Bekijk volle/desktop versie : Broeders en zuster, stel ...



04-05-2012, 17:03

Citaat:
Je wilt De hidjra verrichten naar Marokko of naar een ander Islamtisch land, waar zou jij als eerste rekening mee houden en waar begin je mee? En stel je wilt daar iets voor jezelf beginnen wat zou dat dan zijn?

Laten we mekaar hier helpen en elkaar aansporen, zoals Allah ons heeft opgedragen: [B]{ En helpt elkander in het goede en vroomheid...} [/B]
.

04-05-2012, 17:13


Antwoord op je eerste twee vragen: Je kunt als eerst rekening houden met de regels en de geschiktheid van een land dus je begint met het onderzoeken van de werkwijze in de mogelijke landen waar je de hijdra naartoe kunt verrichten.
Antwoord op je laatste vraag: N.a.v. het onderzoekje dat je hebt gepleegd kun je dan hier ook een antwoord op vinden.

Ik weet zelf niet precies hoe het gaat in andere landen en ben ook wel van mening dat wij het hier in Nl zo slecht niet hebben. Ik bedoel maar, Marokko is ook niet echt een islamitisch land te noemen. Het enige verschil is de adhaan die je daar hoort en eventuele saamhorigheid tijdens de islamitische feesten of de vastenmaand. Oke, misschien nog wat meer verschillen, maar ik weet niet of ze wel zo veel uitmaken dat ik echt zal overwegen om daarheen te gaan.

04-05-2012, 17:19
@ Freaky_moi bedankt voor je mening, dat we het in Nederland niet zo slecht hebben, daar denk ik anders over. Maar ik kan hier wat mee.

04-05-2012, 17:28

Citaat door antigay:
@ Freaky_moi bedankt voor je mening, dat we het in Nederland niet zo slecht hebben, daar denk ik anders over. Maar ik kan hier wat mee.
Geen dank.
Conclusie is dus eerst veel onderzoek doen (wikken en wegen) alvorens je ergens te vestigen.
Je moet er maar het beste van maken.

Mocht je dat willen gaan verrichten: succes.

04-05-2012, 17:36



Citaat door Freaky_moi:
Geen dank.
Conclusie is dus eerst veel onderzoek doen (wikken en wegen) alvorens je ergens te vestigen.
Je moet er maar het beste van maken.

Mocht je dat willen gaan verrichten: succes.
Daar ben ik min of meer mee bezig ook als ik in Marokko ben en vandaar ook deze topic, misschien dat leden met wat tips of goede ideeën komen, maar jammer genoeg spreekt deze onderwerp niet aan.

04-05-2012, 18:02

Citaat door antigay:
Daar ben ik min of meer mee bezig ook als ik in Marokko ben en vandaar ook deze topic, misschien dat leden met wat tips of goede ideeën komen, maar jammer genoeg spreekt deze onderwerp niet aan.
Ik ken zelf in mijn directe omgeving geen mensen die dat hebben verricht, helaas. Anders had ik eventueel wat kunnen vragen.
Misschien kun je het in een ander rubriek proberen?