Bekijk volle/desktop versie : Een meisje naar mijn hart!!!!



15-01-2003, 09:46
Leerlinge mag weer in klas met hoofddoekje

Uitgegeven: 14 januari 2003 17:32

AMSTERDAM - De 12-jarige Jasmin Bensid mag vanaf woensdag weer lessen volgen in haar eigen klas van basisschool Timotheus in Amsterdam met haar hoofddoekje om. Dat heeft het bestuur van de school dinsdag bepaald.

Volgens een verklaring van het bestuur strookt het niet toestaan van de hoofddoek niet met de wettelijke voorschriften. Het meisje moest sinds vorige week apart haar lessen volgen in de directiekamer van de school nadat zij had geweigerd, zoals de school wilde, haar hoofddoek af te doen.

Hierop ontstond een brede discussie en de vader van het meisje diende een klacht in bij het Meldpunt Discriminatie Amsterdam. Het meldpunt en de vader van Jasmin toonden zich dinsdag tevreden over de uitkomst van de vergadering van het bestuur. "We hebben de maximale score bereikt. Alle kinderen die dat willen mogen nu weer hoofddoekjes dragen op school. Het is alleen jammer dat er zolang beraadslaagd moest worden", aldus een woordvoerster van het meldpunt.

Minister Van der Hoeven (Onderwijs) heeft de Onderwijsinspectie eind vorige week gevraagd te kijken naar de hoofddoekjeskwestie op de Amsterdamse basisschool

15-01-2003, 10:28


Zo je bent echt trots op haar he????????

15-01-2003, 10:28
Me 2....echte voorbeeld

15-01-2003, 10:43
ja inderdaad

15-01-2003, 10:48



Citaat:
Origineel gepost door lellaDina
Zo je bent echt trots op haar he????????
Ben zeker trots op haar…en vooral omdat ze 12 jaar is….zo jong!!!!!, en nog houdt ze zich vast aan haar besluit..

15-01-2003, 10:57

Citaat:
Origineel gepost door Busje_207
Ben zeker trots op haar…en vooral omdat ze 12 jaar is….zo jong!!!!!, en nog houdt ze zich vast aan haar besluit..
Vind ik ook be ook heel trpts op haar en ik waardeer ook wat ze heeft gedaan.
respect

15-01-2003, 10:59
ik vind het ook heel goed van haar. ik zou zelf ook het zelfde gedaan hebben als ze me de hoofdoek wilden verbieden. ik ben echt trots op haar.:hoedaf:

15-01-2003, 11:07
en zo hoort het ook,, doen wat je zelf wil en niet wat hun volgen.. zehma immigreren en aanpassen!!!

ik vind het echt TOP van haar en inderdaad Busje 207 vooral omdat ze 12 jaar is,,

Groetjes San

15-01-2003, 11:07
ja eGt goed van haar