Bekijk volle/desktop versie : Over relaties voor het huwelijk



Pagina's : [1] 2 3 4 5

30-11-2004, 08:24
Wa 'Alaykoem Asalaam beste broeders en zusters

Wellicht bestaat deze poll al, maar ik zou graag willen weten hoe jullie er tegenover kijken en/of jullie meningen.

Relaties voor het huwelijk.


Liefde voor het huwelijk

30-11-2004, 09:52


Relaties zijn haram... Iedereen houdt er hier een eigen mening over. Voordat ik met een jongen ga trouwen wil ik eerst zijn gedachten over bepaalde zaken weten. En om dit te kunnen achterhalen moet ik eerst met die jongen afspreken! Wil niet zeggen dat ik er een jaren relatie op na ga houden… maar wil eerst zeker van mijn zaak zijn en een duidelijk beeld hebben voordat ik met een jongen ga trouwen!

30-11-2004, 10:11
vind k ook k kan niet trouwen met een persoon die ik voor het eerst in me leven zie
k wil bepaalde dingen weten daarom moet k die persoon kennen maar wat verstaan jullie onder een relatie?
uitgaan feesten uitetten enzo?

30-11-2004, 10:13
[I]hey ik heb ook een vriend maar k weet nou wel zeker dat ik met hem wil gaan trouwen is dat erg?! En jah je kan toch niet gaan trouwen met de eerste beste die je om hand komt vragen mag je zeker tussen de verloving kennismaken! NOU MOOI NIET! Ik wil weten waar ik aan begin en met wie! Dus tja eerst iemand leren kennen en ja kijk tenzij je het voor de fun doet dan vind k het pas echt haram! Mijn vriend is sereuis en denkt daar ook zo over!
Duss hoop dat ik me geen zorgen hoef te maken en mijn vriend vertrouw ik 100%!!!!!


bigg hug! ahlam

30-11-2004, 10:15


Zo denk ik er ook over... als je een relatie neemt voor de fun om alleen maar leuke dingen te kunnen doen met een jongen vind ik een ander verhaal! Maar als je beide een bepaalde doel voor ogen hebt.. vind ik weer wat anders. Persoonlijk zou ik nooit met een jongen ga trouwen die ik nauwelijks ken!!

30-11-2004, 10:16

Citaat door irresistible_me:
Zo denk ik er ook over... als je een relatie neemt voor de fun om alleen maar leuke dingen te kunnen doen met een jongen vind ik een ander verhaal! Maar als je beide een bepaalde doel voor ogen hebt.. vind ik weer wat anders. Persoonlijk zou ik nooit met een jongen ga trouwen die ik nauwelijks ken!!
Ondanks dat het haram is heeft niemand het recht om mij hierom een niet-moslim te noemen!

30-11-2004, 10:17
Geen relatie voor het huwelijk, uiteraard wel een kennismakingsperiode met iemand erbij.

xXx Aminaatje

30-11-2004, 15:28
Geen van al is toepassing bij mij...


Ik heb geen relatie gehad...in mijn leven...maar voordat ik trouw..wil ik me mannetje wel kennen...

30-11-2004, 17:00
Voor alle dames en heren jullie kunnen toch op een andere manier iemand leren kennen zonder dat je een zonde gaat plegen. Er zijn halal manieren b.v. msn, telefoon of een mahram meenemen met natuurlijk een huwelijk als einddoel.

30-11-2004, 17:06

Citaat door irresistible_me:
Relaties zijn haram... Iedereen houdt er hier een eigen mening over. Voordat ik met een jongen ga trouwen wil ik eerst zijn gedachten over bepaalde zaken weten. En om dit te kunnen achterhalen moet ik eerst met die jongen afspreken! Wil niet zeggen dat ik er een jaren relatie op na ga houden… maar wil eerst zeker van mijn zaak zijn en een duidelijk beeld hebben voordat ik met een jongen ga trouwen!
Je zegt een relatie om elkaar te leren kennen maar die jongen toont zich toch niet hoe hij echt is. Jijzelf gaat toch ook niet al je slechte kanten tonen van in het begin .
Pas als je getrouwd bent leer je jouw partner kennen, want dan zie je elkaar in alle situaties, op elk uur van de dag, met en zonder problemen enz...
Als je geen relatie hebt gehad en je leert van de eerste keer je partner kennen zoals hij is dan denk ik dat je zijn slechte kanten sneller accepteert. Terwijl als je eerst een relatie hebt gehad dan heb je eerst zijn goede kanten gezien en als pas na een tijd zijn slechte karaktertrekken naar boven komen ga je dit minder makkelijk accepteren denk ik....

30-11-2004, 17:29

Citaat door meknesia19:
[I]hey ik heb ook een vriend maar k weet nou wel zeker dat ik met hem wil gaan trouwen is dat erg?! En jah je kan toch niet gaan trouwen met de eerste beste die je om hand komt vragen mag je zeker tussen de verloving kennismaken! NOU MOOI NIET! Ik wil weten waar ik aan begin en met wie! Dus tja eerst iemand leren kennen en ja kijk tenzij je het voor de fun doet dan vind k het pas echt haram! Mijn vriend is sereuis en denkt daar ook zo over!
Duss hoop dat ik me geen zorgen hoef te maken en mijn vriend vertrouw ik 100%!!!!!


bigg hug! ahlam
Dat is inderdaad haram.
En wie zegt dat jij met jouw haramvriend zal trouwen? Het maakt niet uit wat jouw intentie is, haram is haram.
En er is niemand die zegt dat je in de islam met een wildvreemde moet trouwen. Waarom overdrijven veel vrouwen daarin.

30-11-2004, 17:31

Citaat door irresistible_me:
Ondanks dat het haram is heeft niemand het recht om mij hierom een niet-moslim te noemen!
Er zal niemand zijn die je daarom een niet-moslim zal noemen. De mens is er niet om te oordelen, dat is aan Allah. Wel kunnen en mogen mensen noteren dat een relatie voor het huwelijk haram. En dat als je toch een relatie neemt je daarmee een zonde pleegt.

30-11-2004, 18:18



Citaat door Najib26:
Dat is inderdaad haram.
En wie zegt dat jij met jouw haramvriend zal trouwen? Het maakt niet uit wat jouw intentie is, haram is haram.
En er is niemand die zegt dat je in de islam met een wildvreemde moet trouwen. Waarom overdrijven veel vrouwen daarin.
nou volgens mij speelt intentie wel een hele grote rol in de islam...
alle daden beginnen met intentie en de rest is aan allah....

30-11-2004, 18:28

Citaat door boeiend:
nou volgens mij speelt intentie wel een hele grote rol in de islam...
alle daden beginnen met intentie en de rest is aan allah....
Je hebt wel gelijk maar,goede bedoelingen maken hetgeen Haram is nog niet acceptabel.

In het geval van het Harame is het anders: het blijft Haram, hoe goed men het ook bedoelt heeft, hoe loffelijk het streven of hoe eerbaar het doel ook is.
De islam stemt er nooit mee in om een Haram middel voor een hoffelijk doel te gebruiken.

30-11-2004, 18:36
ja maar dat heeft met haar aanpak te maken. Haar middelen (relaties) zijn haram.. ze kan ook de intentie hebben om te trouwen (wat een halal doel is) en dit proberen te bereiken met halal middelen (dus geen relatie aangaan), dan is het nog aan allah om te beslissen of er getrouwd wordt of niet....

Een mens heeft allen zijn intentie en zijn middelen...de uiteindelijke beslissing is bij allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5