Bekijk volle/desktop versie : Studie Ervaringen Universiteit Utrecht?



19-04-2012, 14:20
Dag allemaal. Wie van jullie studeert aan de Universiteit Utrecht of heeft er gestudeerd? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

19-04-2012, 17:33


Dag Marocker, Ik stel de vraag omdat ik als docent (departement media en cultuur) werkzaam ben bij de universiteit, maar me afvraag of diverse bevolkingsgroepen, inclusief mensen die als eerste binnen hun familie gaan studeren of met bijvoorbeeld een Islamitische en/of Marokkaans-Nederlandse achtergrond zich thuis voelen/ welkom voelen. Dat iedereen zich welkom voelt, dat is iets wat ik belangrijk vind, vandaar dat mijn vraag.

21-04-2012, 00:40
Ik voel me helemaal thuis daar, komt wss doordat er heel veel allochtonen te vinden zijn daar. Had hiervoor een heel ander beeld over UU.

21-04-2012, 21:17

Citaat door .AH.:
Ik voel me helemaal thuis daar, komt wss doordat er heel veel allochtonen te vinden zijn daar. Had hiervoor een heel ander beeld over UU.
Heel veel allochtonen?? Studeer er ook, maar vindt het wel meevallen...

21-04-2012, 21:31



Citaat door -Butterflyyy_:
Heel veel allochtonen?? Studeer er ook, maar vindt het wel meevallen...
Hangt ervan af in welk gebouw je zit. Waar zit jij?

21-04-2012, 21:40

Citaat door .AH.:
Hangt ervan af in welk gebouw je zit. Waar zit jij?
In de binnenstad en educatorium..Jij?

21-04-2012, 21:46

Citaat door -butterflyyy_:
in de binnenstad en educatorium..jij?
DDW, educatorium vind ik minder gezellig.

21-04-2012, 21:54

Citaat door .AH.:
DDW, educatorium vind ik minder gezellig.
Farmacie zeker? Eucatorium hebben we meestal met iedereen hoorcolleges, vindt ik juist het gezelligst

21-04-2012, 21:57

Citaat door wiredup:
Dag Marocker, Ik stel de vraag omdat ik als docent (departement media en cultuur) werkzaam ben bij de universiteit, maar me afvraag of diverse bevolkingsgroepen, inclusief mensen die als eerste binnen hun familie gaan studeren of met bijvoorbeeld een Islamitische en/of Marokkaans-Nederlandse achtergrond zich thuis voelen/ welkom voelen. Dat iedereen zich welkom voelt, dat is iets wat ik belangrijk vind, vandaar dat mijn vraag.
Misschien is het een idee om in elke werkgroep minstens 2 studenten van ongeveer dezelfde (diverse) bevolkingsgroep bij elkaar te zetten?? Niet voor de gezelligheid of zo maar dat maakt dat je dan net wat minder onzeker bent en zal zeker helpen bij het thuis voelen op de universiteit!!!

23-04-2012, 10:27

Citaat door .AH.:
Ik voel me helemaal thuis daar, komt wss doordat er heel veel allochtonen te vinden zijn daar. Had hiervoor een heel ander beeld over UU.
Bedankt voor je reactie. We nemen graag je mening mee in onze rapportage over de ervaringen van studenten aan de UU.


Citaat door -Butterflyyy_:
Misschien is het een idee om in elke werkgroep minstens 2 studenten van ongeveer dezelfde (diverse) bevolkingsgroep bij elkaar te zetten?? Niet voor de gezelligheid of zo maar dat maakt dat je dan net wat minder onzeker bent en zal zeker helpen bij het thuis voelen op de universiteit!!!


Bedankt Butterflyyy, prima suggestie. Die nemen we mee in onze rapportage, als je dat niet okee vind.

23-04-2012, 13:02
Vaag geregeld en op de laatste dag komt het altijd goed, enige minpunt is het schrappen van lopende minors ^^
Mensen doen 4 maanden iets voor niks