Bekijk volle/desktop versie : Van zulke mannen kunnen we heel wat leren.



02-05-2012, 18:47

Citaat:
Wij hebben een hele aardige buurman en iedereen respecteert hem vanwege de opvoeding die hij zijn kinderen heeft gegeven en met namen zijn drie dochters. Deze dochters van hem zal allemaal 'gelukkig' getrouwd en op een hele jonge leeftijd. Vandaag na het gebed liepen we samen terug en ik kreeg de kans om met hem in discussie te gaan, ik praat en discussieer altijd met die oudjes, want ik ben van mening dat wij veel van hun kunnen leren aangezie zij veel meer levenservaring hebben.

Dus ik vroeg hem waarom hij zijn dochter op jonge leeftijd liet trouwen en of zij dat uit vrije wil hebben gedaan. Zijn antwoord was daarop dat hij en zijn vrouw hen tijdens de opvoeding hebben meegegeven dat trouwen een bepaalde status geeft aan de vrouw en dat de Profeet (vrede zij met hem) de jongeren heeft aangepoord om jong te trouwen om zo hen zelf en hun Dien te beschermen. Verder zegt hij van, tegenwoordig staan onze Marokkaanse zonen op de loer om onze dochters te verpesten zoals een vos op de loer staat om de kippen aan te vallen. Door mijn dochters weg te geven ben ik van die verantwoordelijk af en geef ik die aan haar toekomstige man, aangezien de meiden goedgelovig zijn en sommigen niet altijd de advies van hun ouders in acht nemen. Daarnaast hebben ze hun kuisheid bewaard, wat tegenwoordig een hele taak is met deze fitnah om ons heen, daarmee bedoelt hij de TV, de samenleving die steeds bloter en bloter gaat.

Verder hadden we 't over het geloof en over de Politiek situatie in Nederland.

Maar dit is nou een man naar mijn hart, zo wil ik ook later worden Incha'Allah.

.

02-05-2012, 18:49


Mooi, heel mooi!

02-05-2012, 18:55
Is zeker mooi, hij laat zien dat er ook ouders zijn die in hun opvoeding geslaagd zijn.

02-05-2012, 18:57
Heel mooi! Ik word eigenlijk geadviseerd om 'laat' te trouwen. Zo zie je maar weer,iedereen denkt er anders over.

02-05-2012, 19:01


Ma sh'Allaah

03-05-2012, 19:02
MashaAllah !!

03-05-2012, 19:06
Wat hij jij verteld is wat in Ahadiths en Koran wordt gezegd, van de Koran en de Sunnah valt ontzettend veel te leren.
Maar zulke mannen zijn mashaa Allah inderdaad!!

03-05-2012, 19:11
Zo wil jij ook worden? Begin dan maar eerst te trouwen en dan eens kijken of je überhaupt kinderen kan krijgen

03-05-2012, 19:20
Tbarkellah!

03-05-2012, 19:27
25 jaar is dat jong? Volgens de overlevering is 25 jaar de leeftijd waarop men zou moeten trouwen. Wat is dan "jong" volgens jou? 12 jaar?

03-05-2012, 19:45
welke overlevring a charisma?

03-05-2012, 19:47
Ik neem ook aan dat hij een goede man voor hen heeft uitgekozen?