Citaat door Serieuzeman28:en vodafone. Wat heb je allemaal moeten doen als je een jaar bezig bent geweest en bijna dagelijks heen en weer bent gereden?
Als je om de dag bent gegaan, van werkdagen uitgaand, ben je dus 104 keer naar belgie gereden?
Ik ben 2x gegaan en alles was rond...
Heb een hele waslijst aan zaken moeten regelen die niet zo via telefoon of email gedaan kunnen worden. De BVBA die we hadden gekocht moest verplaatst worden van vlaanderen naar wallonie, de statuten moesten aangepast worden waaronder de handelsactiviteiten, dus moesten we de gang naar notaris maken, jurist om de statuten wettelijk correct op te stellen, er moest kantoorruimte gezocht worden, woonruimte om niet elke dag op en neer te pendelen. Contracten met leveranciers moesten geregeld worden en ook met luchthavens om werkzaamheden te mogen verrichten. Milieubeleid moest opgesteld worden en getoetst worden door de waalse overheid, er moesten diverse documenten ingeleverd worden en mondeling toegelicht, onze chemicalien moesten onderzocht worden door airports en overheid, personeel neem je niet aan via email dus sollicitatiegesprekken voeren, trainingen geven in samenspraak met Le Forem en zo kan ik nog een hele lijst neerpennen hier maar het lijkt me duidelijk inmiddels wat we allemaal moesten doen. We gingen niet ff een winkeltje openen ofzo daar.
En belgen verwijzen niet voor niets naar een boekhouder, als je niet uit het land zelf komt heb je geen kaas gegeten van het belgisch belastingstelsel en alle daar aan gekoppelde plichten. dus waarom zou je je kostbare tijd steken in zaken waar je geen verstand van hebt als je die kan uitbesteden? Sowieso ben ik gelet op alle ervaring die ik heb opgedaan met het kopen van een bedrijf geen voorstander daarvan. Een bvba oprichten is een stuk minder rompslomp en scheelt gewoon tijd, je stelt statuten op, bedenkt een naam en maakt een afspraak met notaris om dat vastleggen en met die documenten laat je je inschrijven in kruisbank van ondernemingen.