Bekijk volle/desktop versie : leven met een beperking



Pagina's : [1] 2

15-04-2012, 20:16
Salam oehalikoem,

Zijn hier dames met een beperking of terwijl een handicap?
hoe ga jij hier mee om, en zijn er obstakels in het leven die je tegenkomt door de beperking die je hebt.
Ik zelf heb hemiparese dat houdt een lichte verlamming aan mijn linker kant ik loop dus licht mank.
Voor de rest komt er niet echt veel klachten bij kijken maar was het emotioneel gezien best moeilijk om hier mee om te gaan vooral in de pubertijd uit eindelijk ben je toch anders dan andere..
Elhamdoelilah ben ik nu wat ouder en dus ook wat wijzer en ga ik er beter mee om.
Voorwaar hij beproeft van wie hij het meest houdt.
Uit eindelijk word iedereen op zijn eigen manier getest door allah subhana wa ta'ala.
Het valt niet altijd mee soms heb ik wel van die dagen dat ik een dipje zit gelukkig komt dat niet meer vaak voor elhamdoelilah.
Zijn er hier dames die dit betekent voorkomt?
je mag natuurlijk ook pmen.

15-04-2012, 20:18


Allahie shafiek..sterkte..x

15-04-2012, 20:35
Ameen, bedankt voor je reactie Xx

15-04-2012, 21:23
Allah ye sefihk

15-04-2012, 21:32



Citaat door Puur_Natuur:
Allah ye sefihk
ameen bedankt meid X

15-04-2012, 21:37
Ik heb het niet el hamdulilah maar geloof me zuster, jij hebt een lichamelijke beperking, er zijn mensen met psychische beperkingen die het van zichzelf niet eens door hebben en dat vind ik nog erger. El hamdulilah voor alles. Hoop wel dat je niet benadeeld wordt door je handicap, want dat is nergens voor nodig. Blijf sterk in je schoenen staan. Zolang je Allah swt dankbaar blijft voor deze schepping ga je gelukkig leven.

15-04-2012, 21:38
Moge Allah s.w.t. je genezen

15-04-2012, 21:51
Weet je meid: wees blij met wat Allah swt je gegeven heeft. En inderdaad, alles is een beproeving.

Mijn lieve tante is verlamd,haar benen, ze kan niet lopen en zit bijna haar hele leven in een rolstoel.
Maar mijn Allah, wat een vrouw.
Alles wat zij wilde, haar doelen, heeft ze bereikt in haar leven alhmdl.
Leren auto rijden, heeft een mooie eigen auto, goede baan, mooi huisje en ze was top sporter, ze is letterlijk bijna hele wereld over geweest ( privé redenen zeg ik liever niet welke sport) inmiddels is ze daarmee gestopt ( pensioen voor top sporters).
En zo kan ik wel even doorgaan.

Het feit dat ze niet kan lopen, heeft haar niet weerhouden om te leven.

Alles gebeurt met de wil van Allah swt.

15-04-2012, 21:55

Citaat door BruidjeToBe:
Ik heb het niet el hamdulilah maar geloof me zuster, jij hebt een lichamelijke beperking, er zijn mensen met psychische beperkingen die het van zichzelf niet eens door hebben en dat vind ik nog erger. El hamdulilah voor alles. Hoop wel dat je niet benadeeld wordt door je handicap, want dat is nergens voor nodig. Blijf sterk in je schoenen staan. Zolang je Allah swt dankbaar blijft voor deze schepping ga je gelukkig leven.

Dat klopt inderdaad en elhamdoelilah zeg ik zeker, absoluut maar als mensen je na kijken voelt het raar aan.
maar gair inshallah ik ben blij dat er mentaal niets aan de hand is.
Bedankt voor je reactie zuster X

15-04-2012, 21:56
Ameen shokran zuster,

15-04-2012, 22:02

Citaat door miss_recht:
Weet je meid: wees blij met wat Allah swt je gegeven heeft. En inderdaad, alles is een beproeving.

Mijn lieve tante is verlamd,haar benen, ze kan niet lopen en zit bijna haar hele leven in een rolstoel.
Maar mijn Allah, wat een vrouw.
Alles wat zij wilde, haar doelen, heeft ze bereikt in haar leven alhmdl.
Leren auto rijden, heeft een mooie eigen auto, goede baan, mooi huisje en ze was top sporter, ze is letterlijk bijna hele wereld over geweest ( privé redenen zeg ik liever niet welke sport) inmiddels is ze daarmee gestopt ( pensioen voor top sporters).
En zo kan ik wel even doorgaan.

Het feit dat ze niet kan lopen, heeft haar niet weerhouden om te leven.

Alles gebeurt met de wil van Allah swt.
Wauw machallah ik vind het werkelijk prachtig om dit lezen dit doet me echt goed.
moge allah swt je tante verder helpen inshallah.
barakallahoe fiek zuster X

15-04-2012, 22:07

Citaat door moorkopje_:
Wauw machallah ik vind het werkelijk prachtig om dit lezen dit doet me echt goed.
moge allah swt je tante verder helpen inshallah.
barakallahoe fiek zuster X
Amien!

Ik zeg nu niet dat zij nooit dipjes heeft, maar leven met haar beperking daar heeft ze inmiddels mee leren leven. Ze is nu ook een stuk ouder. En dat nakijken? Dat blijf je houden, soms vindt zij dat ook zo irritant, en ik zeg dan tegen haar laat het gaan. Dat zegt meer over hen dan over haar. Zulke mensen blijf je houden helaas.

Moge Allah swt je bijstaan meid, en laat je door niemand tegen houden.
Allah swt geeft ieder waar hij/zij recht op heeft.

Succes met alles!

15-04-2012, 22:14



Citaat door miss_recht:
Amien!

Ik zeg nu niet dat zij nooit dipjes heeft, maar leven met haar beperking daar heeft ze inmiddels mee leren leven. Ze is nu ook een stuk ouder. En dat nakijken? Dat blijf je houden, soms vindt zij dat ook zo irritant, en ik zeg dan tegen haar laat het gaan. Dat zegt meer over hen dan over haar. Zulke mensen blijf je houden helaas.

Moge Allah swt je bijstaan meid, en laat je door niemand tegen houden.
Allah swt geeft ieder waar hij/zij recht op heeft.

Succes met alles!
Zulke mensen zal je altijd hebben indd, hun zelf weten niet wat het doet met de persoon die aangestaard word maar gair inshallah,
Ik zelf heb ook opgemerkt dat hoe ouder ik word hoe beter ik er mee kan leven
Ameen op je dua moge allah swt het voor ons alle vermakkelijken.

15-04-2012, 22:23
Allahi shafi lieve zuster, moge Allah je belonen.. .

15-04-2012, 22:23
MashaAllaah wat een reacties.
Inderdaad, laat je niets weerhouden als je een beperking hebt, maar laat juist zien dat jij het ook kan!
En juist, laat ze lekker kijken joh. Zegt meer iets over hen, dan over jou.
Voel je je speciaal, omdat Allaah jou extra beproeft!
En jij bent one of a kind seynoet, jij maakt jou, jij. Jij bent uniek.
Ghair inshaAllah, be gratefull for what you have and your lovable precious people surround you.
Dank Allaah elke dag for having them! ^_^

Pagina's : [1] 2