Bekijk volle/desktop versie : Ga ik mijn moeder zien in Djannah?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

03-05-2012, 01:04
Stel dat ik naar Djannah ga Insha'Allah, en mijn moeder ook. Alleen zij bevindt zich op een hemel een graad hoger of lager dan de mijne, kunnen we elkaar dan nog steeds opzoeken? En hoe zit het dan met jouw dierbaren, bijvoorbeeld nichten of vriendinnen?

03-05-2012, 01:08


Alles wat je wilt zul je krijgen dus denk het wel

03-05-2012, 01:09

Citaat door Sely-b:
Alles wat je wilt zul je krijgen dus denk het wel
Allah kan er ook voor zorgen dat ik niemand van het wereldse leven meer ken? Anders kun je ook mensen die in de hel zitten terug wensen

03-05-2012, 01:09
Mooie vraag, ik spreek nu eigenlijk niet met kennis maar eerder om je topic te uppen, maar :

Ik had dit eerder gehoord en volgens mij was 't zakir naik die had gezegd dat je de keuze zult krijgen om wereldse mensen terug te zien of niet

03-05-2012, 01:11


“Voorwaar, de bewoners van het Paradijs zullen op deze Dag aan het genieten zijn. Zij en hun echtgenotes zullen zich in schaduwen bevinden, op rustbanken leunend. Voor hen zijn er vruchten en voor hen is er wat zij verlangen. (Er wordt tegen hun gezegd “Salaam!” Een Woord (dat afkomstig is) van een Meest Barmhartige Heer.”
(Soerat Yaasien: 55-58)

03-05-2012, 01:12

Citaat door Chaii:
Stel dat ik naar Djannah ga Insha'Allah, en mijn moeder ook. Alleen zij bevindt zich op een hemel een graad hoger of lager dan de mijne, kunnen we elkaar dan nog steeds opzoeken? En hoe zit het dan met jouw dierbaren, bijvoorbeeld nichten of vriendinnen?
Dat vroeg ik me laatst ook af en het blijkt dat je ze niet zult zien. Je zult ze misschien tegenkomen maar ze niet herkennen. Ik vind dat echt erg, ik hou van mijn moeder

03-05-2012, 01:13

Citaat door Chaii:
Allah kan er ook voor zorgen dat ik niemand van het wereldse leven meer ken? Anders kun je ook mensen die in de hel zitten terug wensen
Ik vond deze hadith, misschien heb je hier wat aan

Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Ibrahiem zal zijn vader Aazar ontmoeten op de Dag der Opstanding en er zal stof en as op het gezicht van Aazar zijn. Ibrahiem zal tegen hem zeggen: “Heb ik je niet gezegd mij niet ongehoorzaam te zijn?” Zijn vader zal zeggen: “Vandaag zal ik je niet ongehoorzaam zijn.” Ibrahiem zal zeggen: “O Heer, U heeft beloofd mij niet te schande te brengen op de Dag der Opstanding. Wat is schandelijker dan een vader die ver (van de Genade van Allah) verwijderd is?” Allah zal zeggen: “Ik heb het Paradijs verboden voor de ongelovigen.” Dan zal gezegd worden: “O Ibrahiem, wat is er onder je voeten?” Hij zal kijken en een met bloed besmeurde hyena zien, die bij zijn poten zal worden gepakt en in de Hel gegooid.”(al-Boekhaari)

Ibn ul-Moendhir voegt hieraan toe: “Als hij hem zo ziet zal hij zich van hem distantiëren en zeggen: “Je bent mijn vader niet.” (Fath ul-Baarie, boekdeel 8, blz. 500)

03-05-2012, 01:14

Citaat door mokrie:
Dat vroeg ik me laatst ook af en het blijkt dat je ze niet zult zien. Je zult ze misschien tegenkomen maar ze niet herkennen. Ik vind dat echt erg, ik hou van mijn moeder
Als je in het paradijs bent zul je echt geen verdriet ziekte etc hebben. Dus daar zul jij je dan ook niet druk om maken

03-05-2012, 01:15
“De misdadiger zal wensen dat hij zich van de bestraffing van die Dag kan vrijkopen met zijn kinderen, zijn vrouw, zijn broer en zijn familie die hem bescherming bood. En (hij wenst dat) allen die er op aarde zijn hem kunnen redden.” (Soerat al-Maaaridj: 11-14)

03-05-2012, 01:16

Citaat door Oordop:
Mooie vraag, ik spreek nu eigenlijk niet met kennis maar eerder om je topic te uppen, maar :

Ik had dit eerder gehoord en volgens mij was 't zakir naik die had gezegd dat je de keuze zult krijgen om wereldse mensen terug te zien of niet

Zelfs de mensen die in de hel zitten?

Citaat door Sely-b:
“Voorwaar, de bewoners van het Paradijs zullen op deze Dag aan het genieten zijn. Zij en hun echtgenotes zullen zich in schaduwen bevinden, op rustbanken leunend. Voor hen zijn er vruchten en voor hen is er wat zij verlangen. (Er wordt tegen hun gezegd “Salaam!” Een Woord (dat afkomstig is) van een Meest Barmhartige Heer.”
(Soerat Yaasien: 55-58)

Maar dit gaat over Het Uur, niet over het paradijs zelf

Citaat door mokrie:
Dat vroeg ik me laatst ook af en het blijkt dat je ze niet zult zien. Je zult ze misschien tegenkomen maar ze niet herkennen. Ik vind dat echt erg, ik hou van mijn moeder

Ik ook, ik kan me niet voorstellen dat ik niet bij mijn ouders mag zijn.

Citaat door Sely-b:
Ik vond deze hadith, misschien heb je hier wat aan

Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Ibrahiem zal zijn vader Aazar ontmoeten op de Dag der Opstanding en er zal stof en as op het gezicht van Aazar zijn. Ibrahiem zal tegen hem zeggen: “Heb ik je niet gezegd mij niet ongehoorzaam te zijn?” Zijn vader zal zeggen: “Vandaag zal ik je niet ongehoorzaam zijn.” Ibrahiem zal zeggen: “O Heer, U heeft beloofd mij niet te schande te brengen op de Dag der Opstanding. Wat is schandelijker dan een vader die ver (van de Genade van Allah) verwijderd is?” Allah zal zeggen: “Ik heb het Paradijs verboden voor de ongelovigen.” Dan zal gezegd worden: “O Ibrahiem, wat is er onder je voeten?” Hij zal kijken en een met bloed besmeurde hyena zien, die bij zijn poten zal worden gepakt en in de Hel gegooid.”(al-Boekhaari)

Ibn ul-Moendhir voegt hieraan toe: “Als hij hem zo ziet zal hij zich van hem distantiëren en zeggen: “Je bent mijn vader niet.” (Fath ul-Baarie, boekdeel 8, blz. 500)
Dus ik zal het bestaan van mijn moeder ontkennen?

03-05-2012, 01:17
In de hemel kun je ook coke snuiven en haram dingen doen, want alles mag dan.

03-05-2012, 01:18

Citaat door Sely-b:
Als je in het paradijs bent zul je echt geen verdriet ziekte etc hebben. Dus daar zul jij je dan ook niet druk om maken
Ja amar toch, het idee dat ik mijn moeder later niet ken.. . Maar is er in djannah wel liefde voor mede bewoners?

03-05-2012, 01:20


Maar in het uur gaan we naar djannah chaii

03-05-2012, 01:20
Ya rabi zullen we allen onze ouders en andere dierbaren mogen herkennen insha Allaah n het hiernamaals.

03-05-2012, 01:20
Nigham ik heb hier een boekje beschrijving van het paradijs daarin staat dat je elkaar kan opzoeken als je in verschillende rangen zit. Maar de gene die in een lagere rang zit zal niet weten dat er een hoger is maar andersom wel. Heb deze even overgeschreven:

Yahya ibn Abie Kathier ( Moge Allah hem genadig zijn ) zei:

Degene die laag in het Paradijs is, wordt geen toestemming gegeven om degene die hoger is te bezoeken; behalve iemand die gewoon was om anderen op te zoeken omwille van Allah ( de Almachtige en Majesteitelijke ). Voorwaar, aan hem wordt toestemming gegeven om anderen te bezoeken in welke plaats van het paradijs hij maar wil.'

Dus als jij gewoon je ouders op zocht omwille van Allah zul je dit ook doen in het hiernamaals als jullie beiden in het paradijs bevinden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8