Bekijk volle/desktop versie : Bank chaabi en geld storten!!



03-05-2012, 10:12
Salaam oealaikom,

Wie weet hoeveel geld mag storten op bank chaabi en dan bedoel ik ook echt maximaal zonder problemen!! Ik heb begrepen dat het vanuit Nederland niet handig is ivm belastingdienst enzo, dus nu willen wij via antwerpen of brussel doen!! Het gaat trouwens om een bedrag van 30 duizend euro voor een stuk grond in marokko!!!

Ik hoop inschallah dat iemand mij kan helpen!!!

03-05-2012, 13:48


onder de €2000 per keer en max. €15.000 per jaar!!! zonder problemen in Nederland
Hoe het zit met Belgie weet ik niet

03-05-2012, 22:38
dank je wel Later v je reactie!!
weet iemand hoe het in belgie zit?

04-05-2012, 00:14

Citaat door later:
onder de €2000 per keer en max. €15.000 per jaar!!! zonder problemen in Nederland
Hoe het zit met Belgie weet ik niet
Hoe weet je dat?

04-05-2012, 09:42


niemand die het weet???

04-05-2012, 14:59
Als je het kan verantwoorden dan is het nooit een probleem. Stel dat er ooit naar wordt gevraagd door Belastingdienst kan je aangeven dat het om een operatie of iets ging van een familielid, zou niet zeggen voor een huis of grond want dat wordt gezien als vermogen in het buitenland.

Verder wordt er vanaf 2000 euro een melding gemaakt, deze melding stelt niet heel veel voor maar dan wordt er wel beter gekeken naar waar het geld vandaan komt.

05-05-2012, 17:01

Citaat door MoSaMoSa:
Hoe weet je dat?
iemand binnen ons gezin werkt daar

05-05-2012, 21:59

Citaat door later:
iemand binnen ons gezin werkt daar
Oke en wat als je nou meer dan 2000 in een keer hebt gestort, heeft dat gevolgen?

05-05-2012, 23:27

Citaat door MoSaMoSa:
Oke en wat als je nou meer dan 2000 in een keer hebt gestort, heeft dat gevolgen?
Er word een melding van gemaakt, maar zoiezo als je meer wilt storten bij bank chaabi moet je een bewijs meegeven waar het geld vandaan komt, dus een bonnentje van de pinautomaat.
Als je dat hebt is er zoiezo nix aan de hand toch?

06-05-2012, 00:14

Citaat door later:
Er word een melding van gemaakt, maar zoiezo als je meer wilt storten bij bank chaabi moet je een bewijs meegeven waar het geld vandaan komt, dus een bonnentje van de pinautomaat.
Als je dat hebt is er zoiezo nix aan de hand toch?
Oke, ja dat wist ik dus niet vandaar..

06-05-2012, 10:08
ik zou met de auto op en neer rijden zelf je geld wisselen en storten in marokko

19-05-2012, 23:51
Zolang het eerlijk geld is, heb je niks te vrezen. Mensen die zich zorgen maken over eventuele meldingen, kunnen simpelweg het bezig van het geld niet verantwoorden. SIMPEL

23-05-2012, 13:55



Citaat door later:
Er word een melding van gemaakt, maar zoiezo als je meer wilt storten bij bank chaabi moet je een bewijs meegeven waar het geld vandaan komt, dus een bonnentje van de pinautomaat.
Als je dat hebt is er zoiezo nix aan de hand toch?
een familielid van mij wilde een paar weken geleden geld gaan storten bij bank chaabi. Hij had spaargeld niet op de bank gezet. Zei bank chaabi dat ie eerst de geld moest storten op nl bank en dan volgende dag pinnen.
Dat lijkt mij raar als 30.000 gaat storten en volgende dag wegpinnen, dan gaat de bank denken is een witwas praktijk, waardoor ze onderzoek zullen verrichten en hij waarschijnlijk wel belasting over zal moeten betalen.

Auto lijkt mij niet veilig!