Bekijk volle/desktop versie : Saoedi scheidt live op radio van ongehoorzame vrouw



Pagina's : [1] 2

02-05-2012, 06:32
BRON

Een Saoedische man is onlangs live op de radio van zijn echtgenote gescheiden omdat zij hem ongehoorzaam was geweest. De vrouw was namelijk op zakenreis gegaan zonder zijn toestemming.De man, die anoniem is gebleven, belde naar een radioprogramma waarin huwelijksproblemen worden besproken, en legde de kwestie voor aan de presentator, de prominente geestelijke Sjeik Ghazi al-Sahmmari. Hij klaagde dat zijn vrouw hem 'in zijn mannelijkheid aantastte' door zonder begeleiding en zonder zijn toestemming van de havenstad Jedda naar de hoofdstad Riyaad te reizen om een conferentie bij te kunnen wonen.

De beller voegde eraan toe dat hij voordat ze trouwden al had geaccepteerd dat de vrouw zou blijven werken. De enige voorwaarde was dat haar baan niet ten koste zou gaan van hun huwelijk. Ze waren nu tien jaar getrouwd, en de man gaf toe het er al die tijd moeilijk mee te hebben dat ze bleef werken.

Scheiding
Al-Shammari concludeerde dat de man van zijn echtgenote moest scheiden. "Een dergelijke vrouw is verdacht omdat ze erop stond alleen naar Riyaad te gaan, zonder goede reden", citeert de krant Al-Arabiya de geestelijke.

De man volgde het advies van de geestelijke direct op en scheidde onmiddellijk, live op de radio, van zijn vrouw. In Saoedi-Arabië is een scheiding rechtsgeldig als een man drie keer zegt dat hij zijn vrouw verstoot ("talaq, talaq, talaq&quot. Een vrouw die een echtscheiding wil aanvragen, moet hiervoor naar de rechter en is meestal maanden verwikkeld in een moeizame proces.


Wat is de liefde toch mooi, vrouwlief werkt en is zelfstandig en plots is de liefde weg, de zielige zgz eer van dat minimalistische heerschap primeert boven de zgz liefde...in zoverre er natuurlijk al liefde in het spel was, denk het niet dus.
Hoe dan ook, de vrouw mag blij zijn dat ze van die kerel vanaf is.

02-05-2012, 19:18


er is toch serieus iets mis met deze mensen. het is cultuur zeker

02-05-2012, 19:27

Citaat door worldcitizen:
er is toch serieus iets mis met deze mensen. het is cultuur zeker
Dat ligt er aan of de man nu met zijn kinderen van het balkon springt of met de kinderen in de auto in de garage de motor laat lopen.

02-05-2012, 19:31
Nou, wat is er dan zo mis aan 'deze mensen'? Hij scheidt tenminste netjes, hier in België zijn er al 2 gevallen achter elkaar geweest van mannen die hun vrouw (en kinderen bij de 2de) vermoorden ipv te scheiden

Laat eenieder in zijn waarde, als hij het niet vertrouwde dat ze alleen naar die conferentie wilde reizen is dat toch zijn goed recht zeker? Zonder vertrouwen heb je toch niks dus kan hij beter scheiden.

02-05-2012, 19:33



Citaat door Mariska:
Dat ligt er aan of de man nu met zijn kinderen van het balkon springt of met de kinderen in de auto in de garage de motor laat lopen.
Aangezien hij zelf de scheiding heeft voltrokken is de kans wel héél klein dat hij een wanhoopsdaad zal verrichten. Meestal gebeurt dat als de vrouw de man wil verlaten of verlaten heeft.. Echt triest vind ik zulke gevallen...

02-05-2012, 19:36

Citaat door MorrocconLady:
Aangezien hij zelf de scheiding heeft voltrokken is de kans wel héél klein dat hij een wanhoopsdaad zal verrichten. Meestal gebeurt dat als de vrouw de man wil verlaten of verlaten heeft.. Echt triest vind ik zulke gevallen...
Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoelt, gezien het aantal 'familiedrama's in Nederland.

ps ik vind JB nog steeds een hartstikke mooi meisje

02-05-2012, 19:36
Wat een kut-volk die Arabs.

02-05-2012, 19:38

Citaat door _Dramaqueen_:
Wat een kut-volk die Arabs.
Is er ook een volk dat uit een oor komt?

02-05-2012, 19:41

Citaat door Mariska:
Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoelt, gezien het aantal 'familiedrama's in Nederland.

ps ik vind JB nog steeds een hartstikke mooi meisje
Niet alleen in Nederland hoor, hier in België hoor je dat ook steeds vaker En dan zeggen dat er iets mis is met een cultuur waarin mensen gewoon scheiden als het niet meer lukt

02-05-2012, 19:43

Citaat door MorrocconLady:
Niet alleen in Nederland hoor, hier in België hoor je dat ook steeds vaker En dan zeggen dat er iets mis is met een cultuur waarin mensen gewoon scheiden als het niet meer lukt
Heb je het over Marokkanen? Met 'familiedrama's' bedoel ik autochtonen he? Want bij allochtonen heet dat eerwraak.

02-05-2012, 19:44

Citaat door Mariska:
Is er ook een volk dat uit een oor komt?
Bijdehand?

02-05-2012, 19:45

Citaat door _Dramaqueen_:
Bijdehand?
Ewa ja

02-05-2012, 19:50



Citaat door Mariska:
Heb je het over Marokkanen? Met 'familiedrama's' bedoel ik autochtonen he? Want bij allochtonen heet dat eerwraak.


Neenee, heb het wel degelijk over Belgische familiedrama's...

02-05-2012, 19:55

Citaat door MorrocconLady:


Neenee, heb het wel degelijk over Belgische familiedrama's...
ok

02-05-2012, 20:00

Citaat door MorrocconLady:
Nou, wat is er dan zo mis aan 'deze mensen'? Hij scheidt tenminste netjes, hier in België zijn er al 2 gevallen achter elkaar geweest van mannen die hun vrouw (en kinderen bij de 2de) vermoorden ipv te scheiden

Laat eenieder in zijn waarde, als hij het niet vertrouwde dat ze alleen naar die conferentie wilde reizen is dat toch zijn goed recht zeker? Zonder vertrouwen heb je toch niks dus kan hij beter scheiden.
Netjes scheiden via de radio omdat vrouwlief met haar zelfstandigheid zijn zgz mannelijke eer gekrenkt heeft? Ben jij ook zo'n onderdanig meisje dat zijn plaats heeft in de keuken?
En vliegensvlug, een vrouw ginder moet er niet eens aan denken!
Je hebt het niet zo met de rechten van de vrouw hé.

Pagina's : [1] 2