Bekijk volle/desktop versie : Verhaaltjes voorlezen????



Pagina's : [1] 2

02-05-2012, 15:04
Hallo lieve dames

Ik heb mijn kleintje (10maandjes) ingeschreven bij de disney boekenclub. Elke maand krijgen we 2 boekjes thuis toegestuurd met verhaaltjes. Maar nu is hij nog te klein om al voor te lezen voor hem, hij beseft dat nog allemaal niet (denk ik)
Dit is allemaal de eerste keer voor mij ik heb geen flauw idee wanneer de tijd rijp is om verhaaltjes voor te lezen
Ik weet wel dat ze er zooooo van kunnen genieten als mama of papa voor het slapen gaan eerst nog een verhaaltje vertellen

Nu is mijn vraag hoe oud waren jullie schatjes toen jullie voor hen zijn beginnen voorlezen?

Dank jullie wel

02-05-2012, 15:16



Citaat door _Ought_Aicha_:
Ik begon met 6 maanden ongeveer en nu lees ik 's avonds meestal 2 Arabische boekjes en 1 Nederlands boekje voor.
ah echt? En beseft jou kleintje dit?
Ik kan spijtig genoeg geen arabisch lezen, ik geef ook de voorkeur aan onze taal maarja

02-05-2012, 15:25
Daar waren wij vroeger ook lid van, en die boeken hebben we echt zoooooo lang bewaard. En er altijd nog uit gelezen toen we groot genoeg waren. Geweldig.

02-05-2012, 15:27
ik doe dat zelden enkel als hij wil dat ik voorlees.

02-05-2012, 15:30



Citaat door Cantara.:
Daar waren wij vroeger ook lid van, en die boeken hebben we echt zoooooo lang bewaard. En er altijd nog uit gelezen toen we groot genoeg waren. Geweldig.
Jaaaa ik vond dat ook heeeerlijk. En dan zat er zo een cassetje bij om mee te lezen Ik zat zo elke maand ongeduldig te wachten op het volgende boekje
Ik wil dat mijn kindjes er ook zo van kunnen genieten zoals mij

02-05-2012, 15:36

Citaat door Briwatmetkip:
ik doe dat zelden enkel als hij wil dat ik voorlees.
Dat kan ook he Hoe oud is jou kindje?
Ik wil dat doen omdat ik toen ik klein was gek was op verhaaltjes. OOOOhhhhh en toen mijn oma zo om de 3 maand op bezoek kwam vanuit marokko sliep ik altijd bij haar in bed omdat ze prachtig kon vertellen

02-05-2012, 15:50

Citaat door snoopy1:
Dat kan ook he Hoe oud is jou kindje?
Ik wil dat doen omdat ik toen ik klein was gek was op verhaaltjes. OOOOhhhhh en toen mijn oma zo om de 3 maand op bezoek kwam vanuit marokko sliep ik altijd bij haar in bed omdat ze prachtig kon vertellen
Dit is ook erg goed voor de ontwikkeling van je kindje. Het taalgevoel en woordenschat wordt groter.

02-05-2012, 15:51

Citaat door snoopy1:
Jaaaa ik vond dat ook heeeerlijk. En dan zat er zo een cassetje bij om mee te lezen Ik zat zo elke maand ongeduldig te wachten op het volgende boekje
Ik wil dat mijn kindjes er ook zo van kunnen genieten zoals mij
Ja dat ken ik ook nog, zullen ze vast en zeker doen! En btw het is nooit te vroeg om voor te lezen, als je kleine in bed ligt kan je gewoon een verhaaltje lezen.

02-05-2012, 17:57
ik ben bij mijn 3 kids begonnen met voorlezen,vanaf 2 jaar omdat ik vind als ze jonger zijn er niet veel aandacht aanschenken en nu ze ouder zijn, zijn ze gek op boeken,mijn oudste 9 heb ik veel islamitische boekjes die hij zelf leest,en we gaan wekelijks naar de bib voor boeken.

02-05-2012, 18:02
je kind is nog veel te jong idd... als ze ongeveer 2,5, 3 jaar zijn

maar het ligt volgens mij ook aan het kind? sommigen houden gewoon niet van verhaaltjes lezen en voorgelezen worden door....

Maar het is idd heel goed voor de ontwikkeling van je kind

02-05-2012, 19:14
Ik was ook lid ts. ik heb een stapel van die boekjes liggen. Ik begon met anderhalf jaar, vanaf twee jaar vinden ze het pas leuk en wijzen de plaatjes aan en snappen ook veel meer.

02-05-2012, 19:56
Ze hebben me eens gebeld, heb ze snel afgewimpeld!!!! Dacht ze willen me iets aansmeren of zo Denk ook niet dat het zo goedkoop is toch?

Hier ook leesfans, als ik hem wil straffen dan zeg ik "geen verhaaltje straks he!"

Mijn ander zoontje van 2 vind ik nog te jong ervoor, die zal enkel meer kijken naar de plaatjes en willen bladeren, meer niet.

02-05-2012, 19:58



Citaat door Alhamdoulilah-:
Dit is ook erg goed voor de ontwikkeling van je kindje. Het taalgevoel en woordenschat wordt groter.

Ja dat is ook heeeeel mooi meegenomen he

Citaat door Cantara.:
Ja dat ken ik ook nog, zullen ze vast en zeker doen! En btw het is nooit te vroeg om voor te lezen, als je kleine in bed ligt kan je gewoon een verhaaltje lezen.

Ja zoals diamond princes zei denk ik ook dat het nog een klein beetje te vroeg is om echt te beginnen voorlezen nu

Citaat door nasiha_2140:
ik ben bij mijn 3 kids begonnen met voorlezen,vanaf 2 jaar omdat ik vind als ze jonger zijn er niet veel aandacht aanschenken en nu ze ouder zijn, zijn ze gek op boeken,mijn oudste 9 heb ik veel islamitische boekjes die hij zelf leest,en we gaan wekelijks naar de bib voor boeken.

Beginnen ze zo rond 2 jaar het echt te beseffen dan? Ja ik vind het ook heel belangrijk om zo islamitische verhaaltjes te vertellen als ze een klein beetje ouder zijn. Ik heb zo eens rondgekeken in islamitische boekenwinkels en daar heb je toch een ruim aanbod aan kinderboeken, en ook wel leuk geschreven allemaal

Citaat door diamond_princes:
je kind is nog veel te jong idd... als ze ongeveer 2,5, 3 jaar zijn

maar het ligt volgens mij ook aan het kind? sommigen houden gewoon niet van verhaaltjes lezen en voorgelezen worden door....

Maar het is idd heel goed voor de ontwikkeling van je kind

ja het is zeker goed voor de ontwikkeling voor het kind. En het is toch belangrijk dat hij toch zijn "basispakket" nederlands meeheeft voor als hij naar het kleuterschooltje begint te gaan. Mijn man wil hem berbers leren, ik wil hem arabisch leren dus dacht ik mischien van nederlanstalige verhaaltjes te vertellen

Citaat door chaiya:
Ik was ook lid ts. ik heb een stapel van die boekjes liggen. Ik begon met anderhalf jaar, vanaf twee jaar vinden ze het pas leuk en wijzen de plaatjes aan en snappen ook veel meer.
Die boekjes waren heerlijk he. idd vaaf anderhalf of 2 jaar begrijpen ze het een beetje meer ooooowwww ik kan niet wachten

02-05-2012, 20:03

Citaat door fatimaatje28:
Ze hebben me eens gebeld, heb ze snel afgewimpeld!!!! Dacht ze willen me iets aansmeren of zo Denk ook niet dat het zo goedkoop is toch?

Hier ook leesfans, als ik hem wil straffen dan zeg ik "geen verhaaltje straks he!"

Mijn ander zoontje van 2 vind ik nog te jong ervoor, die zal enkel meer kijken naar de plaatjes en willen bladeren, meer niet.
Ja mij hebben ze er ook eens voor gebeld en ze stelden voor om een proefpakket op te sturen, ik dacht van waarom niet he. Moest het mij niet bevallen kon ik het gewoon terugsturen
maar het zijn wel schattige verhaaltjes allemaal
Het kost maandelijks zo'n 19 euro
Ja ik wil het inchaALLAH voorlezen als het bedtijd is, toch een slaapritueel opbouwen, zo van nu gaan we een verhaaltje vertellen daarna gaan we slapen

02-05-2012, 20:05
Ik ben dan wel geen moeder, maar ik vind dit echt leuk!! Blijf dit zeker doen!!

Pagina's : [1] 2