Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel tijd heb je nodig om die stap te kunnen nemen (huwelijk)?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

23-04-2012, 17:14
Salaam leden,

Zoals jullie weten, gaan man en vrouw (haramrelatie) jaren met elkaar om, en uiteindelijk gaan ze uit elkaar. Meestal omdat ze misschien uitgekeken zijn op elkaar, of door tijd te trekken (iemand aan het lijntje houden, voor zijn eigen doeleinde). Is dit volgens jou de juiste wijze? Of beter gezegd, hoeveel tijd heb je nodig om iemand te leren kennen?

Een jaar of jaren?

23-04-2012, 17:20



Citaat door Fiducie:
Salaam leden,

Zoals jullie weten, gaan man en vrouw (haramrelatie) jaren met elkaar om, en uiteindelijk gaan ze uit elkaar. Meestal omdat ze misschien uitgekeken zijn op elkaar, of door tijd te trekken (iemand aan het lijntje houden, voor zijn eigen doeleinde). Is dit volgens jou de juiste wijze? Of beter gezegd, hoeveel tijd heb je nodig om iemand te leren kennen?

Een jaar of jaren?
Ik weet niet... houd me d'r niet zo mee bezig Hangt van persoon tot persoon af toch? Je ene klasgenoot ken je ook veel beter dan de andere...

23-04-2012, 17:21
Als ik 40+ ben

23-04-2012, 17:21

Citaat door Fiducie:
Salaam leden,

Zoals jullie weten, gaan man en vrouw (haramrelatie) jaren met elkaar om, en uiteindelijk gaan ze uit elkaar. Meestal omdat ze misschien uitgekeken zijn op elkaar, of door tijd te trekken (iemand aan het lijntje houden, voor zijn eigen doeleinde). Is dit volgens jou de juiste wijze? Of beter gezegd, hoeveel tijd heb je nodig om iemand te leren kennen?

Een jaar of jaren?
Hangt van de chemie en gevoel af tussen de koppel. Sommige kunnen het jaren volhouden zo, sommige zijn al na een maand uitelkaar.

23-04-2012, 17:25


Het moet je overkomen je kan geen tijdsplanning maken.

23-04-2012, 17:31
ik denk als je weet dat je beide hetzelfde tegen het leven aankijkt,,, zit je nu in zo een situatie meid?
ik hoop dat je eruit komt groetjesxx

23-04-2012, 17:37
Een jaar zal voor mij te lang zijn . Elkaar goed leren kennen kan voor 2 a 3 maanden .wellicht korter

23-04-2012, 18:05
Wanneer leer je iemand nou echt kennen? Pas wanneer je samen onder 1 dak woont....

Aan de hand van een aantal gesprekken zou je in principe al een keuze kunnen maken. Is het iemand met je wie op verschillende vlakken op 1 lijn zit, dan zeg ik gewoon gaan er voor en vertrouwen hebben in Allah SWT.

23-04-2012, 18:09

Citaat door Sweet__love:
Wanneer leer je iemand nou echt kennen? Pas wanneer je samen onder 1 dak woont....

Aan de hand van een aantal gesprekken zou je in principe al een keuze kunnen maken. Is het iemand met je wie op verschillende vlakken op 1 lijn zit, dan zeg ik gewoon gaan er voor en vertrouwen hebben in Allah SWT.
Zelf als je samen onder 1 dak woont ,zou je persoon noooit en nooit door en dooor goed kennen .

Fi amaan Allah

23-04-2012, 18:12
Daar kun je geen maanden of jaren aan vast plakken, verschilt per persoon.

23-04-2012, 18:14
Heel weinig, maand of twee.
Geen relaties voor mij!

23-04-2012, 19:09
Je kan een relatie hebben van jaren, maar dan ga je die persoon echt niet leren kennen. Die paar keer per week dat je elkaar even ziet is hij natuurlijk lief, vrolijk etc. Je leert een persoon echt kennen als je samen met die gene woont. Waarom denk je dat veel huwelijke waarvan te voren een haram relatie heeft plaats gevonden tot een scheiding eindige. Na zo vel jaar creeer je een beeld van die persoon wat totaal niet aansluit op het beeld wat j zult zien je als 24/7 bij elkaar bent. Dit veroorzaakt irritatie en problemen

Dus voor mij geen lange relatie max 6 maanden, ligt natuurlijk aan de omstandigheden.

23-04-2012, 19:17


1x circa 20minuten en enkele seconden zien en dan trouwen..

23-04-2012, 19:19

Citaat door bentnass_:
Je kan een relatie hebben van jaren, maar dan ga je die persoon echt niet leren kennen. Die paar keer per week dat je elkaar even ziet is hij natuurlijk lief, vrolijk etc. Je leert een persoon echt kennen als je samen met die gene woont. Waarom denk je dat veel huwelijke waarvan te voren een haram relatie heeft plaats gevonden tot een scheiding eindige. Na zo vel jaar creeer je een beeld van die persoon wat totaal niet aansluit op het beeld wat j zult zien je als 24/7 bij elkaar bent. Dit veroorzaakt irritatie en problemen

Dus voor mij geen lange relatie max 6 maanden, ligt natuurlijk aan de omstandigheden.
Spreek je uit ervaring?

23-04-2012, 19:35

Citaat door Fiducie:
Salaam leden,

Zoals jullie weten, gaan man en vrouw (haramrelatie) jaren met elkaar om, en uiteindelijk gaan ze uit elkaar. Meestal omdat ze misschien uitgekeken zijn op elkaar, of door tijd te trekken (iemand aan het lijntje houden, voor zijn eigen doeleinde). Is dit volgens jou de juiste wijze? Of beter gezegd, hoeveel tijd heb je nodig om iemand te leren kennen?

Een jaar of jaren?
Je leert elkaar pas kennen als je onder 1 dak leeft. Een relatie daarvoor heeft dus niet heel erg veel zin.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10