Bekijk volle/desktop versie : Opmerkelijk nieuws: wat kost een marokkaan ?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

30-11-2004, 17:46
De kosten van de immigratie, uit "Binnen zonder kloppen" van Pieter Lakeman

Citaat:

Wat kost de immigratie ons, puur in geld uitgedrukt. Één van de punten die altijd wordt aangevoerd is dat de buitenlandse werknemers toch hebben meegeholpen onze economie op te bouwen. Lakeman laat geen spaan van dit standpunt heel. Al snel na de komst van de gastarbeiders sloeg in Nederland de economische crisis toe van de jaren 70. De bedrijven moesten saneren en juist ongeschoolde arbeiders werden het eerst ontslagen. Juist de gastarbeiders raakten het meest werkloos. En hoewel in bijna alle wervingsverdragen (ook in die met Turkije en Marokko) een terugkeerverplichting was opgenomen, bleven de gastarbeiders hier, ook nadat ze werkloos waren geworden. Sterker nog, men kreeg het recht om de gezinnen over te laten komen. Al gauw bedroeg de werkloosheid onder Turken en Marokkanen ongeveer 40%, waarbovenop ook nog het zeer hoge WAO-percentage (meer dan 20%) moet worden opgeteld. Kortom, de gastarbeiders hebben slechts zeer korte tijd economisch gezien iets opgeleverd voor Nederland, daarentegen hebben ze vele jaren geld gekost. Dit geldt des te meer voor andere groepen immigranten, zoals asielzoekers, Surinamers en Antillianen. Lakeman berekent dat een asielzoekersechtpaar met drie kinderen, die gedurende de rest van hun leven hier mogen blijven, Nederland gemiddeld bijna 900.000 gulden kost. Rekent u maar uit hoeveel geld de hele asielzoekersindustrie ons kost als u weet dat dit jaar ongeveer 50.000 mensen asiel zullen vragen in Nederland.
Lakeman maakt een schatting dat de hele gastarbeiderimmigratie ons tot nu toe 70.000.000.000 (70 miljard !) gulden heeft gekost. En naar hijzelf ook aangeeft is dit een absolute minimumschatting. Zelf gaf hij in een interview aan dat de werkelijke kosten waarschijnlijk een veelvoud hiervan bedragen. En als we bedenken wat er in Nederland een grote tekorten zijn op het gebied van bijvoorbeeld onderwijs en gezondheidszorg, is dit een schandalige geldverspilling van de eerste orde.


De lasten afgewenteld

En deze rekening wordt betaald door de gewone Nederlander. Via kortingen op uitkeringen en loonmatigingen heeft de gewone Nederlander dit bedrag opgebracht. Daarentegen heeft juist een linkse elite (via de asielzoekerindustrie) en een rechtse ondernemerselite (die profiteert van goedkope buitenlandse werknemers) zich verrijkt aan de immigratie. Lakeman is somber. Omdat immigranten die zich hier reeds gevestigd hebben altijd weer nieuwe immigranten zullen aantrekken, vreest hij dat de immigratie niet zal stoppen. Bovendien is hij bang dat het toenemende aantal allochtonen de basis van onze samenleving zal aantasten; hij wijst hierbij in het bijzonder op de achteruitgang in het onderwijs door de grote concentratie allochtonen.
Voor het geval er nog eens iemand wilde roepen dat de gastarbeiders de nederlandse staat opgebouwd hebben...

30-11-2004, 17:49


Bedenk eens wat we allemaal met die miljarden hadden kunnen doen....

Misschien tijd voor een terugbetaalregeling?

30-11-2004, 17:54

Citaat door SingleCoil:


Voor het geval er nog eens iemand wilde roepen dat de gastarbeiders de nederlandse staat opgebouwd hebben...
Kan jij de naam van jouw topic niet veranderen, ik dacht dat ik er eentje ergens kon kopen ... dat was een beetje een tegenvaller.

30-11-2004, 17:58
Ja jammer...daar is het allemaal nu wel een beetje te laat voor. Je kan die gezegde toch wel "eigen schuld dikke buld" ?

30-11-2004, 17:59



Citaat door knor zwijn:
Kan jij de naam van jouw topic niet veranderen, ik dacht dat ik er eentje ergens kon kopen ... dat was een beetje een tegenvaller.
Nee we hebben ze al, het gaat hier om de cost of ownership.

30-11-2004, 17:59
Ja eh, topic naam is prima. Dat moet nou eenmaal om mensen uberhaupt het topic te laten openen.

30-11-2004, 18:00
Wat is het hier opeens stil ......

30-11-2004, 18:02

Citaat door SingleCoil:
Nee we hebben ze al, het gaat hier om de cost of ownership.
You can hardly state that you own anyone but yourself, my friend. Niemand is in dit land een slaaf.

30-11-2004, 18:02
je kunt een hoofddoekje horen vallen...

30-11-2004, 18:02

Citaat door StarLighter:
You can hardly state that you own anyone but yourself, my friend. Niemand is in dit land een slaaf.
SPreek je liever over de integrale exploitatiekosten dan ?

30-11-2004, 18:03
Maar we hebben er natuurlijk wel iets heel moois voor teruggekregen. Een multiculturele samenleving, die is dat geld natuurlijk dubbel en dwars waard.....

30-11-2004, 18:04

Citaat door SingleCoil:
SPreek je liever over de integrale exploitatiekosten dan ?
Ik spreek niet over kosten..want als we daar over moeten gaan praten dan is het einde lang zoek. Hoeveel heeft nederland verdiend met de slavernij? Indonesie anyone? Dus ja...niet doen.

30-11-2004, 18:06



Citaat door Huey:
Bedenk eens wat we allemaal met die miljarden hadden kunnen doen....

Misschien tijd voor een terugbetaalregeling?
Waarom laat je niet een filmpje zien van al die amerikanen die in lijkenzakken terug komen en die aan kanker dood gaan vanwege de radioactieve munutie die gebruikt is.

schept een realistischer beeld

30-11-2004, 18:07

Citaat door StarLighter:
Ik spreek niet over kosten..want als we daar over moeten gaan praten dan is het einde lang zoek. Hoeveel heeft nederland verdiend met de slavernij? Indonesie anyone? Dus ja...niet doen.
En dus moeten wij geld uitgeven aan immigranten? Nogal scheve vergelijking.

Doel van dit topic is dat alle immigranten dus alleen maar geld hebben gekost en helemaal niks hebben geholpen met wederopbouw.

30-11-2004, 18:08

Citaat door SingleCoil:
Ik geloof er niks van. De normale prijzen liggen veel hoger. Ben je soms bijzonder lelijk of onbekwaam ? Daar hou ik niet zo van hoor.

Een buitenlander kost 180.000 euro per jaar. Dus ongeveer 600 euro per dag. Dus ongeveer 75 euro per uur.
Heb je daar een specificatie van? Ben wel erg benieuwd waar dat geld in gaat zitten ...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11