Bekijk volle/desktop versie : Islamitische bruiloft [KLIK]!



Pagina's : [1] 2

25-04-2012, 17:17
Assalamoe alaikoem lieve zusters.

Als eerst Allahi kamel bikhair in-shaa'Allaah! Hoe Islamitsh heb jij je bruiloft gegeven?
Deel hier je ervaring en benodigheden voor zo'n bruiloft. -hihi-



Veel liefst,

OemRuqayah.

Walaikoem wassalam.

25-04-2012, 17:55


Een neef van mij heeft het thuis gehouden.
Huis was supergroot, 8 tafels bij de vrouwen, en bij mannen weet ik het niet meer.
Was alleen familie en buren.
Een imam heeft lezing gegeven bij de mannen, en er werden boxen geinstalleerd bij de vrouwen, zodat de vrouwen dit ook konden horen.
Het bruidje zelf zat bij de vrouwen, ze had een trouwjurk aan in het begin, en daarna een marokkaanse jurk.
Het was een hele gezellige dag, een mooie dag vol islam, en een gezegende huwelijk voor het bruidspaar elhamdullah.

Een nigt van me heeft het ook thuis gehouden, een klein feestmet alleen familie, en ze heeft een anasheedzangeres gehuurd, die heel de tijd anasheed zong en koran reciteerde.
Ook dit was een prachtige dag.

Hoop je zo geïnspireerd te hebben.
Allah ikemel belgier (k)

25-04-2012, 18:52
Djezzak Allahu Khairan voor het delen.



Up dames nog meer verhalen/tips zijn van hartelijk welkom!

25-04-2012, 18:58
SubhanAllah ik was ook van plan om deze topic te openen. Graag lees ik hier ook ervaringen van Islamitische bruiloften, ook voor degene die het in de Moskee hebben gehouden.

25-04-2012, 22:45


Up up! Ben ook heeeel erg benieuwd! Ook naar anasheedgroepen die alleen duff gebruiken!

26-04-2012, 08:57
Voor mensen die İslamitische Trouwkaarten zoeken, je kan ze bij http://www.hurkanreklam.com vinden
email: hurkan.reklam@hotmail.com







26-04-2012, 09:01
Salaam,

Ik heb ook al een stap gezet voor te trouwen insch. Maar heb een probleem ik zelf wil het heel graag klein houden, zou graag mijn bruids kleed en 1 tkachita zelf willen laten naai naar mijn smaak toe, Maar hier bij mij thuis vinden ze het nieks omdat we altijd grote feeste hebben gegeven enzoo. Hoe moet ik ze nu duidelijk maken dat ik echt maar een klein feet wil. Ze zeggen rtegen mij dat het thuis onmogelijk is wegen plaats gebrek en als ik het in een zaal zou doen dan zeggen ze tegen mij doe van eertse keer alles er op.
Dus help wat voor keuze zouden jullie doen als jullie in mijn schoennen staan?
Ma3asalaama

26-04-2012, 16:16
Nou het is 'jouw' bruiloft, dus het zijn 'jouwe' keuzes! Meid laat niemand voor je beslissen.

28-04-2012, 07:20

Citaat door nabila.da:
het zijn wel haar ouders hoor dus kifesh laat niemand voor je beslissen. het is niet omdat je aan de man bent dat mening van je ouders niet meer telt. een feestzaal is niet haram.
Ik kan nergens uit concluderen dat het haar ''ouders'' zijn die voor haar beslissen. Eén ieder vat ''bij mij thuis'' op haar manier. =)
Ik nam meer aan dat het om haar zussen ging ipv. haar walidien. Als ouders zijnde '''vind ik'' dat je mee mag beslissen maar niet zelf mag beslissen, dat omdat je dochter liever gelukkig ziet en daarom het op haar manier laten doen.

Mij hoor je niet zeggen dat het haram is? Raar kind. =/

28-04-2012, 09:23
Ik heb zelf een islamitische bruiloft gegeven, met een anasheed band met alleen duff.
Ik had wel een zaal, mannen en vrouwen apparte ingang.
Wel had ik een catering en decroatie en een negaffa.

Uiteindleijk had ik ongeveer 150 mensen hamdoelilah is alles goed verlopen.

28-04-2012, 16:25
Al-hamdoelilah, moge Allaah je huwelijk zegenen en beschermen tegen het kwade. Wat heb je als eten gereserveerd??

30-04-2012, 19:21
Salaam, het is indd niet mijn ouders. Jammer genoeg ;(.
Maar het zij mijn getrouwde zussen die me zeggen dat ik een grote feest moet geven. Trouwens ik weet dat het in een zaal niet Haram is, maar het gaat er gewoon omdat ik dat allemaal nie zie zitten om een grote feest te geven, want wij hebben Twarkeallah een heel grote familie.Dus als ik de 1ne uitnodig moet ik de ander zekers ook uitnodige. Ik wil gewoon geen grote feest omdat ik da echt bulshit vind.En ik heb da niet graag in de belangstelling staan..... pffff echt moeilijk zonder ouders

30-04-2012, 19:24


O je hebt helemaal geen ouders. El khair in-shaa'Allaah! Ik zou gewoon met je zussen praten en duidelijk
zijn van wat je wel en niet wilt. uiteindelijk is het jouw huwelijk.

30-04-2012, 19:32
Ja maar mijn zussen verstaan mijn niet of cruw gezegd ze willen mijn niet verstaan. Ik heb zekers duidelijk gezegd wat ik wil of niet wil....
mr jammer genoeg ze blijven bij hun stand punt. Het ergste is niemand is aan mijn kant ze zijn allemaal tegen. Maar heb nu mt mijn toekomstige over gepraat en hij gaat insch proberen om met mijn broer te gaan praten....voor hem is het ook moeilijk omdat hij normaal gezien wel een trouw wil. Maar hmdl nu staat hij wel achter mij. Na lang met hem over praten.

30-04-2012, 20:05
Ah ik heb het echt met je te doen meid. kei lastig, z'n situatie! Blijf met hun praten, als puntje bij paaltje komt
zullen ze het wel moeten accepteren.

Pagina's : [1] 2