Bekijk volle/desktop versie : Vrouw bijna hand kwijt na spinnenbeet



20-04-2012, 00:26
Vrouw bijna hand kwijt na spinnenbeet



Een Britse vrouw was haar linkerhand bijna kwijt na een beet van de giftigste spin die in Groot-Brittannië leeft. Catherine Coombs lag te slapen toen ze plots gewekt werd door hevige pijn aan haar hand.

De dader was een spin die familie is van de zwarte weduwe. Door het gif begon de hand van de 48-jarige Catherine op te zwellen. In het ziekenhuis onderging ze drie operaties om het gif te verwijderen en de afstervende huid weg te nemen, zodat het gif zich niet over de rest van haar arm kon verspreiden.

Amputatie
Eenvoudig was dat niet en even vreesden dokters zelfs dat ze haar hand zouden moeten amputeren. Ze had hevige koorts en een plek op haar been deed vermoeden dat het gif misschien toch tot bij haar hart was geraakt.

Na zes weken kon de vrouw gelukkig het ziekenhuis weer verlaten, maar het zal nog even duren voor haar pezen van de verlamming zullen herstellen. Catherine heeft een panische angst voor spinnen.

'Iedereen zei me altijd dat spinnen me geen pijn kunnen doen, maar nu weet ik dat ze dat wel kunnen', zegt ze. 'Voor ik verdoofd werd, moest ik telkens een formulier ondertekenen waarmee ik mijn toestemming gaf om indien nodig tot amputatie over te gaan.' Zonder medische hulp had ze de beet niet overleefd.

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/3242671/2012/04/18/Vrouw-bijna-hand-kwijt-na-spinnenbeet.dhtml

20-04-2012, 00:28


Brr.. Spinnen

20-04-2012, 00:28
Brrrrrr.
Ik kan echt niet tegen spinnen en insecten, mijn hele lichaam kriebelt nu..