Bekijk volle/desktop versie : Thug life soldaat.



03-05-2012, 17:40
Indien fit is hij dit seizoen de eerste keus voor Ajax aan de zijkant van de aanval en woensdag sleepte Derk Boerrigter met de Amsterdammers zijn eerste landstitel in de wacht. De 25-jarige vleugelaanvaller heeft echter mindere tijden gekend. Zes jaar geleden liet Ajax hem gaan en vond Boerrigter troost in de Jupiler League bij FC Zwolle. Na succes bij die club en RKC Waalwijk haalde Ajax hem uiteindelijk weer terug.

Met een driejarig contract op zak, een prima eerste seizoen in de hoofdstad en geruchten over een uitnodiging van Bert van Marwijk ziet de toekomst voor Boerrigter er zonnig uit. “Toch zeg ik eerlijk: ik heb overwogen te stoppen met voetballen. Ik had bij FC Zwolle niet zo’n hoog salaris, en ik moest daar wel alles van doen”, verhaalt Boerrigter in Voetbal International. “Appartement, gas en licht, televisie en telefoon… Ik hield zó weinig over dat ik af en toe de boodschappen door mijn toenmalige schoonmoeder moest laten betalen.”
“Dan denk je weleens: Is dit wat ik wil?”, herinnert Boerrigter zich nog. Hij zegt dat hij tot zijn geluk nog wat had gespaard toen hij tot en met het seizoen 2006/07 onder contract stond bij Ajax. Lekker de stad in om te winkelen kon de aanvaller zich echter niet permitteren; een luxe die nu wel mogelijk is. “Ik heb de bodem gezien, maar die periode heeft mij wél gemaakt tot de persoon die ik nu ben”, maakt Boerrigter duidelijk. Hij speelde dit seizoen zeventien duels en scoorde zeven keer.

03-05-2012, 19:13


Jouw OT is te gaar voor woorden.

03-05-2012, 22:37
Jij was eerst een vrouw, en nu weer een man?

03-05-2012, 22:41
Ja ik blijf beter een man, zodat ik niet lastig gevallen wordt.