Redactie
16-04-2012, 17:42
Royal Air Maroc gaat haar imago helemaal veranderen en roept daarvoor de hulp van Amerikanen in.
Met de steun van de Marokkaanse regering gaat RAM hevig herstructureren. Daarbij hoort volgens het bestuur een nieuwe imago bij. Het Amerikaanse consultancy bedrijf Landor Associates moet RAM aan een nieuwe identiteit helpen. Het bedrijf uit San Francisco gaat zich mede richten op de communicatie met reizigers. RAM en Landor gaan vooral de 'rijke geschiedenis van Marokko' benadrukken.
De marketeer gaat zich verder bezig houden met de ticketing, check-in, de vliegtuigen en het voedsel in de toestellen. Volgens Achnoo is de belangrijkste maatregel de 'rebranding' van de Terminal 1 in luchthaven Casablanca. Op deze manier moet RAM weer hoge ogen gooien.
Of de Marokkaan de herstructurering van RAM in de portemonnee gaat voelen lijkt onwaarschijnlijk. Marokkanen over de hele wereld klagen al jaren over de hoge prijzen van RAM en stappen steeds vaker in toestellen van goedkopere luchtmaatschappijen zoals Ryan Air of Air Arabia.
(Redactie Marokko.nl)
Met de steun van de Marokkaanse regering gaat RAM hevig herstructureren. Daarbij hoort volgens het bestuur een nieuwe imago bij. Het Amerikaanse consultancy bedrijf Landor Associates moet RAM aan een nieuwe identiteit helpen. Het bedrijf uit San Francisco gaat zich mede richten op de communicatie met reizigers. RAM en Landor gaan vooral de 'rijke geschiedenis van Marokko' benadrukken.
De marketeer gaat zich verder bezig houden met de ticketing, check-in, de vliegtuigen en het voedsel in de toestellen. Volgens Achnoo is de belangrijkste maatregel de 'rebranding' van de Terminal 1 in luchthaven Casablanca. Op deze manier moet RAM weer hoge ogen gooien.
Of de Marokkaan de herstructurering van RAM in de portemonnee gaat voelen lijkt onwaarschijnlijk. Marokkanen over de hele wereld klagen al jaren over de hoge prijzen van RAM en stappen steeds vaker in toestellen van goedkopere luchtmaatschappijen zoals Ryan Air of Air Arabia.
(Redactie Marokko.nl)