Bekijk volle/desktop versie : de islam topic



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7

18-04-2012, 12:04
een vraag waar vele mensen mee zitten denk ik


Vraag: Waarom de naam Selefie gebruiken? Is het een benaming van een partij of een groep of een madhab? Of is het een nieuwe sekte in de Islaam?

Antwoord: Voorzeker, het woord Salaf is welbekend in zowel de Arabische taal als in de religieuze terminologie. Maar waar het ons hier om gaat, is de discussie vanuit religieus oogpunt. Het is authentiek overgeleverd van de Profeet, sallAllaahu'aleyhi wa sallam, dat gedurende zijn ziekte waaraan hij is overleden, hij tegen Fatima, radyAllaah'anhaa zei:

'Dus vrees Allaah en heb geduld. En ik ben de beste Salaf (voorganger) voor jou.' (Sahieh Moslim: nr. 2450)

Verder hebben de geleerden dit woord 'Salaf' vele malen gebruikt, zo vaak dat het te overvloedig zou zijn om het op te noemen en op te sommen. Wat voldoende is voor ons, is een voorbeeld, en dat is datgeen wat zij gebruikten in hun strijd tegen innovaties:

'En al het goede ligt in het volgen van hem die is voorgegaan (mien salaf) terwijl al het kwade ligt in de innovatie van hem die erna kwam (mien khalaf).'

Er zijn er echter van hen die beweren kennis te hebben, die deze toeschrijving verwerpen en beweren dat er geen basis voor is! En zo zeggen zij: 'Het is niet toegestaan voor een Moslim om te zeggen: 'Ik ben een Selefie'. Dus is het net alsof zij zeggen dat het niet toegestaan is voor een Moslim om te zeggen: 'Ik volg de Salaf As-Saalih (de Vrome Voorgangers) in waar zij aan vasthielden op het gebied van geloof, aanbidding en methodologie! Er is geen twijfel dat zo'n verwerping - als dat is wat hij bedoelt - noodzaakt dat iemand zichzelf vrij maakt van de correcte Islam, waar de vrome voorgangers zich aan vasthielden en waar aan het hoofd de Profeet, sallAllaahu'aleyhi wa sallam, stond. Dit is zoals is aangegeven in de mutawaatir hadeeth uit de twee Sahiehs en anderen, dat hij sallAllaahu'aleyhi wa sallam zei:

'De beste van de mensheid is mijn generatie, dan degenen na hen, dan degenen na hen.'

18-04-2012, 12:49


Bismi Allahi alrrahmani alrraheemi

Qul huwa Allahu ahad

Allahu assamad

Lam yalid walam yoolad

Walam yakun lahu kufuwan ahad

18-04-2012, 13:44

Citaat door Nojws:
Bismi Allahi alrrahmani alrraheemi

Qul huwa Allahu ahad

Allahu assamad

Lam yalid walam yoolad

Walam yakun lahu kufuwan ahad
vertaling:

"In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle."
"Zeg: Ik zoek mijn toevlucht tot de Heer der mensen. De Koning der mensen, de God der mensen. Tegen het kwaad der influisteringen van de sluipende duivel. Die in de harten der mensen fluistert; uit het midden der djin (geesten) en der mensen." (Qur`aan 114 Surah an-Naas)


18-04-2012, 14:15
[video=youtube;nqdfrbkuR-Q]http://www.youtube.com/watch?v=nqdfrbkuR-Q[/video]

18-04-2012, 14:21


djazak Allah

18-04-2012, 14:35
De Hadith is van de Profeet overgeleverd door abu Hurairah radiAllaahu anhu en is authentiek vermeld in onder andere Muslim:

"Het laatste uur zal niet komen tot de Moslims vechten tegen de Joden. En de Moslims zullen de Joden doden tot de Joden zich zullen verstoppen achter een steen of een boom. En de steen of de boom zal spreken: "ow Moslim, aanbidder van Allah, er schuilt een Jood achter mij, kom en dood hem! Maar de Gharqad boom zal niets zeggen, omdat het een boom van de Joden is.


Dat is dus de Gharqad boom die niet zal spreken op die dag aangezien het de boom van de joden is.
Nu is het grappig, dat als je 10 gemiddelde Marokkanen, of gewoon algemeen moslims gaat vragen om deze Hadith, dat 9 het niet bekend zal voorkomen. Maar vraag de Joden,, die kennen deze Hadith heel goed..
En de Joden trillen ook voor deze Hadith. Deze Hadith doet hun beven.. zie hier de Israelische 'helden' en hun acties 'voor het milieu':








En om het helemaal duidelijk te maken:


[/QUOTE]

18-04-2012, 14:56
planten ze al die bomen om ze te beschermen

maar de hadieth kwam van de profeet vrede zij met hem. Maar ze erkennen hem niet als profeet en zijn toch bang???
don't get it

19-04-2012, 09:37
vervolg verhaal Adam en Hawa:

De dood van Adam

Mohammed bin Ishaq zei: "Toen Adam stervende was, riep hij zijn zoon Sheath en leerde hem de uren van de dag en de nacht en de aanbidding die in acht genomen moet worden op die uren. Hij vertelxde hem ook over de Zondvloed die later zou plaatsvinden.

Er wordt beweerd, dat al de lijnen van afkomst van de kinderen van Adam eindigen bij Sheath. Al de andere zonen van Adam behalxve Sheath verdwenen. Allah weet het beter. Het woord sheath betexkent Allahs genade. Sheath werd zo genoemd omdat hij geboren werd als kind van Adam en Eva nadat Abel Kain vermoord had."

Ibn Kathir zei: "Toen Adam stierf op vrijdag, brachten de engelen balsem en een doodskleed uit het paradijs."

'Abdoellah, zoon van Imam Ahmad vertelde op gezag van Yahia bin Doemrah Al-Sa'di: 'Tk zag een oude man in de stad terwijl hij les gaf. Toen ik over hem informatie inwon, zeiden de mensen, dat hij Oebai bin Ka'b was. Hij (Oebai) zei: "Toen Adam de dood nabij was, zei hij tegen zijn zonen: "Mijn zonen! De wens te eten van de vruchten van het paradijs." Zij gingen halen wat hij wilde. Op hun weg ontmoetten zij de engelen die hen vroegen: 'Zonen van Adam! Wat zoeken jullie en waar gaan jullie heen?" Zij antwoordden: "Onxze vader is ziek en hij wenst te eten van de vruchten uit het paradijs." Zij (de engelen) zeiden: "Ga maar terug, want jullie vader is reeds gestorven." Zij (de engelen ) gingen naar Adam. Toen Eva hen zag, stootte ze Adam aan. Hij zei tegen haar: "Ga weg. Ik werd door jou verleid (door Iblis). Dus blokkeer de weg niet tussen de engelen van Allah en mij." Zij (de engelen) wasten hem, wikkelden hem in het doodskleed en balsemden hem. Vervolgens groeven ze een gleuf in de grond en legden zijn lichaam erin, waarna ze voor hem baden. Daarna legden ze hem in zijn graf, gooiden aarde over hem heen en zeiden: "O kinderen van Adam! Dit is de begrafenisceremonie die jullie moeten volgen."

Ibn Kathir zei: "De exacte leeftijd van Adam is een onderwerp geweest waar vele geleerden over van mening verschilden. In een hadith die door Ibn 'Abbas en Aboe Hoerairah overgeleverd wordt, werd gezegd, dat de leeftijd van Adam opgeschreven staat op het Beschermde Bord als duizend jaar. Er wordt verteld, dat Eva een jaar na zijn dood stierf.

Ook de locatie waar hij begraven ligt, is een onderwerp van mexningsverschil tussen de Oelama. Vele geleerden geloven, dat hij in India begraven is naast de berg waar hij afdaalde uit het paradijs. Er wordt ook verteld dat deze berg de berg Aboe Qoebais in Mekka is. Verder wordt verteld, dat toen de Zondvloed plaatsvond, Noah (Nuh) de overblijfselen van Adam en Eva in een doos droeg en ze in Jeruxzalem begroef. Maar Allah weet het beter.

Toen Adam stierf, werd zijn zoon Sheath belast met de missie van zijn vader. Volgens een hadith die door Ibn Hibban overgeleverd werd in zijn Sahili op gezag van Aboe Dharr, was Sheath een Profeetet vijftig boeken.

Toen de dood Sheath naderde, riep hij zijn zoon Anush die hem op moest volgen. Vervolgens volgde de zoon van Anush, Qainin hem op, daarna berustte de autoriteit bij Mihlayil bin Qainin. De niet-Arabische overleveraars beweerden, dat Mihlayil de koning van de zeven rijken was en de eerste die bomen liet kappen en steden en versterkingen oprichtte. Zij beweerden ook, dat hij de stichter van Babyion en de Far Sausse was. Toen Mihlayil stierf, volgde zijn zoon Yard hem op. Toen Yard stervende was, adviseerde hij, dat zijn zoon Khanoehk hem zou opvolgen. Volgens vele geleerden was Khanoehk de profeet Idris.

19-04-2012, 11:54







Mijn moeder had maar één oog. Ik had echt een hekel aan haar, omdat
ik altijd verschut stond door haar uiterlijk. Ze werkte als
schoonmaakster op de school waar ik op zat. Op een dag kwam ze mijn
les binnen en vroeg mijn leraar of ik wel mijn best doe in de les.
Ik schaamde me dood. Hoe durfde ze mijn klas binnen te komen??? Ik
deed alsof ik haar niet ken en keek haar aan met haat in mijn ogen.
Een dag later begon een klasgenoot mij te pesten. HAHAHA jouw moeder
heeft maar één oog. Op dat moment voelde ik me gepest en had ik
graag levend begraven willen worden. Ik wou mijn moeder graag dood
hebben.

Toen ik thuis kwam begon ik boos te schreeuwen,,, Val dood, door jou
word ik op school gepest met je lelijke gezicht. Ze zei helemaal
niks terug en ik twijfelde niet met mijn woorden, omdat ik heel erg
boos was.

Geen één seconde had ik na gedacht hoe ze zicht voelde door mijn
harde praatjes. Op school deed ik mijn best en ik had mijn besluit
genomen om in
Amsterdam te gaan studeren. Na dat ik mijn diploma had behaald ben
ik gaan trouwen en kreeg ik kinderen. Ik leefde heel erg gelukkig
met mijn vrouw en mijn kinderen. Op een dag belde mijn moeder aan
mijn deur. Mijn kind deed de deur open en was geschrokken van mijn
moeders de uiterlijk. Het was ongeveer 10 jaar dat ik haar niet had
gezien en gesproken. Ik was boos geworden en stuurde haar weg. Wat
kom je nou hier doen? Mijn kinderen worden bang van je ga weg van
hier. Heel zachtjes zei ze toen,,, Oh sorry ik ben naar het
verkeerde adres gekomen en ze liep weg. Maanden later werd ik op een
dag wakker van mijn slaap midden in de nacht.

Ik droomde over mijn moeder.

Ik had besloten om weer naar mijn oude dorp te gaan om te kijken hoe
het met mijn moeder gaat. Ik kwam aan ik belde maar niemand deed de
deur open. De buurvrouw hoorde dat en kwam naar buiten. Ze vroeg aan
mij wie ik was, want ze had me niet herkend na al die jaren. Zij
vertelde mij dat mijn moeder overleden was en dat ze een brief had
achter gelaten.

Er stond het volgende:

Mijn lieve zoon.


Zolang heb ik aan jou moeten denken. Zolang heb ik jou moeten missen. Zolang heb ik zitten huilen, omdat jij niet bij me was en
omdat ik je nodig had. Ik was al die tijd eenzaam en werd maar
zieker en zieker. Het spijt me dat jij door mij werd gepest toen je
nog op school zat. Het spijt me dat je door mij elke keer verschut
stond als jouw vrienden wisten dat ik jouw moeder was. Het spijt me
dat ik naar je huis ben gekomen en dat jouw kinderen bang werden
door mijn uiterlijk. Één ding moet je nog weten, wat jij nog niet
weet. Toen jij nog twee jaar oud was heb jij en je vader een
auto-ongeluk gehad. Je vader was toen dood gegaan en jij had je
rechter oog verloren. En ik als moeder kon het niet hebben
dat jij met één oog zou opgroeien. Daarom heb ik jou mijn oog
gegeven. Ik was zo blij dat de operatie gelukt was. Ik was zo blij
en trots dat jij met mijn oog de wereld kon zien.

Met veel liefde voor jou mijn zoon.
Jouw moeder die altijd van je heeft gehouden.
Veel succes in je leven.

ken de waarde van je moeder.......

19-04-2012, 14:49
[video=youtube;0MblUn66t1I]http://www.youtube.com/watch?v=0MblUn66t1I[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=0MblUn66t1I

:masha Allah

19-04-2012, 17:38

Citaat door moslima1985_:
[video=youtube;0MblUn66t1I]http://www.youtube.com/watch?v=0MblUn66t1I[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=0MblUn66t1I

:masha Allah
Die is mooi

20-04-2012, 11:17
Wat is Islam?
God heeft de mensen, boeken en profeten gezonden en hen over het goede en het kwade en het juiste en het foute onderricht. Dit goddelijke onderwijssysteem noemen wij godsdienst.
God heeft deze leer gezonden aan de mensen, die door hun verstand en wil van de andere schepselen verschillen. De islam is één van de godsdiensten die uit deze goddelijke leer is voortgekomen en tevens de laatste.
Volgens de Islamitische Geloofsleer had God eerder al Abraham, Mozes en Jezus naar de mensen gezonden en de Thora en de Bijbel geopenbaard. De God, die de Thora en de Bijbel openbaarde, heeft echter ook de Koran geopenbaard en de God, die de heilige Mozes en de heilige Jezus als profeten koos, heeft ook de heilige Mohammed uitgekozen (vrede zij met hen).

Dit alles wordt in de genadige Koran in soera (hoofdstuk) 2:136 als volgt uitgelegd:

O moslims, zeg : Wij geloven in God en wat naar ons is neergezonden en wat naar Abraham, Ismael, Izak, Jakob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven.

Het woord Islam betekent: zich onderwerpen aan de wil van God, zich overgeven aan God, zich buigen voor de wil van God, vrede en welzijn. Alle, vanaf de heilige Adam door alle profeten onderwezen godsdiensten horen in deze betekenis volgens de Koran tot de Islam.

Algemene kennis over de Islam - Het Islamitisch geloof

De Koran nodigt alle mensen uit te geloven in en te bidden tot de god die alles heeft geschapen (Koran 2:21):
O mensen, dient uw Heer die u en hen die er voor u waren geschapen heeft -misschien zult u godvrezend worden.

In de taal van de Koran heet de schepper Allah. Allah wordt in de 112
de soera, soera al-Ichlaas als volgt voorgesteld:
Zeg: Hij is God als enige, God de bestendige. (Hij heeft dus niemand nodig, alles en iedereen heeft Hem nodig). Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is er aan Hem gelijkwaardig.

Volgens de Koran is geloven in zo´n schepper redelijk en logisch, want wij weten dat niets vanzelf ontstaat. Als ergens een kunstwerk is, is er met zekerheid ook een kunstenaar die het gemaakt heeft. Dit is alleen maar logisch. Er zijn mensen, er is een wereld en het heelal is er…dus moet er ook een Schepper zijn. Deze schepper is Allah, de Enige God:

In de schepping van de hemelen en de aarde, in het verschil van dag en nacht, in de schepen die op zee varen met wat nuttig is voor de mensen, in het water dat God uit de hemel laat neerdalen om daarmee de aarde te doen herleven nadat zij dood was, in het feit dat Hij allerlei dieren erop heeft verspreid, in het besturen van de winden en in de wolken die voortgedreven worden tussen hemel en aarde zijn tekenen (die op de grootste kracht van God duiden) voor mensen die verstandig zijn. (Koran, 2:164)

De Koran roept de mensen op te geloven in God, in Zijn engelen, in Zijn boeken, in Zijn profeten, in de dag des Oordeels en in de voorbeschikking:

De gezant gelooft in wat van zijn Heer vandaan naar hem is neergezonden en de gelovigen ook, alleen geloven in God, in Zijn engelen, in Zijn boeken en Zijn gezanten. Wij maken geen enkel onderscheid tussen Zijn gezanten. Zij zeggen: Wij horen en gehoorzamen. Schenk ons uw vergeving, onze Heer. Bij u is de bestemming. (Koran, 2:285)

Vroomheid is niet dat u uw gezicht naar het oosten en het westen wendt, maar vroom is wie gelooft in God, in de laatste dag, in de engelen, in het boek en in de profeten en wie zijn bezit, hoe lief hij dat ook heeft, geeft aan de verwanten, het wezen, de behoeftige, aan hem die onderweg is, aan de bedelaars en voor (de vrijkoop van) de slaven, en wie de salaat verricht en de zakat geeft en wie hun verbintenis nakomen, als zij een verbintenis zijn aangegaan en wie volhardend zijn in tegenspoed en rampspoed en ten tijde van strijd. Zij zijn het die oprecht zijn en dat zijn de godvrezenden. (Koran, 2:177)

Volgens de leer van de Koran gelooft de moslim niet alleen in de Koran, maar ook in alle eerder geopenbaarde heilige boeken. Hij gelooft niet alleen in de heilige Mohammed, maar in alle profeten, omdat zij alleen door God gezonden zijn en Zijn boodschap verkondigden:
Hij heeft het boek met de waarheid tot u gezonden ter bevestiging van wat er voordien al was en Hij heeft ook de Thora en de Bijbel neergezonden, vroeger al, als leidraad voor de mensen en Hij heeft het reddende onderscheidingsmiddel (om geloof van bijgeloof te onderscheiden) neergezonden. Zij die ongelovig zijn aan God´s tekenen, voor hen is er een zware bestraffing. (Koran, 3:3)

20-04-2012, 13:58


De grondslagen van het geloof - De islam wordt in principe in de volgende twee zinnen samengevat:

La ilahe illallah Muhammedun Rasulullah.

Er is geen god dan God. Mohammed is Zijn profeet.
Met de eerste van deze twee zinnen stemmen talrijke volgelingen van andere godsdiensten in met de moslims: de tweede zin echter onderscheidt de Islam van andere. Om moslims te zijn is het voldoende als iemand zich deze basisleer heeft eigengemaakt. Men hoeft met andere woorden niet aan andere voorwaarden te voldoen. Kortom als iemand: Er is maar één God en Mohammed is Zijn profeet zegt, is hij moslim, want hij zegt impliciet: Ik geloof in God, in Zijn bestaan, in Zijn eenheid. Ik geloof in de profeten die Hij de mensen heeft gezonden, vanaf de eerste profeet, de heilige Adam tot aan de laatste profeet, de heilige Mohammed toe en ik geloof in de boodschap die zij van God hebben gekregen. Alle door God gezonden profeten en boeken zijn juist en waar.

Het geloof kan dan worden samengevat als: Ik geloof in God en in alles wat van Hem komt, wordt idjmali (beknopt), oftewel het totale geloof genoemd. Het geloof waarbij men de boeken en de profeten, die van God afkomstig zijn en wat zij ons ieder vertellen, elk afzonderlijk opnoemt, wordt tafsili (gedetailleerd) genoemd.

23-04-2012, 07:58
djazak Allah

23-04-2012, 08:09
Dus, de éne gelovige bekritiseert de andere gelovige en zal eens laten zien hoe het nu eigenlijk allemaal moet. Zijn daar dan geen imams voor?

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7