Bekijk volle/desktop versie : kan iemand me een raad geven?



15-01-2003, 14:20

Citaat door amina2:
mijn probleem is dat ik meerdere malen verloofd ben geweest, en als ik het bijna zover is om te trouwen , een afkeer krijg van diegene en zeg ik op de laatste moment dat ik niet wil trouwen.

kortgeleden is iemand mijn hand komen vragen, hij is een goed moslim jongen man en heel lief etc.ik heb ja gezegd maar nu zit ik weer te twijfelen, er zijn dagen dat hem echt niet wil horen en zien, en op de andre dag vind ik het leuk om met hem te praten.
uiteindelijk raak hem kwijt en krijg spijt.

wat ik wil weten is of iemand zo iets heeft meegemaakt.
en wat ik moet doen?

groetjes,
.

15-01-2003, 14:22


uhm..... Met andere woorden je knapt gewoon snel af......mischien ben je gewoon nog niet klaar om te trouwen en knap je daaromzo snel af.

peace

15-01-2003, 14:23
Je moet niet verwachten dat de perfecte bestaat.. iedereen heeft wel dingen die minder leuk zijn. Vergeet niet als je pas iets niet heb dan mis je het pas. Dus praat goed met hem en ga er gewoon voor.
En dat van ene keer wel zien en andere keer niet... ik denk dat dat meer aan jou lig. Dus je zal gewoon wat positiever moeten kijken en wees blij dat je een goede moslim heb gevonden..!!

Ik denk trouwens gewoon dat je bang ben voor het idee dat je voor altijd met die persoon zal blijven... klopt dit?

15-01-2003, 14:28
Eeej hebben ze toevallig geen shor bij je gedaan?

T klinkt verdomd veel als shor.

Kwil je nie onnodig bang maken, ma k zou et checken als k jou was.

16-01-2003, 14:33


Runeway bride.

16-01-2003, 15:00
Ik heb hetzelfde Amina..

Weet ook niet waar het doorkomt.. Misschien angst om ongelukkig te worden met diegene...

Nadia

16-01-2003, 15:02
zoek naar zijn goede punten....

je moet niet meteen een afkeer krijgen van hem als hij wat fout doet.....trouwens je moet wel verliefd zijn op hem....of ben je dat niet???

16-01-2003, 19:13
Salaamo alaikom warahmatoe allah
he meid wat ik je wil zeggen is het leven is zo dat je het nooit zult krijgen zoals je wilt denk bij elke stap goed na voor je hem zet somige dingen zijn geen spel stel je zelf eerst de vraag ben ik aan trouwen toe en dan als tweede denk jij te kunnen leven met diegene en hoe klikt het tussen jullie
als het een goeie moslim is zou ik ervoor gaan als ik jou was maar ik weet niet wat er afspeelt in je hart ik wens je veel succes inshallah komt het allemaal goed

16-01-2003, 19:23
ja meid je moet gewoon kijken hoe je je voelt bij hem ben je wel verliefd ,op hem word je zenuwachtig als hij er, is heb je vlinders in je buik, dat soort dingen of is het juist dat je helemaal niets voelt als hij er is dan weet je het maar het kan ook shour zijn allah ahlam of je bent er gewoon nog niet klaar voor dus denk goed na voor je je beslissing neemt anders krijg je spijt later
en meid veel succes allahhawnek
xxxx from a lady

16-01-2003, 20:18
Hoi meisje,

je bent niet de enige.....ik ben er ook zo 1! Ik ben al 1 keer
verloofd geweest en ik heb het een paar maanden geleden verbroken!
Weet je wat het is: bindingsangst....ik ben bang dat ik spijt krijg en daarom heb ik het verbroken! En ik ben nog niet aan trouwen toe dat zeg ik ook heel eerlijk.................
Neem de tijd en denk goed na! Dat doe ik ook en alles is met elmaktab.

Liefs me

23-01-2003, 14:56

Citaat:
Origineel gepost door amina2
mijn probleem is dat ik meerdere malen verloofd ben geweest, en als ik het bijna zover is om te trouwen , een afkeer krijg van diegene en zeg ik op de laatste moment dat ik niet wil trouwen.

kortgeleden is iemand mijn hand komen vragen, hij is een goed moslim jongen man en heel lief etc.ik heb ja gezegd maar nu zit ik weer te twijfelen, er zijn dagen dat hem echt niet wil horen en zien, en op de andre dag vind ik het leuk om met hem te praten.
uiteindelijk raak hem kwijt en krijg spijt.

wat ik wil weten is of iemand zo iets heeft meegemaakt.
en wat ik moet doen?

groetjes,
trouw niet

23-01-2003, 23:08
Verliefd zijn is een soort "roes" wat later weer over gaat. Mensen die denken dat verliefheid altijd zal blijven die worden vaak teleurgesteld in hun relatie. Vaak zie je ook als die verliefdheid weg is dat ze dan de huidige partner niet meer willen. Maar een echte relatie is elkaar nemen zoals je bent.....en om elkaar geven. Dit is voor elke individu anders. De een noemt het houden van en de ander noemt het echt liefde!!! Maar het gaat erom dat je zeker het gevoel hebt dat je met die persoon verder wil leven ondanks zijn slechte kanten. Die horen er eenmaal bij. Bij jou heb ik het idee dat je iedere keer in een soort roes (verliefdheid) leeft en als die eenmaal weg is dan vind je die persoon niets aan. Het is de kunst om gevoelens voor iemand te creeren maar helemaal om die gevoelens te houden. De mens is zo in elkaar gemaakt dat het allemaal vanzelf gaat. Maar bij jou helaas niet. Een echte oplossing heb ik niet voor je....alleen adviseer ik je om niet te verloven tot dat je pas zeker weet dat je met die persoon verder wilt gaan. Want anders hou je jezelf voor de gek maar ook je verloofde.
Aan de andere kant denk ik ook dat je op het onbereikbare valt. Want je begint pas te twijffelen na dat je met een jongen verloofd bent???? De vraag is....waarom dan pas??? Want als het goed weet je voor dat hij je om de hand komt vragen dat je met hem verder wil leven. Persoonlijk denk ik dan dat je dan zekerheid hebt dat hij van "jouw" is en dan is er geen uitdaging meer en de spanning is er ook niet meer. De spanning dat hij voor jou kiest en dat het allemaal officieel bekent gemaakt wordt. Is dan achter de rug. En dan zie je ineens met wie je gaat leven. En dan vraag je je pas af of je dat wel wilt met zo'n iemand. Deze dingen hoor je voordat hij je officieel komt vragen te kunnen beantwoorden.
Ook denk ik niet dat je aan bindingsangst lijdt want anders zou je niet zo vaak je verloven. Iemand die echt bindingsangst heeft die zal wel 10 keer nadenken voor dat iemand officieel het laat worden.
Misschien is het wel de spanning van een beginnende verloving waar je opkickt en als het allemaal serieuzer begint te worden...heb je er geen zin meer in.

Meid ik bedoel het niet aanvallend hoor...maar dit is wat ik denk over jou situatie.
Sterkte!!!