Bekijk volle/desktop versie : Angst..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

18-04-2012, 22:47
Dus was zojuist in een topic en diegene zei dat angst geen goede middel is en dingen alleen erger maakt..

Mijn mening is weer dat angst de grootste middel is tegen alles.. Tegen fouten etc.

Angst in een relatie.. Dat die jongen niet alleen op sex uit is, dat dat meisje niet alleen op je mooie auto uit is..


Angst houd je weg bij dingen die slecht voor je kunnen zijn.. Zo stap je bijv. niet zomaar een donkere grot in op een duistere plek waar veel verhalen over rond gaan.

Het houd je weg bij gevaarlijke situatie's.. Zo zal je wat sneller lopen als een groep jongens met capuchon gekleed in zwart achter je lopen..

Het laat je rustiger rijden als een agent naast je rijd.. Angst voor boete.

Nog meer dingen.. De grote en sterke onder ons zullen het wel herkennen.. Angst die andere krijgen door je postuur of wat dan ook. Dat je dan meer kan bereiken bij diegene. Meer respect afdwingt.

Of angst voor Allah soubhana watalla.. Dat je geen fouten gaan.. Angst om niet in de hel te komen.. Zodat je geen fouten maakt.

In mijn opinie is angst alleen goed.

Een slangen vanger die slangen vangt voor zijn beroep (no shit), vertelde me ooit: slangen vangen is net als motor rijden. Verlies je je angst omdat altijd alles goed gaat, dan ga je de mist in.

Laat dit het start zijn voor een goede discussie ipv al die onzin topics in MJLR.

18-04-2012, 22:51


De angst voor Allah soubhana wa ta'ala komt veel minder voor jammer genoeg.

18-04-2012, 22:53
''Gezonde'' angst is anders dan ''ongezonde'' angst.

Je moet voorzichtig zijn daar niet van, maar je kunt je moeilijk je hele leven verbergen voor de buitenwereld want dan zul je nergens komen. Het is niet logisch om bij iedere stap '' maar als maar als '' te gaan denken. Anders zul je niets doen, niet eens de trein pakken want die kan een gevaarlijke ongeluk maken.
Niet naïef zijn & dingen die je van te voren duidelijk maken verkeerd te zijn vermijden.

18-04-2012, 22:54
Hoewel het nog steeds groot is. Zelfs de zwaarste jongens eten geen varkensvlees. Ergens diep is er nog steeds die angst. Nog steeds die neiging naar cultuur en gewoontes.

Dus gewoontes zijn ook angsten?

18-04-2012, 22:55


angst voor bepaalde dingen zou je nooit kunnen krijgen zonder er een trauma aan over gehouden te hebben.

18-04-2012, 22:55
Ik ben het helemaal met je eens.

18-04-2012, 22:56

Citaat door -Frappuccino:
''Gezonde'' angst is anders dan ''ongezonde'' angst.

Je moet voorzichtig zijn daar niet van, maar je kunt je moeilijk je hele leven verbergen voor de buitenwereld want dan zul je nergens komen. Het is niet logisch om bij iedere stap '' maar als maar als '' te gaan denken. Anders zul je niets doen, niet eens de trein pakken want die kan een gevaarlijke ongeluk maken.
Niet naïef zijn & dingen die je van te voren duidelijk maken verkeerd te zijn vermijden.
Dus in welke mate zou je angst kunnen hebben?

Hoe kan je dat opmeten? Wat zou je wel en niet kunnen doen?

Ik doe zelf vechtsport. Mensen denken altijd dat je dan een ijskoude killer bent.

Maar als ik naar die ring toeloop zweet ik niet van het warm trainen alleen, maar ook van angst. Bang om te verliezen bang om ko te gaan bang om voor schut te staan. Hoe dichterbij hoe meer angst.

Maar zodra je in de ring staat is die angst weg.

Dit heb ik ook met meerdere dingen. Je start je auto je zegt bismi'Allah je bent bang.

Zodra je auto gestart is en je bent op de weg is je angst weg. Raar emotie dat angst geval

18-04-2012, 22:57

Citaat door Casa_Maghrabia:
angst voor bepaalde dingen zou je nooit kunnen krijgen zonder er een trauma aan over gehouden te hebben.
Hoe bedoel je dat?

18-04-2012, 23:01

Citaat door Mariachi2:
Hoe bedoel je dat?
najah de meeste mensen krijgen pas angst voor een bepaalde zaak wanneer ze er een trauma aan over gehouden hebben.

bijvoorbeeld je kind heeft een keer een aanrijding gehad onderweg naar de supermarkt om jij toevallig een kilo tomaten nodig had, hij heeft er overigens wel hele grote verwondingen aan overgehouden waardoor hij het net op het nippertje heeft gehaald.

zulke situaties blijven een persoon bij, de moeder zou het vertikken of althans hem niet meer durven te sturen naar de supermarkt.

er is nieuwe angst.

18-04-2012, 23:03

Citaat door Mariachi2:
Dus in welke mate zou je angst kunnen hebben?

Hoe kan je dat opmeten? Wat zou je wel en niet kunnen doen?

Ik doe zelf vechtsport. Mensen denken altijd dat je dan een ijskoude killer bent.

Maar als ik naar die ring toeloop zweet ik niet van het warm trainen alleen, maar ook van angst. Bang om te verliezen bang om ko te gaan bang om voor schut te staan. Hoe dichterbij hoe meer angst.

Maar zodra je in de ring staat is die angst weg.

Dit heb ik ook met meerdere dingen. Je start je auto je zegt bismi'Allah je bent bang.

Zodra je auto gestart is en je bent op de weg is je angst weg. Raar emotie dat angst geval
Ik denk niet dat je angst kunt opmeten. Maar de één durft mee dan de ander.

Ik denk dat je dan bang bent omdat je nog niet weet wat je kunt verwachten. Je moet nog beginnen om er even aan te wennen.
Wat jij beschrijft met wanneer je naar die ring loopt heb ik bijvoorbeeld met een dagje Walibi, wanneer ik de rij sta van Golliath doe ik het bijna in mijn broek, wanneer ik erin zit denk ik dat ik ga stikken van de angst, wanneer het eenmaal begint is het weg en kan ik er alleen maar van genieten. Je moet durven doen en daarna verdwijnt die angst.

Ik denk dat angst ontstaat doordat je dat je word teleurgesteld of misschien dat je geestelijk of lichamelijk geraakt word.
Maar het is zeker niet gezond om je handen over elkaar te doen en maar alles vermijden!

18-04-2012, 23:04

Citaat door Casa_Maghrabia:
angst voor bepaalde dingen zou je nooit kunnen krijgen zonder er een trauma aan over gehouden te hebben.


Sorry volledig niet mee eens. Ik ben bang voor bungeejumpen maar ik heb er nooit een trauma aan over gehouden.
Ik ben bang voor honden terwijl er nooit eentje mij wat heeft misdaan..

18-04-2012, 23:08
Ben het volkomen met je eens.

18-04-2012, 23:08



Citaat door -Frappuccino:


Sorry volledig niet mee eens. Ik ben bang voor bungeejumpen maar ik heb er nooit een trauma aan over gehouden.
Ik ben bang voor honden terwijl er nooit eentje mij wat heeft misdaan..
je begrijpt m'n reactie niet. lees mijn 3e reactie. daar heb je een voorbeeld.

18-04-2012, 23:09

Citaat door Casa_Maghrabia:
je begrijpt m'n reactie niet. lees mijn 3e reactie. daar heb je een voorbeeld.
Dan heb je het niet goed verwoord, want jij zegt NOOIT.

18-04-2012, 23:12
Zolang je niet neigt naar een angststoornis, hoeveel mensen daar niet aan lijden, te veel gewoon. Dat begrenst dan helaas een deel van je leven. Maar sluit me wel aan bij het feit dat angst een oerinstinct is dat erg kostbaar is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7