Bekijk volle/desktop versie : Hoe moet ik dit aanpakken????



Pagina's : [1] 2

04-05-2012, 01:27
Hoi dames,

Ik heb jullie hulp nodig!! Ik wil insha Allah beginnen met hoofddoek dragen maar ik weet niet hoe ik het op het werk moet vertellen. En wat ik me ook afvraag zouden ze dan anders over mij denken. Want de enige reden waarom ik em nog niet draag is omdat ik bang ben voor hun reacties omdat ze me nu een jaar kennen zonder. Wie heeft tips over hoe ik het kan vertellen en wie heeft al zoiets meegemaakt..


Groetjes....

04-05-2012, 01:33


up voor jou! Masha Allah!

laat dat noet je reden meer zijn wrm je hem niet droeg hun zijn dat niet waard.

04-05-2012, 01:38
Ja dat is ook zo.. Maar je bent toch bang om je baan te verliezen.. En nu is mij imaan weer zo sterk dat ik het vast wil houden en em ook wel gaan dragen.. Heb alleen een duwtje in de rug nodig :-)

04-05-2012, 01:40
Gewoon doen meid!
Ik zit er ook aan te denken.

04-05-2012, 01:42



Citaat door -Preciouss:
Gewoon doen meid!
Ik zit er ook aan te denken.
Ohh leuk en wanneer wil jij em gaan dragen? Werk jij of studeer je nog?

04-05-2012, 01:46

Citaat door wereldvlinder:
Ohh leuk en wanneer wil jij em gaan dragen? Werk jij of studeer je nog?
Ik werk nog niet, ik studeer.
Dat weet ik nog niet, twijfel nog en dat is niet goed I know.

04-05-2012, 01:47
Misschien kun je het beste eerst bespreken met je werkgever of zo?

04-05-2012, 01:55

Citaat door wereldvlinder:
Hoi dames,

Ik heb jullie hulp nodig!! Ik wil insha Allah beginnen met hoofddoek dragen maar ik weet niet hoe ik het op het werk moet vertellen. En wat ik me ook afvraag zouden ze dan anders over mij denken. Want de enige reden waarom ik em nog niet draag is omdat ik bang ben voor hun reacties omdat ze me nu een jaar kennen zonder. Wie heeft tips over hoe ik het kan vertellen en wie heeft al zoiets meegemaakt..


Groetjes....
ik heb ook heel lang getwijfeld om dezelfde reden als jou, oei wat zullen ze nu over mij zeggen of denken. Maar na een tijd d8 ik fxxxx yxx Mijn godsdient is echt wel belangrijker dan die kouffar. Als het hen niet aanstaat is dat hun probleem dan kijken ze wel weg. Ik ben gewoon van de ene dag op de andere met hoofddoek naar het werk gegaan. Ik voelde hun blikken echt in mijn rug prikken, echt niet normaal. En ik weet dat ze geroddeld hebben zo van ze MOEST dat van haar man dragen of van haar vader ofzo
Als ik aankom op het werk ga ik naar het personeelsruim en daar doe ik mijn hoofddoek uit (in belgie mogen we niet met hoofddoek werken:traan1 en na mijn uren doe ik hem trg aan en ga ik zo naar buiten.
Ik zou zeggen ga ervoor meid! Als ik de tijd kon terugdraaien zou ik hem eerder aangedaan hebben. maar alhaldoulillah het is nooit te laat.

heel veel sterkte, je kan het

04-05-2012, 02:22

Citaat door -Preciouss:
Misschien kun je het beste eerst bespreken met je werkgever of zo?

04-05-2012, 09:07
Bij mij was het precies hetzelfde. Ik durfde het eerst ook niet. Op een dag gewoon begonnen met hoofddoek dragen. Je gaat zeker van die vragen krijgen zoals waarop opeens maar daar sta je boven. Veel succes meid gewoon doen zou ik zeggen. Na een paar weken houdt het vragen op. Draag hem zelf nu al een jaar.

04-05-2012, 09:29
Je moet het gewoon aandoen.
Mijn vriendin heeft het ook gedaan, gewoon op een morgen naar haar werk gegaan met haar hoofddoek.
Ze heeft in het begin wel wat commentaar van collega's gekregen maar ondertussen draagt ze het al meer dan 2jaar en er wordt niks gezegd.
Commentaar geven gaan ze sowieso doen meid, maar daar moet jij je niks van aantrekken. Het begin is altijd moeilijk maar ze vergeten het na een tijd.

04-05-2012, 09:52
Kunnen ze je ontslaan als je een hoofddoek gaat dragen?

Ik zit er ook echt aan te denken..

04-05-2012, 09:58


Weet je wat me erger lijkt..als we in het hiernamaals ga staan voor onze Schepper ..en onze zondes tot bod komen

04-05-2012, 10:03

Citaat door snoopy1:
ik heb ook heel lang getwijfeld om dezelfde reden als jou, oei wat zullen ze nu over mij zeggen of denken. Maar na een tijd d8 ik fxxxx yxx Mijn godsdient is echt wel belangrijker dan die kouffar. Als het hen niet aanstaat is dat hun probleem dan kijken ze wel weg. Ik ben gewoon van de ene dag op de andere met hoofddoek naar het werk gegaan. Ik voelde hun blikken echt in mijn rug prikken, echt niet normaal. En ik weet dat ze geroddeld hebben zo van ze MOEST dat van haar man dragen of van haar vader ofzo
Als ik aankom op het werk ga ik naar het personeelsruim en daar doe ik mijn hoofddoek uit (in belgie mogen we niet met hoofddoek werken:traan1 en na mijn uren doe ik hem trg aan en ga ik zo naar buiten.
Ik zou zeggen ga ervoor meid! Als ik de tijd kon terugdraaien zou ik hem eerder aangedaan hebben. maar alhaldoulillah het is nooit te laat.

heel veel sterkte, je kan het
Ja klopt je hebt gelijk. Praten doen ze toch en ik kan het maar beter nu doen dan dat ik later spijt krijg dat ik het gewoon niet heb gedaan..

04-05-2012, 10:05

Citaat door Krimouna:
Kunnen ze je ontslaan als je een hoofddoek gaat dragen?

Ik zit er ook echt aan te denken..
Nee ontslaan niet maar ik heb een tijdelijk contract en ze kunnen die dan niet verlengen..

Pagina's : [1] 2