Bekijk volle/desktop versie : Wie kan goed wiskunde A ?????



04-05-2012, 21:37
opdracht heet: correlatie en regressie

ik moet een praktische opdracht maken voor het vak wiskunde A waarin ik een statisch onderzoek moet gaan doen.
ik moet voor het onderwerp 2 variabele kiezen waartussen vermoedelijk een verband bestaat (bijv: lichaamslengte en armlengte). maar ik heb een andere onderwerp nodig want deze is al in gebruik.
kan iemand mijn helpen een onderwerp te verzinnen, en als iemand een soortgelijke opdracht heeft is die ook welkom

thank youuu

04-05-2012, 21:43


Snelheid en benzineverbruik,
Productie en kosten.
Lengte & gewicht..

That kind of stuff?

04-05-2012, 21:50
jaahh het zijn wel van deze dingen, maar ik moet het zelf kunnen onderzoeken en ikzelf kan moeilijk snelheid & benzineverbruik meten of productie& kosten. En lengte& gewicht is ook al gebruikt haha

04-05-2012, 22:15
Check je pm!

07-05-2012, 09:45


Heey meid,
Vorig jaar had ik het verband tussen de behaalde cijfers van Nederlands in 4 havo en de behaalde cijfers van Wiskunde in 4 havo en dan van alle leerlingen van dat jaar genomen. Dan van beide vakken de frequentie,rel.frequentie, cum.frequentie etc. en dan kun je dat uit zetten in verschillende grafieken wij hadden de frequentiepolygoon genomen ,de cumulatief frequentiepolygoon en uiteindelijk ook de cirkeldiagrammen. Verder moet je ook die boxplot hebben en dan kun je conclusies trekken.