Bekijk volle/desktop versie : Maïs soep ( Misir çorbasi)



27-04-2012, 22:14
Dit gerecht maak ik pas sinds een jaar, het is eigelijk begonnen in de maand Ramadan van 2010. De dagen zijn erg lang, dus na een lange werkdag had ik nog wel 3 uur de tijd om te koken. Bij ons thuis is soep niet te missen als voorgerecht aan tafel en vooral in de maand Ramadan is het lekker om eerst rustig een kopje soep naar binnen te werken na een dag vasten. Dit is een heerlijke romige soep en het leuke ervan is je bent er nog geen half uur mee bezig!!



Uploaded with ImageShack.us


Ingrediënten:



3 Turkse theekopjes met maïs

45 gram roomboter

8 waterglazen gevuld met water

2 kippenbouillonblokjes

1 waterglas met kook room

Zout

Peper





Garnituur

1 eetlepel maïs

Verse basilicum of verse peterselie





Voorbereiding:



1Was de maïs in een zeef en laat deze uitlekken.

2Neem een grote soeppan en voeg het kippenbouillon en water toe en breng deze aan de kook. Blijf roeren totdat de bouillonblokjes zijn gesmolten.

3Voeg de maïs en uien toe en roer deze nog 10 minuten mee. Haal de soeppan van het vuur en pureer de mais en uien met een staafmixer.

4Zet de soeppan weer op het vuur en voeg langzaam de kook room, zout en peper toe en breng het nog 5 minuten aan de kook.

5Serveer de maïs soep in kleine kommetjes en versier deze met verse basilicumblaadjes/ verse Peterselie en maiskorrels.



Afiyet olsun!



Lekker met vers Turks brood.

http://turkishcuisine.nl/mais-soep-misir-corbasi/

28-04-2012, 08:51


proef je niet al die stukjes in je soep? lijkt me moeilijk te eten... kun je het ook zeefen?

28-04-2012, 10:51
Je proeft wel kleine stukjes mais, als je dit niet lekker vind kan je het gewoon zefen. Dit is slechts mijn basisrecept en iedereen geeft toc uiteindelijk zijn eigen twist er een beetje aan o m iets toe te voegen of weg te laten