtmerries; de twee laastse verzen surat al baqara en de drie kols daarnaast een yasin recitatie aanlaten voor mij part de hele avond

er zijn teveel dingen die we kunnen doen tegen de symptomen en ondertussen moeten we onszelf herrineren de belangrijkste roqya taken blijven uitvoeren.

ik heb echt getwijfeld lieve zusters om dit erop te zetten maar ik hoop dat zo voor eea duidelijker wordt.
-


Citaat:


Moge Allaah ons genadig zijn.

02-06-2012, 17:19
As salaam aleikum wa rahmatu´Allaah beste zusters (en broeders indien aanwezig),

Hier een interessant filmpje van sheikh Muhammad Mukhtar Shanqitee genaamd ´Maak goed gebruik van het leven´


[video=youtube;CDw7w3k4fLs]http://www.youtube.com/watch?v=CDw7w3k4fLs&feature=related[/video]

02-06-2012, 17:22
ik weet precies wat je bedoeld. je komt er wel overheen, zoals mensen nu eenmaal veel kunnen incasseren.... Je bent pas 24 gelukkig dat je nu bent wakker geworden of een duaa van of voor jou is beantwoordt ziet het ernaar uit en je nu leert hoe je jezelf kan behandelen. Je tegenwoordigheid van geest krijg je langzamerhand terug en al die jaren gaan lijken alsof het leven jou leidde en niet andersom. Zonder dat we het in de gaten hebben gaan de invloeden van dit soort zaken heel ver. Alsof je stopt en stilstaat in het leven.

Allaah subhano wa ta3ala heeft gezegd dat we Hem moeten aanbidden, en duaa doen kan alleen bij Hem en de moslims vertrouwen op Hem .

02-06-2012, 17:58
Ik heb weer last van iets waar ik een tijd geen last van heb gehad..
Dat is namelijk het dromen over spinnen en insecten..

Nu weet ik zo ongeveer waar de dromen over slangen en katten voor staan..
Maar over spinnen? En of het uberhaupt hier iets mee te maken heeft?

Vandaag ha dik het zelfs 2 keer, dan zit er een spin op mijn hand en dan porbeer ik die eraf te krijgen door wild met mijn hand te zwaaien, zowel in mijn droom als in het echt.
Schrik dan wakker en als ik wakker word ben ik echt met mijn hand aan het zwaaien, met kracht gewoon..
Valt mee dat ik mijn man niet wat heb aangedaan

02-06-2012, 20:05
Alhamdulilaah

02-06-2012, 21:11

Citaat door Myrtus_Communis:
Ik heb weer last van iets waar ik een tijd geen last van heb gehad..
Dat is namelijk het dromen over spinnen en insecten..

Nu weet ik zo ongeveer waar de dromen over slangen en katten voor staan..
Maar over spinnen? En of het uberhaupt hier iets mee te maken heeft?

Vandaag ha dik het zelfs 2 keer, dan zit er een spin op mijn hand en dan porbeer ik die eraf te krijgen door wild met mijn hand te zwaaien, zowel in mijn droom als in het echt.
Schrik dan wakker en als ik wakker word ben ik echt met mijn hand aan het zwaaien, met kracht gewoon..
Valt mee dat ik mijn man niet wat heb aangedaan
als je dat soort dromen krijgt is het het beste dat je die plek insmeert met azijn, liefst gereciteerde.

02-06-2012, 21:34
@Inkt, juist nu moet je dan de roqya een tandje opvoeren en de strijd aangaan..
Als je toegeeft aan die gevoelens zul je verzwakken en je imaan was juist zo hoog macha'Allaah.
Kun je niet een aan surat al Baqarah beginnen?

02-06-2012, 21:59

Citaat door Woestijnroos:
Nee, ik heb nog niets gehoord.



@ Geenleven, djazak Allahoe ghair. Ik moet het echt even bestuderen (ligt aan mij & handleidingen )
Wa yaaki. Als het niet lukt geef een seintje dan zal ik mijn handleiding Woestijnroos proof maken

02-06-2012, 22:10



Citaat:
Niesj geen anti-depressiva gebruiken. Ik voel precies hetzelfde wat jij voelt (zoals je het beschrijft), wallah. Het is strijden tot je erbij neer valt, en neervallen zullen we insha Allah niet. Maar we moeten wel alles in de strijd gooien. Ik besefte net dat ik dus vergeten was whudhu te doen en ik was daarnet in staat van onreinheid dus, en wat ik net meemaakte is niet normaal. Zodra ik whudhou gedaan heb is het weggetrokken, voel me nog steeds nasudderen van binnen maar niet meer zo erg. Ik ga nu rouqia doen, want hij denkt dat hij me bang kan maken met zijn 'kracht' maar hij mag weten dat Allah de krachtigste is, en dat hij (net als mij) een nietig wezen is geschapen uit een rookloze vlam van vuur.

Fout die ik wel een beetje gemaakt is is hem onderschatten. Het voelde allemaal wel makkelijk aan. Heb het geweten daarnet, dacht echt dat ik knock out zou gaan en misschien dood. Hij denkt dat hij me hiermee afschrikt, maar hij beseft denk ik niet dat ik hierdoor juist nog strijdlustiger wordt en dat ik Allaah nog vuriger vraag hem te vernietigen.

Nog een fout die ik gemaakt heb is veel praten/denken en weinig/minder doen. Terwijl hij zijn krachten blijkbaar aan het verzamelen is en plannetjes aan het beramen is. Ik neem mezelf voor dat vanaf nu te veranderen. Ik ga veel doen en weinig praten.

Kom op Niesj wees sterker dan dat.
.

02-06-2012, 22:32
Moge Allaah alle zieken genezen. Ameen.


Citaat:
Roqia heeft mij enorm veel vooruit geholpen. Na ja, dat was ongetwijfeld mijn genezing met de Wil van Allaah van mijn postnatele depressie. Genezing is een groot woord omdat het nog niet volledig achter de rug is, maar toch ... alhamdoellillah. Ik heb het enkel nog zwaar tijdens de periode dat ik niet bidden kan. Dan is het even doorbijten.

Ook mijn dochtertje heeft een periode gekend dat ze dag in, dag uit zat te huilen, roepen, .... echt niet normaal. Vanaf de 1ste dag dat we voor haar 'roqya-water' gaven, werd ze terug 'normaal' en sliep ze goed 's nachts, sub7anAllaah. Terwijl ze daarvoor meerdere keren per nacht wakker werd.

02-06-2012, 22:45

Citaat door Woestijnroos:
Geenleven, djazak Allahoe ghair nogmaals. Het is gewoon gelukt. Het leek me een beetje op russisch, maar het is zelfs mij gelukt! Ik ga ermee aan de slag. Als leden graag een bepaalde reactie in de inhoudsopgave willen hebben, dan graag doorgeven. Ik plaats het graag.
Wa yaaki, nogmaals. Ik ben trots op je

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173