Bekijk volle/desktop versie : Gezond gebit, hoe belangrijk is dat voor jou?



Pagina's : [1] 2

30-04-2012, 22:27
Deze ochtend eindelijk een laatste tandartsbehandeling gehad!

Ik loop al sinds ik klein ben al bij de tandarts, heb een zeer gevoelig gebit.

Mijn gebit is el hamdulilah nu helemaal in orde en heb echt een SMILE gebit

Maar ze zijn gevoelig tegen gaatjes. Vandaag een fluoridebehandeling gehad en over zes maanden mag ik weer.

Wat doe jij allemaal voor een goed gezond gebit qua onderhoud?

Flossen, tong schrapen, tanden poetsen, spoel jij je mond ook nog met wat?

30-04-2012, 22:29


Whahaa! Lach je me uit?

30-04-2012, 22:30

Citaat door fatimaatje28:
Whahaa! Lach je me uit?
Neen, ben blij voor je dat je een gezond gebit hebt.

30-04-2012, 22:31
Heel mn gebit flossen, poetsen (paradontax).
voor t slapengaan en sochtends na t poetsen nog ff met mondwater..
Thats it.

Ik poets best vaak moet ik zeggen want heb een soort van tik.. Hoevaak ik poets bespaar ik jullie..

Maar een gezond gebit verkrijg je niet alleen door goed te poetsen. Jouw eetgewoontes zijn ook heeeeel belangrijk.

30-04-2012, 22:34



Citaat door Oum-Nour:
Heel mn gebit flossen, poetsen (paradontax), voor t slapengaan en sochtends na t poetsen nog ff met mondwater..
Thats it.

Ik poets best vaak moet ik zeggen want heb een soort van tik.. Hoevaak ik poets bespaar ik jullie..

Maar een gezond gebit verkrijg je niet alleen door goed te poetsen. Jouw eetgewoontes zijn ook heeeeel belangrijk.
Wajaw krijg weer zin om me tanden te poetsen Maar niet met paradontax Heb je Oral B al geprobeerd? Pffffffffff wallah die is heerlijk man, je hele kaak gaat er van pikken, alsof je bacteriën allemaal vernietigd worden, heerlijk gevoel is dat

Flossen doe ik niet, ik weet dat het erg belangrijk is maar nee flossen heb ik opgegeven.

30-04-2012, 22:41

Citaat door fatimaatje28:
Wajaw krijg weer zin om me tanden te poetsen Maar niet met paradontax Heb je Oral B al geprobeerd? Pffffffffff wallah die is heerlijk man, je hele kaak gaat er van pikken, alsof je bacteriën allemaal vernietigd worden, heerlijk gevoel is dat

Flossen doe ik niet, ik weet dat het erg belangrijk is maar nee flossen heb ik opgegeven.
Flossen moet je doen joh, die etensresten krijg je echt niet weg tussen je tanden en al helemaal niet tussen je kiezen met een tandenborstel.
Gevolg; tandplak -> gaatjes

Vooral als je zo'n gevoelig gebit hebt is t zowel voor jouw tanden als tandvlees belangrijk dat je flost.
Als je geen fan bent van flossen heb je die hele dunne tandenstokertjes van oral b. Je kan de tandarts vragen jou te leren hoe je t beste daarmee alles weghaalt. Want met die dingen kom je overal bij.

Hmm ja heb oral b geprobeerd maar paradontax is toch echt de enige tandpasta die ik perfect vindt. Ben er nu al heel lang aan gewend

30-04-2012, 22:43
3 keer per dag poetsen is voldoende hoor, door te vaak poetsen haal je het glazuur ervanaf.

30-04-2012, 22:45

Citaat door Oum-Nour:
Flossen moet je doen joh, die etensresten krijg je echt niet weg tussen je tanden en al helemaal niet tussen je kiezen met een tandenborstel.
Gevolg; tandplak -> gaatjes

Vooral als je zo'n gevoelig gebit hebt is t zowel voor jouw tanden als tandvlees belangrijk dat je flost.
Als je geen fan bent van flossen heb je die hele dunne tandenstokertjes van oral b. Je kan de tandarts vragen jou te leren hoe je t beste daarmee alles weghaalt. Want met die dingen kom je overal bij.

Hmm ja heb oral b geprobeerd maar paradontax is toch echt de enige tandpasta die ik perfect vindt. Ben er nu al heel lang aan gewend
Daarom net, vond het vies wallah Is wel een leuke bezigheid hoor, zo op de bank en flossen maar

Ik ga die nieuwe flosdingen eens zoeken, ik deed het vroeger met een floskoord die je uit zo'n doosje kon trekken, vies man

30-04-2012, 22:46

Citaat door gelukkigeleven:
3 keer per dag poetsen is voldoende hoor, door te vaak poetsen haal je het glazuur ervanaf.
Ik doe maar twee x hoor, drie is weer te veel maar als ik thuis zit kan ik dat weleens doen zo na het eten.

30-04-2012, 22:49

Citaat door fatimaatje28:
Daarom net, vond het vies wallah Is wel een leuke bezigheid hoor, zo op de bank en flossen maar

Ik ga die nieuwe flosdingen eens zoeken, ik deed het vroeger met een floskoord die je uit zo'n doosje kon trekken, vies man
Ik flos nooit op de bank.. Thats grose
Ik flos gwn in de badkamer en neem er de tijd voor.

@gelukkigeleven;

Klopt, mijn glazuur is niks mis mee walhamdoulillaah.. Maar heb echt een vervelende tik.
Ik sta snachts bijv meerdere malen op om te poetsen omdat ik kots en kotsmisselijk wordt van de smaak in mn mond als ik wakker wordt.
T is indd niet goed om zo vaak te poetsen..
Mja t is een stomme gewoonte van mij helaas.

30-04-2012, 22:50
Beste is siwaak

Ben nooit fan geweest van de smaak, maar t maakt wel jouw tanden supergoed schoon.

30-04-2012, 23:05

Citaat door Oum-Nour:
Ik flos nooit op de bank.. Thats grose
Ik flos gwn in de badkamer en neem er de tijd voor.

@gelukkigeleven;

Klopt, mijn glazuur is niks mis mee walhamdoulillaah.. Maar heb echt een vervelende tik.
Ik sta snachts bijv meerdere malen op om te poetsen omdat ik kots en kotsmisselijk wordt van de smaak in mn mond als ik wakker wordt.
T is indd niet goed om zo vaak te poetsen..
Mja t is een stomme gewoonte van mij helaas.
Oooh in de badkamer, wajaw jij hebt geduld, zie me al staand flossen in de badkamer...oefff nee ben heel ongeduldig.
lang ni meer gedaan, maar siwaak lijkt me weer wel wat alleen jammer dat ze geen mintsmaakje hebben of zo...of bestaat dat al? Hmm misschien moet ik dat op de markt zetten

30-04-2012, 23:07



Citaat door _Ought_Aicha_:
Poetsen, mondwater en regelmatig stoken met die Oral B stokers.

Mijn gebit is alhamdulillaah prima, nooit gaatjes gehad (masha'Allaah, niet ogen he ) maar wel ontstoken tandvlees. Ik moet met die stokers dus doorgaan tot alles bloedt en ik op Dracula lijk, cool he?
Nooit een gaatje gehad? knap hoor. wij zijn in de familie er erg gevoelig voor, vreselijk.

30-04-2012, 23:51
Gezond gebit en tandvlees is heel belangrijk! Ik poets elke dag en om de dag 2x op een dag. Daarnaast tanden stoken en mondwater.

Mijn tandarts is altijd heel blij om mijn tandjes zien. Hij ziet niet vaak schone tanden

01-05-2012, 00:24

Citaat door Oum-Nour:
Heel mn gebit flossen, poetsen (paradontax).
voor t slapengaan en sochtends na t poetsen nog ff met mondwater..
Thats it.

Ik poets best vaak moet ik zeggen want heb een soort van tik.. Hoevaak ik poets bespaar ik jullie..

Maar een gezond gebit verkrijg je niet alleen door goed te poetsen. Jouw eetgewoontes zijn ook heeeeel belangrijk.
indd vooral tussendoor snacks,, 't beste is om zoetigheden na een maaltijd te consumeren, niet tussendoor, want dan krijg je telkens een zuuraanval en die moet je zo veel mogelijk proberen te ontwijken.

Pagina's : [1] 2