Bekijk volle/desktop versie : Kleuterklasje en zindelijkheid.



Pagina's : [1] 2

19-04-2012, 16:21
Salaam allemaal mijn zoontje is vanaf maandag begonnen in een instapklasje.
Hij gaat thuis al volledig naar het toilet en doet zowel pipi als kaka er ook op.
Alleen op school gaat het niet helemaal goed.
Maandag kwam ik droog thuis maar sinds dinsdag doet ie elke dag 2 keer pipi in ze broek.
Kaka doet ie wel gewoon op het toilet daar.
Hoe is het bij jullie kindjes gegaan de eerste week?

19-04-2012, 16:34


myn dochtertje is maandag ook voor het eerst naar school gegaan ; daar krygen ze om 10u pauze & zetten ze alle kindjes op toilet ; geen ongelukjes maar ze is al zindelyk sinds ze 16 maand was ; sommige kindjes die nog maar pas zindelyk zyn krygen nog wel ongelukjes of als ze zich ineens bevinden in een nieuwe situatie (zoals school)

toen me dochter pas zindelyk werd ging het ook goed ; op een dag ging ze logeren by haar tante & daar had ze wel in haar broek geplast

misschien eens vragen aan de juf met welke systeem ze werken of ze de kindjes op een bepaalde tydstip op toilet zetten ; of dat de peutertjes het zelf moeten leren aan te geven?

19-04-2012, 16:48

Citaat door StreetChic:
myn dochtertje is maandag ook voor het eerst naar school gegaan ; daar krygen ze om 10u pauze & zetten ze alle kindjes op toilet ; geen ongelukjes maar ze is al zindelyk sinds ze 16 maand was ; sommige kindjes die nog maar pas zindelyk zyn krygen nog wel ongelukjes of als ze zich ineens bevinden in een nieuwe situatie (zoals school)

toen me dochter pas zindelyk werd ging het ook goed ; op een dag ging ze logeren by haar tante & daar had ze wel in haar broek geplast

misschien eens vragen aan de juf met welke systeem ze werken of ze de kindjes op een bepaalde tydstip op toilet zetten ; of dat de peutertjes het zelf moeten leren aan te geven?
Mijn zoontje gaat nu ong 2 maanden zelf op het potje zitten.
Hij is ook een verlegen kindje dus hij vraagt niet gauw of hij mag gaan.
Ik zal dat zeker is doen want vind het wel vervelend dat ie elke dag 2 keer een andere broek aan moet.
Hoe vond je dochter het de eerste dagje?

19-04-2012, 16:50
Streetchic: 16 maanden?
Wel heel vroeg mashaallah.
Had je een bepaalde techniek?

19-04-2012, 16:58


Gaat wel weer over, misschien kwam het 'ongelukje' door de spanning
Wel schattig! Allah ie ghelihalak

19-04-2012, 17:00
Dames wnr beginnen jullie met potjestraining?
En hoe beginnen jullie eraan??
Mijn zoontje is nu 1jaar en 3mnd (sinds gisteren).

Volgend jaar in september moet hij ook naar school.
Heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen??

19-04-2012, 17:05

Citaat door Yasmina_b:
Dames wnr beginnen jullie met potjestraining?
En hoe beginnen jullie eraan??
Mijn zoontje is nu 1jaar en 3mnd (sinds gisteren).

Volgend jaar in september moet hij ook naar school.
Heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen??
ik begon echt laat bij Mayssae, gewoon in 1x de luier uit en heb haar duidelijk gemaakt dat ze pipi in het potje moet doen.
Saffie de eerste weken bleef ze in haar onderbroek plassen, en ik zette haar wel om de 30min op het potje/wc.
Na een weekje kon ze al zelf aangeven dat ze naar de wc moest.

19-04-2012, 17:07

Citaat door verhaalmaakster:
ik begon echt laat bij Mayssae, gewoon in 1x de luier uit en heb haar duidelijk gemaakt dat ze pipi in het potje moet doen.
Saffie de eerste weken bleef ze in haar onderbroek plassen, en ik zette haar wel om de 30min op het potje/wc.
Na een weekje kon ze al zelf aangeven dat ze naar de wc moest.
Wat is laat?
Mijn zoontje kan nog niet eens alleen stappen

19-04-2012, 17:14
2 maanden is nog niet zo lang maar wel goed dat hy het wel kan machallah ; het probleem is dat je er op school niet by kunt zyn om hem te stimuleren om het zelf aan te geven dat hy op po moet ; dus de juf moet ze wel een beetje begeleiden ; al verwachten ze meestal dat ze het zelf gewoon moeten kunnen beetje moeilyk maar komt wel goed inchallah ; kdenk wel dat myn dochter het leuk vond ; ze vertelde my de hele tyd iets over kindje stylo ; kindje ; volgens my had een kindje haar stift afgepakt ofzoo






Citaat door riffia19:
Mijn zoontje gaat nu ong 2 maanden zelf op het potje zitten.
Hij is ook een verlegen kindje dus hij vraagt niet gauw of hij mag gaan.
Ik zal dat zeker is doen want vind het wel vervelend dat ie elke dag 2 keer een andere broek aan moet.
Hoe vond je dochter het de eerste dagje?

19-04-2012, 17:18
ja klopt ; ' myn techniek ' was dat ze er zelf aan toe was ; ze kon die luier niet meer verdragen & trok hem steeds af & gooide em weg toen kreeg ze een potje ; legde ik die op de gang & zei haar kyk po ; pipi po ; dus van dan aan begreep ze het pipi po ; als ze moest plassen rende ze voor haar vaderland naar die po





Citaat door Myrtus_Communis:
Streetchic: 16 maanden?
Wel heel vroeg mashaallah.
Had je een bepaalde techniek?

19-04-2012, 17:22

Citaat door StreetChic:
2 maanden is nog niet zo lang maar wel goed dat hy het wel kan machallah ; het probleem is dat je er op school niet by kunt zyn om hem te stimuleren om het zelf aan te geven dat hy op po moet ; dus de juf moet ze wel een beetje begeleiden ; al verwachten ze meestal dat ze het zelf gewoon moeten kunnen beetje moeilyk maar komt wel goed inchallah ; kdenk wel dat myn dochter het leuk vond ; ze vertelde my de hele tyd iets over kindje stylo ; kindje ; volgens my had een kindje haar stift afgepakt ofzoo

Thuis geeft ie het ook niet meer aan hij gaat zelf als ie moet op het potje zitten.
Alleen ik weet zeker dat ie op school verlegen is met andere helemaal.
Mijn zoontje praat ook nog niet heel duidelijk ik versta hem zelf ook nauwelijks denk dathet daarom ook wat moeijlijker is.
Ach het is effe wennen voor ze is toch een grote verandering opeens niet meer bij mamma.

19-04-2012, 17:22

Citaat door StreetChic:
ja klopt ; ' myn techniek ' was dat ze er zelf aan toe was ; ze kon die luier niet meer verdragen & trok hem steeds af & gooide em weg toen kreeg ze een potje ; legde ik die op de gang & zei haar kyk po ; pipi po ; dus van dan aan begreep ze het pipi po ; als ze moest plassen[B] rende ze voor haar vaderland naar die po

[/B]


Mijn zoontje kan nog niet stappen dus is het stom om eraan te beginnen waarschijnlijk
Of toch niet?

19-04-2012, 17:24


die van mij mag in mei binnen, ben ook benieuwd naar de eerste dagen. Hij ziet zen broertje ook dus hij wilt ook zo graag gaan. Vorig jaar was ik heel zenuwachtig met mijn eerste kindje en toen we aan school kwamen zei hij altijd kom we gaan terug naar huis vond dat zo zielig. Maar nu weet ik natuurlijk hoe dat te werk gaat, en da duurt 3weekjes en tis weer in orde... maar hij heeft nooit in zen broek gedaan 1keer misschien..

YASMINEB=== antwoord op jou vraagje hoe je moet beginnen met zindelijkheid: ik zou op 2jaar beginnen, en gewoon slipje en broekje geen pampers toiletje in de salon ofzo dicht waar hij speelt en om de 1u zeggen dat hij op toilet moet en pipi en kaka uitleggen. Ook met hem zelf naar wc gaan en laten zien da je pipi doet. Ik denk dat het jou eerste zoon is?

19-04-2012, 17:25

Citaat door Yasmina_b:
Wat is laat?
Mijn zoontje kan nog niet eens alleen stappen
13 maanden is veel ste vroeg joh.
Je merkt vanzelf wel dat ie eraan toe is.
Ik ben ook pas met 2 jaar begonnen en begin was gewoon vreselijk hij begreep het nog niet.Hij deed alles in ze broek toen maar weer pamper opgedaan en na 3 maanden weer geprobeerd toen deed ie af en toe in het potje en af en toe in ze broek en daarna begon het pas te komen.

19-04-2012, 17:26

Citaat door lbibina:
die van mij mag in mei binnen, ben ook benieuwd naar de eerste dagen. Hij ziet zen broertje ook dus hij wilt ook zo graag gaan. Vorig jaar was ik heel zenuwachtig met mijn eerste kindje en toen we aan school kwamen zei hij altijd kom we gaan terug naar huis vond dat zo zielig. Maar nu weet ik natuurlijk hoe dat te werk gaat, en da duurt 3weekjes en tis weer in orde... maar hij heeft nooit in zen broek gedaan 1keer misschien..

YASMINEB=== antwoord op jou vraagje hoe je moet beginnen met zindelijkheid: ik zou op 2jaar beginnen, en gewoon slipje en broekje geen pampers toiletje in de salon ofzo dicht waar hij speelt en om de 1u zeggen dat hij op toilet moet en pipi en kaka uitleggen. Ook met hem zelf naar wc gaan en laten zien da je pipi doet. Ik denk dat het jou eerste zoon is?
Bedankt voor de tip meid! Check je hoekje
Ja het is mijn 1e kind daarmee dat ik geen idee heb hoe ik eraan moet beginnen?!

Pagina's : [1] 2