Bekijk volle/desktop versie : Hebben wij Marokkanen nou echt muziek nodig om iets aan te schaffen?(SMAP RAI)



28-04-2012, 21:34

Lieve mensen, en dan met name de Marokkaanse mensen die oog en feeling hebben voor wat er 'hier' (Nederland) en
'daar'(Marokko) gebeurt op het gebied voor commercie.

Kan iemand mij alstublieft uitleggen, waarom 'wij' (lemgharba) altijd een product aan de man willen brengen d.m.v. MUZIEK????? Ik irriteer me namelijk mateloos over het feit dat werkelijk waar alles via een 'tune' of een 'deuntje' wordt verkocht.
Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben er wel een deuntje of hit voor. VOORBEELD:

SMAP RAI amsterdam: anno 2012 Marokkaanse onroerend goed bedrijven lokken potentiële kopers door er een aantal populaire Marokkaanse zangers van het levenslied hier op te laten treden????????

For god's sake??????

Ik heb nog nooit een Nederlands/Europees makelaars/ onroerend goed expo bezocht waarin zangers de boventoon van het hele gebeuren profileren!

Werkelijk denken ze nou echt dat Daoudia of Daoudi, mij of elk weldenkend potentieel huis koper kunnen overhalen met hun gejank?

Hebben wij Marokkanen nou echt muziek nodig om iets aan te schaffen?
Denken deze expo oprichters dat wij nog uit het jaar afstammen dat de franse/ spaanse kolonisten in Marokko ons via
"local"toneelspelers en zangers hun wetten aan ons kunnen opdringen?

Probeer maar eens kritisch naar Marokkaanse commercials te kijken, 99% van alle producten worden via een muziekje aangeboden:
Van zeep tot gewoon meel om brood te maken, of wat dacht je van tomaten puree, of confituur? jawel hoor! alles gaat met heisa en gedreun, alsof wij niet openstaan voor een simpele slogan dat het product kan aanprijzen.

(wache 7na dima cha3b el ghaita?? dima tabal o el GHayat?? 7ta fi 20ste eeuw?



anybody??? any reaction?

28-04-2012, 23:13


jij kan echt geen letterlijk en figuurlijk Arabich spreken? pfff alsteblief hou je mond


(wache 7na dima cha3b el ghaita?? dima tabal o el GHayat?? [B]7ta fi 20ste eeuw?[/B]

30-04-2012, 10:32
klopt helemaal!!!

01-05-2012, 13:48
jij trekt zeker volle zalen met jouw arabisch , Oujda?? of Berkane? A WAHH?[B][/B]
Oujda place to be? la me nie lachu

01-05-2012, 14:02



Citaat door Drawiaa:

Lieve mensen, en dan met name de Marokkaanse mensen die oog en feeling hebben voor wat er 'hier' (Nederland) en
'daar'(Marokko) gebeurt op het gebied voor commercie.

Kan iemand mij alstublieft uitleggen, waarom 'wij' (lemgharba) altijd een product aan de man willen brengen d.m.v. MUZIEK????? Ik irriteer me namelijk mateloos over het feit dat werkelijk waar alles via een 'tune' of een 'deuntje' wordt verkocht.
Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben er wel een deuntje of hit voor. VOORBEELD:

SMAP RAI amsterdam: anno 2012 Marokkaanse onroerend goed bedrijven lokken potentiële kopers door er een aantal populaire Marokkaanse zangers van het levenslied hier op te laten treden????????

For god's sake??????

Ik heb nog nooit een Nederlands/Europees makelaars/ onroerend goed expo bezocht waarin zangers de boventoon van het hele gebeuren profileren!

Werkelijk denken ze nou echt dat Daoudia of Daoudi, mij of elk weldenkend potentieel huis koper kunnen overhalen met hun gejank?

Hebben wij Marokkanen nou echt muziek nodig om iets aan te schaffen?
Denken deze expo oprichters dat wij nog uit het jaar afstammen dat de franse/ spaanse kolonisten in Marokko ons via
"local"toneelspelers en zangers hun wetten aan ons kunnen opdringen?

Probeer maar eens kritisch naar Marokkaanse commercials te kijken, 99% van alle producten worden via een muziekje aangeboden:
Van zeep tot gewoon meel om brood te maken, of wat dacht je van tomaten puree, of confituur? jawel hoor! alles gaat met heisa en gedreun, alsof wij niet openstaan voor een simpele slogan dat het product kan aanprijzen.

(wache 7na dima cha3b el ghaita?? dima tabal o el GHayat?? 7ta fi 20ste eeuw?



anybody??? any reaction?
Heerlijk toch onze cultuur? Muziek, goed eten en altijd een glimlach! Zo doen we zaken :-)

01-05-2012, 15:21
In elke reclamespotje wordt er wel gebruik gemaakt van muziek. In elke winkel is er op de achtergrond muziek te horen. Dit geldt niet alleen voor Marokko, maar voor heel de wereld.

01-05-2012, 19:13
Vind ik juist een toegevoegde waarde hebben aan de reclamespotjes. Kijk Marokkaanse TV alleen daarvoor, wij hebben pas gevoel voor humor ipv aan de mateloos irritante reclamespotjes van de Nederlandse TV.
Was men op zoek naar een huis dan kan dat ook zonder Daoudi of Daoudia. Prachtige muziek hebben zij trouwens
Optredens waren als entertainment bedoeld en na de beurs. Dus zo had iedereen wat wils.

01-05-2012, 21:31
Voor de mensen die het niet weten; muziek is haraam!