Bekijk volle/desktop versie : Londsale hetzelfde als VonDutch



29-11-2004, 09:44
"He was quite a racist; didn’t like anybody. He had all the trappings of being a neo-Nazi. He could not tolerate black people," said Williams, whose friendship with Dutch cooled over time, but never ended. "But I had some wonderful times with him. When you caught him in a good mood he was really wonderful to talk to. But he would slip into these loud violent periods that were just horrible."

29-11-2004, 18:00


"Lonsdale hetzelfde als VonDutch"

Ik begijp wat je bedoelt, maar nee, hetzelfde is het zeker niet.

De heer "von Dutch" koos deze bijnaam omdat hij zo koppig was als een Nederlander (herkenbaar?) en het schijnt dat hij inderdaad een racist was.

Lord Lonsdale was de beschermheer van het Engelse boksen, introduceerde de Lonsdale-gordel in 1906, deze bestaat nog steeds. Het kledingmerk Lonsdale bestaat sinds de jaren '60. Grootheden als Muhammed Ali, Lennox Lewis, Henry Cooper en Mike Tyson droegen Lonsdale (niet bepaald een gropeje Nazi's lijkt mij).

Dan is er ook nog dit:


Citaat door Lonsdalenews.nl:
Lonsdale tegen racisme
Lonsdale is momenteel druk bezig met het ontdoen van het opgedrongen racistisch imago. In Duitsland hangt het bedrijf kaartjes in de truien en jassen met daarop de tekst: 'verzet tegen rechts geweld'. Ook sponsort het bedrijf antiracismecampagnes zoals het 'Racism Beat It'- festival.

En wat te denken van dit shirt:


Lonsdale is trouwens niet het enige merk wat neo-nazi's dragen; ook Fred Pery en New Balance is populair. Dat zegt mijns inziens niets over de merken zelf (voor zover ik weet wordt dit ook niet door nazi's op de markt gebracht).

Misschien helpt het het merk Lonsdale te "de-nazificeren" als juist als Marokkaanse jeugd dit merk gaat dragen. Als Ali B of Raymzter het merk draagt gaat misschien de lol eraf voor extreem-rechts......

Als ik niet blank was zou ik het zelf dragen

29-11-2004, 18:03

Citaat door Abrahman:
"Lonsdale hetzelfde als VonDutch"

Ik begijp wat je bedoelt, maar nee, hetzelfde is het zeker niet.

De heer "von Dutch" koos deze bijnaam omdat hij zo koppig was als een Nederlander (herkenbaar?) en het schijnt dat hij inderdaad een racist was.

Lord Lonsdale was de beschermheer van het Engelse boksen, introduceerde de Lonsdale-gordel in 1906, deze bestaat nog steeds. Het kledingmerk Lonsdale bestaat sinds de jaren '60. Grootheden als Muhammed Ali, Lennox Lewis, Henry Cooper en Mike Tyson droegen Lonsdale (niet bepaald een gropeje Nazi's lijkt mij).

Dan is er ook nog dit:


En wat te denken van dit shirt:


Lonsdale is trouwens niet het enige merk wat neo-nazi's dragen; ook Fred Pery en New Balance is populair. Dat zegt mijns inziens niets over de merken zelf (voor zover ik weet wordt dit ook niet door nazi's op de markt gebracht).

Misschien helpt het het merk Lonsdale te "de-nazificeren" als juist als Marokkaanse jeugd dit merk gaat dragen. Als Ali B of Raymzter het merk draagt gaat misschien de lol eraf voor extreem-rechts......

Als ik niet blank was zou ik het zelf dragen
Ze dragen het puur vanwege wanneer hun jack gesloten is de letters NSDA naar voren komen......daar aan identificeren deze lui zich!!

Jammer dat het merk daar de dupe van moet worden, maar ja ze verdienen wel handen vol met geld aan deze achterlijke mensen!!!

29-11-2004, 18:23

Citaat door Mr_innocent:
Ze dragen het puur vanwege wanneer hun jack gesloten is de letters NSDA naar voren komen......daar aan identificeren deze lui zich!!
Daar zit wat in. Er schijnt ook een merk "Consdaple" te bestaan, wat wel door neo-nazi's is opgericht, met de letters NSDAP.


Citaat:
Jammer dat het merk daar de dupe van moet worden, maar ja ze verdienen wel handen vol met geld aan deze achterlijke mensen!!!
Ik denk eerder het tegenovergestelde. Neo-nazi's zijn nog steeds maar een héél klein groepje. Doordat het merk met hen geassocieerd wordt zal ik het niet dragen. En met mij, zo vermoed ik, nog een veel grotere groep mensen die niks met nazi's te maken wil hebben, wat een flinke derving van inkomsten voor Lonsdale inhoudt.

29-11-2004, 18:33



Citaat door Abrahman:
Daar zit wat in. Er schijnt ook een merk "Consdaple" te bestaan, wat wel door neo-nazi's is opgericht, met de letters NSDAP.


Ik denk eerder het tegenovergestelde. Neo-nazi's zijn nog steeds maar een héél klein groepje. Doordat het merk met hen geassocieerd wordt zal ik het niet dragen. En met mij, zo vermoed ik, nog een veel grotere groep mensen die niks met nazi's te maken wil hebben, wat een flinke derving van inkomsten voor Lonsdale inhoudt.
Hier in the UK is het booming business dat merk......maar niet vanwege het nazi gehalte maar iedereen draagt het hier en ziet het als een gewoon merk zoals bijvoorbeeld Nike, Adidas etc.

Het is alleen richting NL en de omliggende landen dat dit merk geassocieerd wordt met Nazi personen!

29-11-2004, 18:42
LONSDALE

Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Excuteren !!



29-11-2004, 18:43

Citaat door saraGLOSSY:
LONSDALE

Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Excuteren !!


Fire in your "ass" and GO BACK where you came from

29-11-2004, 18:50

Citaat door Mr_innocent:
Fire in your "ass" and GO BACK where you came from
nope dat is turbo in me "ass"

Liever niet, ik heb het wel naar me zin hier....