Bekijk volle/desktop versie : Wat koken jullie vandaag?



Pagina's : [1] 2

15-04-2012, 11:11
Ik heb gehakt uit de vriezer gehaald maar weet dus niet wat ik er mee moet maken

15-04-2012, 11:25


ovenschotel is heerlijk met gehakt,,,,of spinazie gekookte aardappelen met gebakken gehakt ook lekker
ik weet ook niet wat te maken meschien iets met kip

15-04-2012, 11:26
Dat weet ik nog niet precies, heb nog wel pompoensoep van gister over.. maar ga sowieso een frambozencheesecake maken..

15-04-2012, 11:27
dames ik wil vandaag tiramisu maken, maar zoveel filmpjes op internet en recepten, de een gebruikt dit en de ander weer niet,
misschien dat een van jullie weet hoe ik een goede en smaakvolle tiramisu kan maken?

hartelijk dank.

15-04-2012, 11:27


heb totaal geen zin om te koken vandaag ik denk dat het bestellen word hier bij ons
maar ja ik kan heel snel veranderen van gedachten dus ik kijk wel

15-04-2012, 11:29
Je kan lasagna maken, ofwel spaghetti ofwel een ovenschotel met een laag groente, een laag aardappelpuree en een laag gehakt dat je op voorhand al wat gebakken hebt met uitjes.
Ofwel maak je gewoon een lekkere oeroude tajine met gehaktballetjes, eieren, tomaten en uien.

Succes

15-04-2012, 11:31
vandaag maak ik een tortilla van gebakken aardappeltjes, spinazie, worteltjes en gegrilde gehaktspiesjes.....en frisse romeine sla met mais, tomaat, komkommer.
Gister bij me lieve schoonma gegeten, die had heerlijke vegetarische tajin gemaakt met veel groente. misschien ook wel een idee voor de inspiratieloze vandaag?

15-04-2012, 11:32

Citaat door meertjuh:
dames ik wil vandaag tiramisu maken, maar zoveel filmpjes op internet en recepten, de een gebruikt dit en de ander weer niet,
misschien dat een van jullie weet hoe ik een goede en smaakvolle tiramisu kan maken?

hartelijk dank.
de lekkerste vind ik is gewoon zonder eieren en koffie smaak

ik maak hem zo

pak langevingers
mascarpone
2 blikjes slagroom
vanilie suiker
suiker ik doe altijd gewoon naar mij idee heb dus geen hoeveel heid ervan
chocolademelk om de langevingers in de dopen
en cacao voor er boven op te strooien
en amandelschaafjes als je dat lekker vind ik wel dus ik doe dat meestal erboven op strooien

nou dan ga je dus je slagroom met de mascarpone de suiker enz stijf kloppen
dan doop je de langevingers in de chocomelk en doe je ze in een schaal of waar jij in wilt
dan de slagroom mengsel erop een beetje cacaopoeder strooien dan weer de langevingers erop en zo bouw je het op
hoop dat je er wat aan hebt ik heb het denk warrig uitgelegd
als je vragen hebt hoor ik het wel
je kan het trouwens ook met bastogne koekjes maken maar die hoef je niet de dopen in iets is ook lekker maar machtiger

15-04-2012, 11:34
Ik maak mijn tiramisu zo:
4 eieren, 250 mascarpone, 100 gr suiker, zakje vanillesuiker, een tas koffie en speculaaskoekjes.
Bereiding:
scheid de eieren, klop de eigelen samen met de suiker en vanillesuiker tot een lichte massa. Voeg er de mascarpone bij en meng alles goed. De eiwitten klop je tot een vaste schuim op en voeg je bij het mengsel van eigeel en suiker. Roer om maar niet meer kloppen.
Neem een schaal en leg een rij van speculaas gedrenkt in koffie. Doe hier een laag mascarponemengsel en doe weer een laag speculaas en een laag mascarponemengsel. Laat een tijdje koelen in de koelkast en voordat je opdient strooi je hier een laag cacaopoeder over.
Als je geen speculaaskoekjes hebt kan je ook lange vingers of zandkoekjes gebruiken...'t is maar wat je lekker vindt.

Smakelijk.

15-04-2012, 11:37
Vandaag wordt het droge brood, snufje zout erop en een heerlijke koud glas water uit de kraan...

15-04-2012, 11:38

Citaat door souraya22:
de lekkerste vind ik is gewoon zonder eieren en koffie smaak

ik maak hem zo

pak langevingers
mascarpone
2 blikjes slagroom
vanilie suiker
suiker ik doe altijd gewoon naar mij idee heb dus geen hoeveel heid ervan
chocolademelk om de langevingers in de dopen
en cacao voor er boven op te strooien
en amandelschaafjes als je dat lekker vind ik wel dus ik doe dat meestal erboven op strooien

nou dan ga je dus je slagroom met de mascarpone de suiker enz stijf kloppen
dan doop je de langevingers in de chocomelk en doe je ze in een schaal of waar jij in wilt
dan de slagroom mengsel erop een beetje cacaopoeder strooien dan weer de langevingers erop en zo bouw je het op
hoop dat je er wat aan hebt ik heb het denk warrig uitgelegd
als je vragen hebt hoor ik het wel
je kan het trouwens ook met bastogne koekjes maken maar die hoef je niet de dopen in iets is ook lekker maar machtiger
Ah dankjewel, eindelijk waar ik iets aan heb.
Maar de slagroom en marcarpone klop ik die samen stijf of is het eerst de slagroom apart kloppen en daarna samenvoegen met de mascarpone?

15-04-2012, 11:44

Citaat door meertjuh:
Ah dankjewel, eindelijk waar ik iets aan heb.
Maar de slagroom en marcarpone klop ik die samen stijf of is het eerst de slagroom apart kloppen en daarna samenvoegen met de mascarpone?
ik doe eerst altijd even de slagroom kloppen wanneer ik voel dat ie bijna aan dik aan het worden is dan doe ik mascarpone er beetje voor beetje bij en klop ik het verder stijf maar volgens mij kan je het ook gewoon alles in een keer doen en dan kloppen

alstu sgat hoop dat je het lekker gaat vinden ik vind het eerlijk lekkerder dan die met eieren en koffie smaak

15-04-2012, 11:46


Ik heb nog over van vistagine,en maak straks nog samen met de kids Turkse pizzas.

15-04-2012, 11:48

Citaat door souraya22:
ik doe eerst altijd even de slagroom kloppen wanneer ik voel dat ie bijna aan dik aan het worden is dan doe ik mascarpone er beetje voor beetje bij en klop ik het verder stijf maar volgens mij kan je het ook gewoon alles in een keer doen en dan kloppen

alstu sgat hoop dat je het lekker gaat vinden ik vind het eerlijk lekkerder dan die met eieren en koffie smaak
Dankjewel meid, ik ga zo aan de slag
haha!

15-04-2012, 11:48

Citaat door Nefertari:
Ik maak mijn tiramisu zo:
4 eieren, 250 mascarpone, 100 gr suiker, zakje vanillesuiker, een tas koffie en speculaaskoekjes.
Bereiding:
scheid de eieren, klop de eigelen samen met de suiker en vanillesuiker tot een lichte massa. Voeg er de mascarpone bij en meng alles goed. De eiwitten klop je tot een vaste schuim op en voeg je bij het mengsel van eigeel en suiker. Roer om maar niet meer kloppen.
Neem een schaal en leg een rij van speculaas gedrenkt in koffie. Doe hier een laag mascarponemengsel en doe weer een laag speculaas en een laag mascarponemengsel. Laat een tijdje koelen in de koelkast en voordat je opdient strooi je hier een laag cacaopoeder over.
Als je geen speculaaskoekjes hebt kan je ook lange vingers of zandkoekjes gebruiken...'t is maar wat je lekker vindt.

Smakelijk.
Das ook een goeie!
Zandkoekjes....

Danke!

Pagina's : [1] 2