Bekijk volle/desktop versie : Goede tijden, slechte tijden

30-04-2012, 13:26
Wat voor tijden maak jij momenteel mee? Zijn het goede tijden of zijn het slechte tijden? Heb je wel innerlijke rust? Of heb je grote zorgen?

Als je momenteel slechte tijden meemaakt dan moet je het volgende weten:

"Alles komt insha-Allah aan het einde goed, en als het niet goed komt, dan is het nog niet het einde" .

Dat betekent dat er nog hoop is, laat je dus niet dwalen door je problemen maar laat je leiden door hoop.
Want slechte tijden zijn slechts wijsheden voor de toekomst, Allah subhan wa taella is je Docent, de slechte tijden zijn je huiswerk, wat voor Universele Boodschap zitten achter je slechte tijden?

Wat wilt Allah subhan wa taella jou duidelijk maken? Wil Hij dat je vanuit je hart echt dankbaar bent voor wat je wel hebt? Wil Hij dat je een ander route kiest om bij je dromen te komen? Wil Hij dat je berouw toont voor je voorgaande zondes en terugkeert op Zijn Pad? Wat wil Hij van jou?

In ieder geval is het huiswerk wat je meekrijgt, en dan krijg je opeens een toets, deze toets noemen we een beproeving , je dacht dat je het ergste had gehad, maar laten we eerlijk zijn, op school krijg of kreeg je huiswerk en dat vond je soms moeilijk, en dan kwam die tentamen, die was nog moeilijker.

Als je de beproeving krijgt kunnen er 2 dingen gebeuren.

1. Je slaagt voor je toets en je probleem wordt opgelost + je krijgt er een beloning of meerdere voor.

2. Je zakt want je begrijpt de boodschap niet en je krijgt een herkansing, dat betekent dat je nog meer huiswerk moet leren, dat kan weer in de vorm zijn van meer slechte tijden, indien Allah subhan wa taella vind dat jij nu de boodschap moet kunnen begrijpen krijg je de herkansing.

BOEM weer tegenslag, ga je het nu wel goed aanpakken of niet?
Dit keer kun je slagen, dit keer kunnen je problemen opgelost worden.

Waarom zit of zat je eigenlijk op school? Ik neem aan om je diploma te halen zodat je inshallah een goede baan kunt krijgen waar je plezier van kunt hebben en geld mee kunt verdienen toch?

Allah subhan wa taella geeft jou als je slaagt je Diploma op Zijn manier, de plezier die je krijgt noemen we goede tijden , de beloning kan in de vorm komen van allerlei gunsten zoals: je ware komt op je pad, je gezondheid verbetert, je slaagt voor je school of rijbewijs, je krijgt meer geld, een goede baan, je geloof verbeterd etc.

"Jou leven moet als de zon zijn, vanavond ging je ten onder maar morgen zul je moeten opstaan en hoog gaan schijnen."

Het is nu de tijd voor jou om door te zetten, je wilt een regenboog zien omdat een regenboog mooi is, maar om een regenboog te zien heb je zon en regen nodig, en dat stukje regen is de slechte tijd, dus heb hoop en wees sterk.

Als ik slechte tijden meemaak dan vraag ik mezelf het volgende af:

"Is dit een ramp of is dit een beproeving? Een ramp is iets als een aardbeving, een tsunami of een oorlog en een beproeving is een test waar Allah subhan wa taella mij iets duidelijk wil maken.

Jij bent bevoorrecht om deze tekst te lezen, dit is geen toeval, wie weet is dit een Teken voor jou, wie weet behoort mijn tekst als een bruggetje naar jou goede tijden, maar je moet er wat aan doen en ik zal je vertellen wat.

Je moet met opgeheven hoofd door je slechte tijden, slechte tijden kunnen alles van je afnemen, van geld tot liefde, van vriendschap tot een leven, maar ze kunnen je één ding niet afnemen..

En dat is je band met Allah subhan wa taella , want Hij is er voor je, Hij is je Docent die ondanks je fouten, ondanks je zondes je aan het leiden is naar de goede tijden, en dat moet je begrijpen mijn vriend.

Dit is hét moment, niet morgen, niet volgende week maar nu, nu moet je een besluit voor jezelf maken, ga ik door of geef ik op, en ik zou doorgaan, want jij wilt slagen en Allah subhan wa taella wil dat jij ook gaat slagen, daarom krijg je herkansing achter herkansing. Ga ervoor want dat doe ik ook!

30-04-2012, 14:10

Shoekran lieve Coekie dit had ik nou net nodig en ik geloof heel wat meer mensen.
Moge Allah jou altijd helpen.

30-04-2012, 14:56
Moge Allah swt jou belonen voor het plaatsen van je prachtige tekst.Amien!

Mij heb je er in ieder geval wijzer door gemaakt, insha allah zullen velen volgen.

30-04-2012, 15:20
echt coekie ik ga echt door financiele hel op dit moment. Maar ik dacht eerder dit is een straf dus heb ik er vrede mee.

30-04-2012, 15:53

Citaat door meisjevan12:
echt coekie ik ga echt door financiele hel op dit moment. Maar ik dacht eerder dit is een straf dus heb ik er vrede mee.
Gewoon hard zijn en er door komen. Het leven is niet makkelijk.

30-04-2012, 15:54

Citaat door Coekie:
Gewoon hard zijn en er door komen. Het leven is niet makkelijk.
eigenlijk wel makkelijk, maar de mens maakt het zo ontzettend moeilijk. Ghair inshallah. Maar echt super jou topic