Bekijk volle/desktop versie : Beetje gekwetst....



Pagina's : [1] 2 3 4

14-04-2012, 15:56
Ik ben vandaag een beetje gekwetst terwijl ik ergens toch ook wel denk dat het misschien onterecht is, maar ik weet het niet.

Ik had vandaag een sebe3 van familie en op het laatste moment bleek mijn oppas niet te kunnen en mijn man is voor zijn werk in het buitenland tot morgenavond. Mijn zusje en ik zouden samen gaan en ze had haar haren al helemaal laten doen en al. Ik had het haar laten weten dat ik niet mee kon gaan en dat het me speet.

Ze vraagt me om aub nog een kans te wagen bij mijn broer aangezien hij en z'n dochtertje van 11 de enige familie zijn die niet zouden gaan. Ik had hem gebeld en de situatie uitgelegd en hij zei dat het niet kon, want hij werkt voor zichzelf en hij kan een belletje krijgen dus hij kan niet voor de kinderen zorgen. Mijn kinderen moeten om 19.00 in bed liggen en slapen altijd door tot de ochtend dus hij hoeft er niet voor te zorgen, zijn dochtertje is sowieso thuis dus mocht er toch iets zijn dan kan ze bellen en dan is haar vader binnen 2 minuten thuis.

Ik weet ook dat op zaterdag mijn broer bijna nooit wordt gebeld voor werk, dat zegt hij zelf tenminste dat het heel rustig is vooral nu.

Toen zijn kinderen nog klein waren was ik altijd de babysit, ze vroegen het niet eens, ze vroegen alleen of ik naar die of die feest ging en zoniet dan brachten ze gewoon de kinderen. Ik vond het niet erg, vond het wel leuk om te doen, vooral als hun daarmee geholpen waren. Dit heeft jaren geduurd totdat zijn oudste kind zel verantwoordelijk genoeg was om op haar broertjes en zusjes te passen. Ik ben niet van de kinderen achterlaten bij iemand om op te passen, ik ben daar te trots voor, heeeel soms doet m'n zusje weleens oppassen, alleen in dit geval was dat niet mogelijk want we zouden met z'n allen gaan.Dus ik heb heel m'n trots moeten inslikken en mijn broer moeten vragen of hij mij die gunst wilde verlenen en hij liet me keihard vallen. Hij had echt geen ja hoeven zeggen, maar de manier waarop hij mij afwees was echt heel killetjes en nors alsof ik hem iets heel groots had gevraagd. Totaal ongevoelig voor de situatie en bleef maar steken onder water geven dat ik het zelf maar moest oplossen. Op het eind van het gesprek zei die nog van ja ik ga nu voetballen kijken, geen tijd verder.

Het stomme is dat ik niet eens naar deze sebe3 wilde, maar iedereen bleef maar doorhameren dat ik een spelbreker was en bla bla bla Dus heb ik uiteindelijk besloten om ook mijn zusje een plezier te doen (want zij rijdt met mij mee, de rest ging al veel eerder) en gewoon ook mee te gaan, want ik kom nooit de deur uit voor dit soort dingen de laatste paar jaar.

Was de 1e en laatste keer dat ik iemand ooit nog iets vraag, mijn lesje heb ik wel geleerd.

14-04-2012, 16:01


Heel lullig idd maar misschien je voor iets slecht behoedt. Daarnaast zou ik nooit kinderen toevertrouwen aan een 11 jarige. Wilde je schoonzus (vrouw van je broer) ook niet oppasen?

14-04-2012, 16:02
En waar heb je de kinderen gelaten uiteindelijk?

Je broer mag je gerust laten merken hoe je voelt en eraan herinneren dat jij er altijd was en verder had je zus gewoon iet moeten doordrammen. Met kinderen naar een sebe3 is gewoon geen stijl. avondje is zo voorbij en iedereen moet gewoon begrip hebben als je niet kunt. Je kinderen gaan gewoon eerst.

En verder is het gewoon een leermoment voor je. volgende keer moet je plan B en C altijd klaar hebben staan.

14-04-2012, 16:03
Dat is toch meestal zo,je hebt iemand zoveel geholpen in het verleden,wil je en keer hulp terug,kent niemand je meer.Ik heb er ervaring mee jammer genoeg.

Hier is het als man niet bij de kids kan blijven,ga ik nergens heen.Mijn kinderen laat ik bij niemand!

14-04-2012, 16:03


Lullige reactie en houding van je broer zeg

14-04-2012, 16:04
Volgens mij heeft ts ook geen goeie band met haar broers. Ik zou echt ruzie maken en anders smeken en dan gewoon eisen. Werkt altijd.

14-04-2012, 16:05
Ja idd dat zei ik ook al tegen mijn zusje je weet niet waar het goed voor is. Nee een 11 jarige is misschien niet ideaal, maar ik weet ook gewoon 100% zeker dat mijn broer niet de deur uit hoeft, na 5 jaar heb ik hem nooit op een zaterdagavond zien werken, overdag ja, maar 's avonds? NEE.
Daarbij zijn dochtertje is ook alleen thuis dus hij zal echt niet 's avonds nog haar alleen laten. Mijn schoonzus is al op de sebe3, die is vroeg gegaan omdat die daar zijn gaan helpen.


Citaat door BoraSita:
Heel lullig idd maar misschien je voor iets slecht behoedt. Daarnaast zou ik nooit kinderen toevertrouwen aan een 11 jarige. Wilde je schoonzus (vrouw van je broer) ook niet oppasen?

14-04-2012, 16:05
Mannen houden gewoon niet van oppassen, maar ik begrijp dat je gekwetst bent.

ik heb zelf 4 kinderen allemaal onder de 7jr en ik kan ook nergens heen en ik blijf dan ook thuis, alleen op familie bezoek en dan 1 keer in de 3 maanden of zo, dus ik begrijp dat je een keertje een gezellige avond voor jezelf wilde.

dus je bent niet gegaan...........

in ieder geval weet je nu dat je niet bij je broer hoeft aan te kloppen voor oppassen

14-04-2012, 16:06
ga gewoon niet..
wat is het probleem als je zelf niet eens wilde gaan..

omdat je vroeger op de kids van je broer lette betekent niet dat hij het terug moet doen..
als je iets doet doe het omwille van Allaah

als je broer zegt dat hij misschien een telefoontje kan krijgen van werk dan kan hij er niets aan doen..
je kunt zijn dochter van 11 niet de verantwoordelijkheid geven over andere kids als hij opgeroepen zou worden..

geniet van je rustige avond en als iemand vraagt waar je was dan heb je je antwoord klaar..
je had geen oppas.


verder moet je je niets aantrekken van de misschien zo op jou overgekomen manier waarop je broer reageerde..
mannen zijn nu soms eenmaal zo en ze hebben het meestal zelf niet eens in de gaten..

Ik zou hier verder niet om stressen..

14-04-2012, 16:09
Dan weet je het voor de volgende keer ts.

14-04-2012, 16:11
Mijn kinderen zijn gewoon bij mij thuis, ik ga niet naar die sebe3. Ik ga haast nooit naar feesten sinds ik kinderen heb, omdat ik of geen zin heb of ik heb geen oppas, mijn man heeft geen stabiele werktijden dus vandaar dat ik er soms al niet eens aan begin om het te proberen. Ik laat mijn kinderen nooit achter bij iemand anders dan alleen mijn zusje of mijn moeder.

Dit was een familie-aangelegenheid, dat was de enige reden om toch maar te gaan na veel aandringen, maar nu voel ik me op 1 of andere manier vies.




Citaat door noona:
En waar heb je de kinderen gelaten uiteindelijk?

Je broer mag je gerust laten merken hoe je voelt en eraan herinneren dat jij er altijd was en verder had je zus gewoon iet moeten doordrammen. Met kinderen naar een sebe3 is gewoon geen stijl. avondje is zo voorbij en iedereen moet gewoon begrip hebben als je niet kunt. Je kinderen gaan gewoon eerst.

En verder is het gewoon een leermoment voor je. volgende keer moet je plan B en C altijd klaar hebben staan.

14-04-2012, 16:13
TS en familie van je man? Kon die niet bijspringen?

14-04-2012, 16:19


Ik wilde niet eens gaan dat klopt en dat ik niet ga is echt het probleem niet, alleen de manier waarop ik werd afgewezen vond ik minder. Misschien ben ik wel te emotioneel eronder, ik had het niet zien aankomen zo'n reactie. Ook weet ik dat hij 's avonds op een zaterdag echt niet meer weggaat voor z'n werk dan wordt het pas de volgende dag en dan pas in de middag, maar goed doet er niet toe. Het is zijn keuze en ik ben nu een ervaring rijker.

Ik heb idd op zijn kinderen gepast en mij werd nooit wat gevraagd hoor, er werd gewoon verwacht dat ik het deed, misschien naief om te denken dat je elkaar hoort te helpen en te steunen, mijn fout....






Citaat door moslimaatjuh09:
ga gewoon niet..
wat is het probleem als je zelf niet eens wilde gaan..

omdat je vroeger op de kids van je broer lette betekent niet dat hij het terug moet doen..
als je iets doet doe het omwille van Allaah

als je broer zegt dat hij misschien een telefoontje kan krijgen van werk dan kan hij er niets aan doen..
je kunt zijn dochter van 11 niet de verantwoordelijkheid geven over andere kids als hij opgeroepen zou worden..

geniet van je rustige avond en als iemand vraagt waar je was dan heb je je antwoord klaar..
je had geen oppas.


verder moet je je niets aantrekken van de misschien zo op jou overgekomen manier waarop je broer reageerde..
mannen zijn nu soms eenmaal zo en ze hebben het meestal zelf niet eens in de gaten..

Ik zou hier verder niet om stressen..

14-04-2012, 16:20
nee helaas die wonen te ver weg meid
Citaat door BoraSita:
TS en familie van je man? Kon die niet bijspringen?

14-04-2012, 16:25
mannen zijn altijd al egoistisch geweest in dit soort dingen. Het lijkt dan alsof ze dan denken dat ze niet mans genoeg zijn om op de kinderen te letten..

Geeft niet meid, er komen andere vele keren. Blijf lekker thuis met je kindje.
De volgende keer hoeft hij ook niet meer bij jouw aan te kloppen.

Pagina's : [1] 2 3 4